Alla inlägg under februari 2014

Av Måna - 28 februari 2014 20:59

Staden/city/centrum av Örebro town...

Jag skulle ju då köpa plånboken och prova,kanske köpa skor.
Dessa grejor skulle jag hämta bakom Åhléns.

Utgångs läget på Stickninge var inte goda från början...knappt ingen sömn,1trött Joel och en grinig Lina.
Men iväg kom vi.

Planering.
Det krävs planering när man som "lant nolla" ska in till staden.
Sist jag var ensam till stan,hade jag i huvudet planerat att parkera vid scandic.Insåg när jag stod framför parkeringen att en stor byggnad stod där-conventum!yeah?!
Efter att min planering skitit sig och jag åkt runt i 35 minuter med glöd i blicken och håret åt alla håll för att hitta en endaste parkering som skulle rymma min bil...bestämde jag att Åhléns taket nog var det enda rätta!
Jag ångrade mig bittert när jag trängde mig in i infarten...
Det VAR trångt-heeela vägen upp till taket,ja-jävlar vad trångt det var!

Sen fungerade inte den satans parkerings automaten!:-@
Fick gå tillbaka till bilen och leta efter pengar-nope!
Gå tillbaka och försöka med kortet igen-nope!
Bli arg-yes!
Bli frustrerad-yes!
Inse att det finns EN TILL automat-yes!

Lina kutar in i hissen före mig och jag hinner nätt å jämt(i panik)klämma in framhjulet av vagnen,så att inte dörren går igen-utan mig och Joel!!!!

Jag köper plånboken,100:-
Jag köper skorna,150:-
Sikket FYND!
(Snikar oss på hennes toalett innan vi traskar vidare)
Åhléns-ingen bokrea.
Vi hälsar på "morfar" en kortis.
Joel inser att,åka hiss är skit läskigt och rätt var det är,börjar någon(som inte är i hissen) att prata!!! Vi åker hiss ganska många gånger idag,och varje gång skriker och gråter han!

Vi kikar in på till bokaffärer,hittar tillslut två böcker till Lina-som INTE är på rea,naturligtvis!
Inne på krämaren konstaterar jag att vi aldrig igen skall åka rulltrappa,vi tre tillsammans(!)
Lina säger när vi kommit upp:
-mamma,det där blev faktiskt väldigt läskigt och jag blev lite rädd!
-JAG MED,säger jag och skakar som ett asplöv!!!

Jag säger åt Lina å hålla i vagnen,hårt!
Första gången hon lyssnar på mig...
Skjuter fram Joel på rulltrappan,Lina håller i handtaget,jag håller upp handtaget.Mitt i rulltrappan kvider hon....maaaammmmmaaaaa!
Hon håller fortfarande i handtaget...hängandes med fötterna i luften.Jag kan inte släppa ens ena handen,då jag med all kraft hållet upp barnvagnen/Joel -som Lina hänger i!
Jag trodde faktiskt att vagnen skulle slå runt och att vi tre skulle krascha i rulltrappan....
Detta sker inte igen.

Avslutar nere i källaren på Ica!
Svettig,små hysterisk,stressad,trött och hungrig...
Lina fick sitt fredags-mys och jag konstaterade att medelåldern inne på Ica var typ 20!

Det var underbart att komma ut i luften igen-mot bilen-små springandes-med panik-svetten rinnandes under armarna-med enda tanken att lämna stan NU!!!

Vi kom hem,ALLA tre!
Om två år igen,kanske jag är redo för en ny vända på stan;-)

OBS:förra gången jag var på stan,var jag den enda fånen i Foppa tofflor!
Idag,den enda fånen i stickad mössa...

//over and out!!!

Av Måna - 28 februari 2014 07:40

Vi ska upp på stan.
Jupps.
Mitt på stan...city/centrum.
Jag(själv) med båda barnen.
Detta får mig att våndas.Iaf att jag ska ha Lina lös bredvid vagnen där i smeten.
Anledningen?!
Jag ska köpa en plånbok,prova ett par skor.
Av en privat person på dennes jobb.
I city/centrum...

