Alla inlägg under december 2012

Av Måna - 29 december 2012 09:23

Har investerat i nya:-)
Stefan undra varför i hela helvete få för!
Dom var billiga,halva priset:-) likadana,fast en annan färg av dom jag köpte för ett tag sedan( vilka underbara muggar!!!)
Så nu kan jag bjuda på kaffe i NYA kaffemuggar:-D

Bälgar i mig kaffe för dagen,Lina kilar på tv,Lillbus sover..,!
Vila en liten stund kanske;-)

Av Måna - 27 december 2012 21:15

27/12-2012 Dagens datum och jag var beräknad till idag!

Med tanke på Lina,så trodde jag-eller var nog rättare sagt övertygad om,att kotten skulle komma ut tidigare.

Hade tre "delmål"-att jag skulle ta mig över 30.onde november,då vi skulle äta julbord.Skulle ta mig till 7:de december,för att få föda barn uppe i Karlskoga OCH ta mig över julafton.

 

23/12-2012 kommer våran lilla prins till världen.Även denna gång,med buller och bång.Racer-bebisen blev han kallad.

Vattnet gick i söndags morse igen.

Var inne på förlossningen fredagen innan för att vattnet gick då.Men efter undersökningar kom dom då fram till att det var "för vattnet" som gått och det hade ingen som hellst inverkan på förlossningen.

Hur som...Åter tillbaka på BB i söndags morse.Värkarna var regelbundna med  minuters mellanrum i bilen på G upp,men avtod sedan.

Och sedan hände inte så mycket,värkar lite då och då.Läkar undersökning 11.30

Läkaren ifråga fokuserade sig enbart på att leta fostervatten.OM det verkligen hade gått eller inte.Han beslutade att jag skulle få gå hem!

GÅ HEM?

ursäkta mig?

Men en utländsk doktor som enbart letar efter fostervatten och ingenting annat-ska då inte tala om för Måna som har (inte regelbundna)värkar,att åka hem.

Vi fick gå tillbaka till rummet.

Min barnmorska,underbarast i världen,tyckte vi skulle röra lite på oss-Inte åka hem,röra oss runt och på eftermiddagen koppla upp maskineriet igen.

Hon lämnade oss.

Jag tog en marsch runt i rummet,spotta och svor.Stefan satt i sin skinnsoffa och svarade så gott han kunde på det jag sa.

Jag lutade mig mot sängen när det kom en värk.

Tre marscher runt i rummet senare,lutade jag mig mot sängen och skrek mot Stefan "DET SKA DÅ FAAAN INTE KÄNNAS SÅ HÄR OM MAN SKA ÅKA HEM!!!!"

"Larma!!!!" Fick jag till svars av Stefan.

1 minuter långa väkar med 1 minuters mellanrum.

Barnmorskan kom tillbaka,lite smått förvånad när jag även fräste och skrek till henne "VAD FAAAN ÄR DET SOM HÄNDER???NI SÄGER ATT JAG SKA ÅKA HEM-OCH NU DÅ???"

Du ska bli mamma kvittrade hon glatt.

Vi var tillbaka på rummet 11:45,jag gick på toa innan jag mascherade i rummet-Lillfisen är född 11:58= Racerbäbis=)

 

och här är vi idag.

2 barn!!!!

jag är trött.

vi åkte direkt från BB till julfirande på julafton.

Juldagen försvann Stefan för snöröj ca 16 timmar.

26 åkte jag och Lillebus upp till Kga igen för läkarundersökning.

27 dagens datum har Stefans familj varit här och hälsat på och firat lite jul med Lina.

Imorgon har i tid för vägning kl 14

Sen???kan det bli liiiite lugnt sedan?

 

NU...

ut med hundarna,ge dom mat,ropa in kattpatrullen,borsta tänder och sist men absolut inte minst ge Lillfisen Mat och hoppas att han sover så bra som möjligt inatt!:-) <3

Av Måna - 25 december 2012 22:12

Lillfis:-)

Av Måna - 25 december 2012 22:12

Lillfis:-)

Av Måna - 21 december 2012 17:17

Gör man inte med 250g blockchoklad och 250g kokosfett,smaken blir lite...vag av choklad då.

Såå...idag körde vi 200g BAKchoklad(fanns inget som hette BLOCKchoklad i hyllan)och 100g kokosfett och en liten skvätt pepparmintabstrakt.

Blev 2 satser med ljus choklad och en med vit.

Jag hoppas att det blev bättre NU.

 

Stefan ställde upp som chaufför dagen till ära!:-)

Lina somna i bilen.

Och jag fick ont i ryggen.

Ryggen har tjallas lite granna med mig hela dagen idag jaa...och inatt.Låg inte bra-inte alls.

Slapp iaf laga mat:-) Blidde så mycket att det räckte till idag oxå-och sånna dagar älskar vi!

