Alla inlägg under april 2013

Av Måna - 29 april 2013 22:47

Igår,hör och häpna,for jag in till staden(Örebro-INTE m.berg) och träffade Carro:-)
Det var INTE igår.
Meen...det hade lika gärna kunna varit det:-)
Några timmar försvann på gröna grodan!
(Shit vilka otroligt många timmar man spenderat där,i ungdomen)(hur lät inte det då???)
Härligt!!!
Så kändes det när jag for hemåt igen!
Hon var så glad!!!så otroligt glad,det strålade om hela henne!!!så underbart att se!:-)
<3

Av Måna - 29 april 2013 22:41

...vill man gosa,pussas och mysas som mest när ögonstenarna sover?

Vill nosa in näsan i Joels kind och nosa,nosa,nosa!!!
Vill gå in och hämta in Lina till våran säng och hålla om henne hela natten!!!
Ååå!!!!detta måste ju vara typiskt för en mamma?!?


Av Måna - 28 april 2013 13:43

Att ja tänker på dom!!!
Mina fina,fina hundar<3

Det är så fruktansvärt tomt utan dom;-(

Å Oliver...min allra bästa vän,som ALLTID funnits där i ur och skur i så många år.En del av mig försvann med dig.

Å Cher...min ståtliga fina,mäktiga klippa!Du var min trygghet under så många år.

Ni fattas mig.
Ni fattas mig så många timmar om dygnet-hela tiden!

Jag önskade att jag kunde få,bara för en liten stund,få krama om er,borra nästan i eran päls,klappa på er,ropa på er...bara för en liten stund!!!

Mina älskade vovvar!
Älskar er för alltid...<3<3

Av Måna - 27 april 2013 08:05

Dagens planering:rensa ur stora bokhyllan,bli av med möblerna!
BRA!!!
Dessvärre verkar det som om ungarna INTE tänker samarbeta...yeah!!!
Då är allt som vanligt med andra ord.

Av Måna - 24 april 2013 07:33

Idag,sjukt trött.
Varit uppe med en mycket ledsen Lina inatt.

Mitt konstaterande efter natten är att sjukvården kan dra åt helvete!
Ingen har kunnat hjälpa mig med min mage på 13 år!
Ingen jävel kan hjälpa oss med Lina.
Å vet verkligen inte vad vi ska göra.
Det enda förbannade skit dom kan säga är att vi ska ge henne lactulos,lactulos,lactulos!
Åt helvete med lactulos!!!!!!
Men vad fan ska vi göra????
Vart ska man vända sig när man varken får hjälp av vårdcentralen eller barnläkare från usö???

Förbannad och så jävla besviken!!!
Gör så ont att se henne,som inatt;-(
Är det meningen att det ska vara så här?
Ska man byta vårdcentral?vad säger att man får "bättre" hjälp då?det är ju fortfarande inom Örebro län!
Att kräva å få en remiss till usö är ju totalt värdelöst-eftersom jag redan pratat med barnläkare därifrån...!

Jag avlider en stund.
Förbannade jävla skit att det ÄR så här!!!

Hon sover än,lilla hjärtat<3
Jag hoppas hon tar en lång sovmorgon,för sin egna skull-så hon slipper vara så trött idag.

Av Måna - 23 april 2013 22:36

Handling imorse.
Vilket dagen till ära gick galant!
Lina skötte sig exemplariskt;-)
Endast fem påkörningar av mina hälsenor,en borttappad hårtoffs(som sen visade sig ligga i bilen)och endast ett övertalande att vi inte skulle köpa rödvinssås på påse,inte heller marsipan,knäckformar eller "guld"rosor:-)
Hon hjälpte även sin mamma att packa i påsarna medans jag betalade!
Ibland kan även hon,min lilla skrutt!(jag loooooovar,jag hade absolut inte mutat henne)

Bästa Jess kom sen,mitt i matlagningen!
Idag gjorde vi pannkakstårta!
Grön grädde,rosa grädde,gul grädde,hallon sylt,jordgubbs sylt,blåbärs sylt och på toppen frysa hallon och blåbär samt en jädrans massa pannkakor!
Det var liiite knepigt att placera ut pannkakorna för snabbast kylning...men...med pannkakor i hela köket gick ju det oxå;-)
Blotta synen av denna tårta,fick mig att bli grön i ansiktet och nästan må illa(färg kombinationen var väl inte den bästa-men Lina fick välja)
Stefan och Lina mumsade iaf glatt i sig av denna (hemska?)tårta...jag petade i mig naturella pannkakor med min favorit,socker och kanel på!
Denna tårta var tydligen så god-att Lina drygt en timme senare,kom och bad om en portion till!!!!
Jisses...det som är dåligt med detta-är att jag kommer å få göra detta igen:-/

Idag kom Linas nya skor från brandos:-)
(Jag loooovar,att detta inte alls hörde till hennes exemplariska beteende på affären)
Hon fick själv välja tennisskor,bör jag satt och beställde!
Jag trodde,eller var helt säker på att hon skulle välja dom vita adidas skorna med rosa ränder på-men NEJ!!!!
Hon SKULLE HA svarta adidas(?)
Jamen jaha?!?!
"Precis som du mamma och som pappa"
Självklart ska hon få vara precis som mamma å pappa:-) (VART kan man köpa svarta adidas skor till bebis???)
Utan att hon fick veta,beställde jag även ett par foppa-tofflor till henne...mmm....ett par äkta crocs...(dagens överraskning!jag loooovar att jag inte nämnde ett knyst om överraskningar inne på Ica)

Jag hann knappt sätta ned henne från bilen,innan hon rusade in,till sitt paket!
"Mamma,hur öppnar man denna då?"
"Riv bara sönder påsen"
"Hur då?"
"Ta nageln och riv"
Fick hjälpa henne att få ett litet hål,sen sket hon upp sina två par skor!
Glädjen var TOTAL när hon fick se sina nya foppisar!!!
Med skorna på,dansade hon runt i hela köket!sen kom hon på att hon var tvungen att även ha en klänning!:-)

Att Stefan satte kvällsmackan i halsen,förlorade all färg från ansiktet samt spärrade upp ögonen så att nästan linserna torkade,när han fick höra vad priset var på 1-adidas skorna,2-på Foppa tofflorna,var det ändå helt klart värt det!
Helt klart,för Linas totala överförtjusning!<3
"Åååå,taaaaaaack mamma!vilken underbar överraskning!!!"
Så KAN det gå,när man är så där duktig på affären;-)

Av Måna - 22 april 2013 16:44

Klock-jävel!!!
Gå snabbare!!!
Dagen har varit tok jobbig:-/
Nu vill jag swifta om kläder och pysa till stallet <3

Det vart inte överdrivet mycket gjort idag:-/
Det jag rensa ur skåp å hyllor,snodde samlaren åt sig och pyttsa ut i huset:-@
Daaaaa!!!!!
Om jag ska få ngt gjort-får jag ta det nattetid för sjutton!
Å om vi ska,eller Stefan ska lyckas välja tapeter...kommer vi aldrig någonstans med det där rummet:-/
JAG bestämmer,D är jag som har staken i detta hus(får jag nog medhåll av vem som helst)så-vi gör väggarna äggskal!
Äggskal är en vit kulör.
Samma som jag målat panelen i hallarna och trapphuset!
Det kan inte bli fel.
Det tar inte 100 år att välja.
Det är inte svår möblerat.

Eftermiddags kaffe,Joel sover,Lina läser Snövit och Bella sover!
Har varit en rätt ensam dag idag,förutom karlsong-ligan som kom in vid lunch!;-)
Lina har varit på hemskt humör!
Gnäll,skrik,ilska och gråt-mest hela dagen tycker jag:-(

Klock-jäveln släpar sig fortfarande fram:-/
Skynda,skynda,skynda!!!

Av Måna - 22 april 2013 10:01

Min bror är militär/soldat.
Javisst!
Detta är fortfarande för mig helt ofattbart-då man har en helt annan uppfattning om hur en sådan ska vara till sättet!
Tror aldrig att det kommer å sjunka in riktigt hos mig,att han ÄR det!
<3

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14
15
16
17 18 19
20
21
22 23 24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Skapa flashcards