Att jag fått ynka 4 timmar sömn inatt känns inte mer peppande!:-/
Magen som krånglat;-(
Så för att stabilisera upp,blir det fasta idag.
Om jag har lite flyt,kan vi ju titta in på någon bokrea,visst har Åhléns det???!kanske även Lina blir lite muntrare till detta:-)
Och KANSKE till å med skulle kunna hälsa på "morfar" på jobbet;-)
Vi får se.

Igår utspelar sig något för mig helt sjukt.
Kan dock inte skriva detta här,då jag inte vill namnge personer och skulle bli så sjukt invecklat(lika sjukt invecklat som det är)att skriva ned detta.
Men det tycks bara vara början på något...där det egentligen bara handlar om ord mot ord mellan två personer.
En ljuger.

Nu börjar Joel surna till.
Lina har precis vaknat.
Hundarna har FULL race.

Av Måna - 27 februari 2014 09:21

Grått och trist ute...men vad mera kan man förvänta sig i februari?!
Att räkna med lite vår nu är alldeles för tidigt.
Men visst har det varit fruktansvärt dåligt med sol denna vinter???
Energin som sprattlar i kroppen så fort solen tittar fram en dag...man blir så glad och munter!!!!

Javisst fick jag offerten,i måndags.
Intressant,skrattretande.
50 540:- skulle dom ha,för 4 rum.Detta pris är då enbart för arbetet-då vi ska stå för all material kostnad...samt att detta pris är EFTER ROT-avdrag.
Kors i taket!!!
Som Stefan sa:Är det fuskbyggarna eller?
Det tråkiga i denna offert(alltså detta är ju ett orimligt pris)är att Stefan skakar på huvudet och sen bryr han sig inte mera om det.
Att försöka få i ordning inne i huset,bryr han sig inte nämnvärt om.
Vilket är väldigt tråkigt:-(

Lina iväg till dagis.
Som varje "dagis-morgon"utför hon en ramsa om varför hon INTE ska dit!
Jag vet att hon tycker det är kul när hon är där,även att hon blir överlycklig när hon får åka hem.
Igår hade det varit stor uppståndelse för hennes nya mössa!!!
Alla tjejor ville OXÅ ha en sån där enhörningmössa!!!
En tjej hade försökt å byta till sig mössan.Men där hade fröken gått in och sagt att Lina inte alls behövde låna ut sin mössa-dom kunde ju vara vänner ändå!
Lina själv var måttligt stolt över sin nya mössa:-)
Nu hade dom beställt nytt tyg...med chokladbitar!!!
Jisses,MÅSTE ju jag bara ha!!!;-)

Ska byta ut soffbordet här uppe,ställa ned det,och försöka sälja det som står nere!
Hittade ett soffbord som jag blev kär i på blocket.
Dock var det inte bordet som var till salu i annonsen...
Letat,men inte hittat ngt liknande!

Sista dagen som Elsa ska ha medicin.Dock tycker jag inte att hon är helt bra!:-/
Vet inte om spökåldern satt in lite oxå...så vill avvakta en stund.

Väntar på besked från vet./Folksam ang. Bellas livförsäkring...
Känns inte speciellt kul att hoppas på att få ut pengarna på den:-( Men det skulle täcka nästan allt som blev kvar att betala,när försäkringen stått för sitt.
Vet inte om vet. skickat livintyg till Folksam eller om hon är lite seg som vanligt.
3 veckor sedan jag hade kontakt med henne ang. det.
Min Bella <3
Fina Bella!!!som jag (vi) åkte ända upp till Hudiksvall för att köpa!
Jisses!
Nu blev jag lite sentimental...

Hoppa in i duschen.
Joel sover.
Nicki the Rat och hennes prickiga kompanjon Elsa tuggar byggkloss.

Nicki har ju lite speciell sov-stil ibland;-)

Av Måna - 25 februari 2014 16:49

Mössorna kom idag.
Fina,fina,fina:-)

Av Måna - 25 februari 2014 08:11

Skiter vi i dammsugning,diskmaskin och tar sikte mot bokrean-jag och Joel!
Ska BARA...duscha,få på oss kläder,sminka mig...ta oss ut till bilen,INNAN han somnar!!!

Av Måna - 24 februari 2014 09:34

Hel helg har gått(igen)
I lördags for vi till pyttan och firade bästa Papi!
Igår var det städning och tvätt.Lackade även köksbordet 3 ggr!!!!
Om inte skiten håller nu,då åker det ut-i massa ved!;-)
Lina hjälpte mig i stallet oxå...det tog tid-men hon lyckades hålla humöret uppe:-)
Flyttade kaninerna(igen),nu flyttar jag inte på en enda kanin sate mera!!!
Bakerman skulle annars vara en perfekt inne kanin...han är lugn och harmonisk!
Fronda och Monkey Bitz slåss...nu har Fronda ingen päls på huvudet kvar.Satte dom med ett mellanrum på 1 1/2 dm...Fronda hoppar fram å tillbaka och försöker iaf slåss...
Jag ogillar kaniner.
Kommer nog aldrig i hela mitt liv skaffa en kanin igen när dessa är borta.Och aldrig en hanne!!!!
Lollo fick flytta in i Mannes Box och Leotine till Lollos Box-vilket resulterar i att jag kommer få mocka arselet av mig ikväll...
Djur.
Skulle jag klara mig utan dom???nää...

Första natten på evigheter som Lina sover hela natten i sin säng!:-) Hon har varit inne i någon period ganska länge nu,kommit ned till oss varje natt/tidig morgon.
Kändes tomt utan henne i sängen när Stefans smått irriterande klocka ringde:-/
Nåja...hon kommer nog inatt;-)

Är malligt stolt över köksbordet!!!ÄNTLIGEN kan jag sutta vaxduken åt fanders!!!!
HOPPAS och ber att färgen håller nu:-) och blidde så ljust,fint och bra:-) Nu ska bara en ny gardin upp...DET tar jag på Ullared;-)
Skulle vara snyggt...att vit betsa stolsbena oxå;-)

Har beställt jordens snyggaste/häftigaste mössor!!!kunde verkligen inte låta bli!!!!
Lina kommer bli heeelt galen av lycka för sin<3

Efter en hel vecka hemma,är det dags för Lina att åka till dagis igen imorgon!

Åka till bästa Ems och hälsa på en sväng på eftermiddagen!
Kan vi köpa med ägg hem oxå!

Elsa är bättre:-)

Fick dom höga "ljus pelarna" av bror!passade ju ypperligt bra i köks-fönstret!!!:-)

Av Måna - 20 februari 2014 08:42

Jag har lovat Lina att jag(JAG) ska sy nya gardiner till henne..
Åh My gooood!!!!!
Vad har jag gett mig in på?!?
Såå...vi packar bilen och åker,för att köpa tyg,godis,en Barbie,en ny grep,saft och en redbull...
Here we goooo....

Dagen till ära har Joel vaknat på ett fruktansvärt dåligt humör-yeah!!!!

Imorgon kommer renoveringsteamet hit..hahaha!!!Spännande;-)

Nope...dags för sista rycket nu!!!

Av Måna - 19 februari 2014 08:34

Vill inte ha mera snö,nej tack!
Har varit sååå bra nu,ute...!
Det snöar inte så mycket,men-det snöar:-/

Igår till veterinären med Elsa...nope..."hittar-inget-fel"
VARFÖR,har jag bara djur som uppvisar sjukdom/fel,men som ingen hittar fel på?!?
Craaaap!!!!!
Det är ju vansinne!
Så springer ut och in med henne...trehundratrettiotvå ggr om dagen.Tvättar hennes pläd varje dag...suck!
15 mars,börjar grundkursen för vår del;-)
Det ska bli jätte roligt!
Det är ju typ 10 år sedan jag var på en hundkurs!!!
Vi börjar här,och hoppas att det kan bli flera framöver.

Onsdag,halva veckan har gått...vi har inte gjort ett jota:-/
Inte så lätt heller med Elsa just nu:-(
Men idag...tänkte jag att vi skulle åka en sväng.kanske

Just nu leker Lina med Joel...en lugn/sansad lek-UTAN bråk!!!!jisses,kors i taket!!!!!
Hundarna ligger på golvet och sover-herre Gud,VAD händer i detta kök denna morgon?!:-O

Nu lite röja i köket.
Kaffet slut.
Klockan redan halv nio.
Upp,upp å hoppa!!!!

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Skapa flashcards