 

Har inte riktigt funnit den där julkänslan ännu:-/

paketen är klara.

Gjort julgodis.

Allt det här adventpysslet man satte upp.

Vad mer?

Joo...en julegran...

Stefan har nog inte ens hunnit fundera över den biten.Får påminna honom om det.kanske far och dotter kan bege sig ut i skogen imorgon och leta efter den "rätta" granen.

han kan ju inte lyckas hitta årets fulaste gran i år igen tycker jag.Men

 

Sista kvällsrycket nu.

Stefan kom precis in.

Lina tittar på Tom&Jerry.

Lina ska äta och läggas

Har lite att pyssla med i stallet innan hästarna kan komma in.

Vuxet fredags mys och jag kommer somna sittandes i soffan-eftersom det iaf INTE kommer infinna sig något bra på tv iaf.

Såå...kvällen kommer att se ut som vilken kväll som hellst här hos familjen Mongo:-)7

 

 

 

 

Av Måna - 20 december 2012 21:06

3 dagar kvar till årets dag.

Är det inte så?

att julafton är årets dag???

Kan inte komma på någon annan dag som kan utses till årets dag annars!?

 

har slagit in dom sista julklapparna,eller DEN sista julklappen.Linas gigantiska julklapp.Ett elektriskt kök:-) Hon som älskar att "laga" mat,som använder sig av alla MINA saker i köket-snart finns inget alls kvar till mig att aga mat med.Ligger mått och fat,skedar i hela huset snart.

Vissa dagar är det sjukt irriterande...när man är lite,lite stressad,det kokar och man ska måtta i något...och vipps vapps-ALLA mått är på viften i huset NÅGONSTANS.

Samma som Linas alla muggar...alla på plats eller ingen på plats!

 

Imorgon är det fredag.

Ska: 

*Handla

*Städa lite

*Spåna

*Dricka kaffe

Utöver det vanliga som skall pysslas med:-)

ja just!

Bädda ned mig i soffan idag för att läsa lite tidningar(ligger efter med H&C IGEN)Så måste försöka ta igen...men jag hann aldrig,hann aldrig ta upp tidningen och börja INNAN jag sov som en gris.

Samma med tvära korta avslut på inlägg-jaopp,då sover jag med.

 

Helgen,jamen-den lär ju bli lugn så här innan jul:-) Jisses vad tiden går fort.

Kikade nyss på Böda sand.

Ja...man längar ju just inte inte Hobbert då!!!!!

Packa,städa,planera,koppla och dra:-)

Å jaa...jag känner på mig lite granna att vi åter igen tar oss över broa till Öland.

Erik sa det hos Jens sist,vi möttes i dörren "jamen,vi ses ju på Öland:-) )Å jaa....Visst gör vi väl det;-)

 

Nu är det hundar som ska ut.

Katter som ska in.

Hundar och katter som ska ha mat.

Borsta tänder.

Sen kan man krypa ned under täcket och njuta av dagen som varit:-)

 

Av Måna - 19 december 2012 21:57

Lina vaknade med ett ill-vrål i våran säng imorse.

Maaaammmmmaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Paaaaaaappppppppaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Kunde inte somna och få bra sömn igår kväll.Antingen var det stresshjärnan som slog till eller försent med eftermiddags kaffet,vaknade hur som en gång i timman.

Vandrade,gick på toa,kollade telefon...Så hölls jag-sen vaknade Lina.

Lina vaknade inte alls på bra humör runt två tiden.

Hon gnällde,slogs,grät,klagade,domderade och härjade.

Lyckades reta gallfeber på sin pappa.

EFTER mycket om och mem,lyckas jag till min stora GLÄDJE hitta en saft flaska på tv bordet som jag kunde ge henne så hon somnade om någorlunda.

Sen var det där med att inte sparkas i sömnen,sno mammas täcke OCH kudde...

04.05 gav jag gupp.

Gick ned och tog på mig kläderna och ut till stallet.

 

MIN tanke var att vi skulle bädda ned oss i soffan och jags kulle få kunna slumra lite granna,

NEJ!

Lina bajja sjuk.Bajsat ned heal klänningen,i soffan och upp till nacken på sig själv.

Ja men YAbbadabbadooo!!!!

Var bara att ställa ned henne i badkaret och ta tand om det andra.

08-09 byter jag ett tjugtal ned bajjade blöjor:-(

och vi varje bajs-stor gråt.

Ont i rumpan och ont i magen.

Stefan fick komm in och ta eftermiddags passet med henne(uj uj uj)1 gången DET händer.

Jag kastade mig i sängen och gick 1 timmasororlig stress;-(

Så blir sånga typ nu!!!

 

Bajset gav med si under dagen.

Hon slapp resten av medciiner

Av Måna - 19 december 2012 06:12

Natten fr.o.m HELL har passerat!

Nu äntligen en dejt med kaffe och Finn!!!!

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards