Direktlänk till inlägg 26 augusti 2013

Bukras hos tandis-yeah!!!

Av Måna - 26 augusti 2013 21:55

Det är väl fan typiskt!
1 timma i stolen med öppen mun,kramp i käkarna så dom skakade...då känner jag av första,lilla,tecknet!
Jag försökte tänka på annat i ljudet av satans borren i tänderna...ni vet-det där iiiiiiiii ljudet följt av en ilning som får ryggraden att knorra sig!(ja,jag HAR bedövning)
Andra känningen,undviker jag och försöker inbilla mig själv vara en Fis.
En Fis,som sugs in igen,förvandlas till en gigantisk bubbla av luft i magen-följs av ett knorrande som överröstar borren:-/
"Strax klara"
"Aaa...mmmm....tthoooa" ni vet,det är svårt att prata med div. Grejor i munnen!
"Ja,ja...du får hålla dig en liten stund till!max två minuter"
TVÅ minuter?!?på två minuter har jag hunnit få skak-attack,svimmat OCH bajsat på mig!!!
Tanten sätter borren i tanden igen!
Här kommer tredje känningen-AKUT,NU,MÅSTE! Jag vet,jag har kastat mig på varningsblinkersen och rattat in 24meters ekipage på vägrenen,på motorvägen,mitt i natten-av denna TREDJE känning!
Nu sitter jag i en tandläkarstol med sug,borr och kuddar i munnen samt ett halvt ansikte bort domnat!!!
Jag är 28 år gammal och vill inte bajsa på mig hos tandläkaren.jag beslutar mig för att ta mig därifrån!
Högra benet kastar jag ned på golvet,jag skakar på huvudet och himlar med ögonen,med hjälp av vänstra benet ålar jag mig nedför stolen.
Tandläkaren får ut borr jäveln och det andra "vad-fan-det-nu-var"ramlar ut och fångas upp av den andre.
"Toaletten har du..."
Då var jag redan borta-springandes mot muggen!!!
Har jag sagt att jag HATAR min mage??!?!
Jag kunde sen återvända,lägga mig till rätta i stolen och låta tanta borra klart!
Det var min hittills tuffaste tandläkarrond!inte bara för magen-utan för att dom lagade alla tre hålen?!
Jag är van att få ett hål lagat,beställa ny tid,få ännu ett hål lagat,beställa ny tid få tredje hålet lagat och att dom då även upptäcker ÄNNU ett hål,som jag måste beställa ny tid för:-/
Inte här minsann!
500:- kostar det att få ett tandsmycke.
Jag är absolut sugen på det:-)
Meen...ska fundera på saken!

Igår kväll vakna Lina.ledsen.bar ned henne till våran säng...sen var det kört.kunde.inte.sova
01:50 gick jag upp och la mig i hennes tomma säng...nej,inte sova då Heller:-/
Vid 04 kom satans jävla John blund till mig,men tack så mycket!!

Lina är förkyld.
Small till som en bomb vid 14-tiden.
Vi får se hur hon mår imorgon!
Stefan har dagis skjuts imorgon.
Jag har planer för både för och eftermiddag.

Nu ska jag och min hårt bestraffade mage sova.
Tröck i mig lite choklad-som fick den att vrida och vända sig i plågor.
Hahaha-rätt åt!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Måna - 20 augusti 2023 08:51

Igår firade vi här hemma. I veckan fick jag godkänd F-skatt, så nu har jag min enskilda firma! Blev lite nervös faktiskt? nu då lixom? Vad händer nu? Det är ju ganska stort ändå. Även om jag har svårt att lägga utrymmet åt sidan så måste jag gö...

Av Måna - 12 augusti 2023 18:59


Äntligen välbehövlig SOL! Varmt och skönt här nere hela dagen. Passade även ypperligt bra eftersom vi rev tältet idag och satte upp det lilla tältet. Det var större än jag förväntat mig? så bara på plus. Så mesta delen av dagen har gått åt att p...

Av Måna - 8 augusti 2023 16:24

Hade lovat ungarna att vi idag skulle åka till Marieberg. Jag kan bara erkänna att jag hatar det. Jag är inte alls imponerad av det stället längre? tycker mest att det är krimskrams. En gång i tiden var Marieberg bra. Sen det där med att handla k...

Av Måna - 1 augusti 2023 20:52

Vi packade ihop och åkte hemåt, jag och J, i onsdags. Han hade hemlängtan och jag hade sagt att det var han som bestämde när vi skulle åka hem! Väl hemma efter dryga 3 veckor borta väntar en hel del tvätt,en hel del avsaknad av mat i kylskåpet och ...

Av Måna - 25 juli 2023 10:28


Vi stannar en dag till? och kanske ännu flera dagar? vi får se helt enkelt. Idag kommer J?s kompis hit så det lovar upp lite granna för honom. Dom har gått om varandra lite granna i sommar-tyvärr! Hon har varit här när vi inte har varit här och vis...

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards