Alla inlägg under juni 2014

Av Måna - 30 juni 2014 08:56

En liten lugn stund vid tv'n!

I klänning!!

Av Måna - 30 juni 2014 08:09

Det regnar idag,idag med...
Är så trött på det här vädret.
Var är solen?värmen?sommaren?
Vart är barfota barn i sandlådan?
Vart är nyklippt gräs doften?
Trötta hundar som varit ute hela dagen?
Vart är solcreme doften på hud?
Fågelkvitter?svala underbara sommar kvällar?doften av solvarm häst?
Vart är glass i solen dagar?dagar i trädgården?på studsmattan och i ruschekanan?
Borta....
Istället är det vinterjacka på,när morgon rundan med vovvarna sker?blöta hundar som tassar in med skitiga tassar.
Barn som river hela huset.piss blöta hästar som då å då får stå inne på nätterna för att torka...
Geggamojja i hela sandlådan...
Glass vid köksbordet...tillsammans med kritor,ritblock,kaksmul och puzzelbitar...
Rastlösa hundar.gräset ser ut som en äng...blött.
Ruschekanan har blivit en vattenrutschkana.studsmattan är dyngsur...
Avlider.
Vi går in i juli!det ska vara varmt å klagan om flugor och hetta!
Att man längtar efter regn...för att få spendera en dag inne....
Urk,blä,fy och tvi!!!!

Semester känslan existerar inte.
Att springa fram å tillbaka ut till Hobbert är inte ens lite lockande.
Joel är kräk-förkyld.
Känns inte ens lockande att ta av sig nattalinnet...:-/

Vi var på dop igår,Ludwig!
Lina och Joel skötte sig iaf ganska bra.är rätt nöjd ändå.
Inte roligaste för barn...
Trevligt var det och hade ju bästa bord-sällskapet:-)
Goda kakor(blir strikt diet resten av veckan,hahaha)
Tårtan var ingen hit:-( men dom hemma gjorda tårtorna var lagom perfekta!

Vaknade med huvudvärk imorse:-( skrot!!!
Blev nog för många koppar kaffe igår...och för lite mat och för lite övrig dryck:-/

Ikväll ska jag ned till Fjugesta och hämta en hylla som jag köpt för 100:-!!!
Denne ska jag betsa och så har vi en tvhylla till rummet nere:-)
Blur nog bra;-)

Nu har Joel bajsa!
Lina leker m sin dalmatiner.
Hundarna piper!
Yeah!!!

Av Måna - 29 juni 2014 10:54

Fick ett tips på Facebook imorse om städning.
Hund/katt hår i soffan...på bilklädseln...på textiler!

Jag var tvungen att pröva!!!!
Detta behöver du:
En dammsugare.
En foppatoffel.

Sätt i handen i toffeln och dra över dynan.
MAGISKT ser du hur håren följer under toffeln.
Sopa ihop till en liten hög,ta dammsugaren och sug upp högen!
Taadaa!!!!

Jag är i chock!!!;-)

Av Måna - 27 juni 2014 07:31

13 grader ute.
Förvisso gör det inget m dåligt väder just idag,för jag behöver dammsuga och är trött.
Joel vakna strax före 05...!
Två X!

Nya fina bäddset till vagnen.
4(!)fina plädar!
Dollarstore,rusta och avslutade med Ica maxi i Kumla.
Vi hittade nada på dollarstore...onödig resa till Hallsberg!
Nåja...vi fick se oss omkring;-)

Dammsuga heeela huset OCH torka alla golv:-/
Elsa i löp nu.
Hon är duktig på att tvätta sig,kan bli en droppe här å var...men står ändå i valet och kvalet om jag ska sätta på henne tikskydd eller inte....
Sätter jag på henne ett sånt,förhindrar jag ju att hon kan tvätta sig?!
Blir ju mest för min egna skull...!

Igår var en tung dag/eftermiddag. Slut resultatet blev att vi pratade till 01...
Även där EN anledning till denna sjuka trötthet idag.
Jag som mår allra bäst av att få sova nio timmar...01-05 är 4(!) timmar!!!!!!
Vi kom inte fram till något den här gången heller....förmodligen inte imorgon...förmodligen inget om en vecka,eller månad...!
Men det händer grejer.
Massor av grejer.
Å just nu kan jag bara stå och se på...!
Någon gör mig förbannad och arg...
Någon får mig att undra hur fan människor är funtade egentligen?!
Ytlighet kan jag komma fram till...människor idag är så jävla ytliga...
Nog om det!

Ska ge Elsa och Nicki lite frukost.
HAN,den där morgonpigga...har full planering här i köket...tagit av sig sin pyjamas tröja oxå...?!
Hade en plan att åka till mm&mf idag,Mam's och Papi är där!
Men nu är jag alldeles för trött för att köra 34 mil ensam i bilen...och vill inte låta hundarna vara ensamma hela dagen:-/
Skit,skrot och dynga!

Av Måna - 26 juni 2014 21:36

Tror jag avlider,helt övertygad om det!!!
Hoppas det känns bättre imorgon...

Av Måna - 26 juni 2014 09:03

8 dagar kvar.
Sen rullar vi dom 32 milen til Öland. Lina är den som räknar ned mest;-)
Frågar varje dag hur många dagar det är kvar.

Joel är förkyld:-/
Vilket jag visste skulle kunna bli så efter besök hos Fam.Sandberg i måndags.Han hinner nog bli frisk tills vi åker:-)

Sol idag.men just ingen värme iaf:-/
Vart är sommaren???
Sjukt...
Var sommaren dom varma dagarna i våras?!
Shit...

Dagens planering...
Tror vi ska åka och handla lite.
Jag vill verkligen köpa dom där plädarna till Hobbert!
Och nya bäddset...om det finns i gråskalig ton;-)
Måste ju matcha,eller hur?!
Eftermiddagen hemma.
Stefan borta hela dagen...

Av Måna - 25 juni 2014 11:52

Örebro?
Vad händer?Inte mycket tragiska händelser i Örebro genom åren.
Men nu?och förra(?)året...
Tänker på "askersunds mordet" och ryser.
Så ofattbart tragiskt.
En så ung människa ska mista livet.så hemskt...
Och på detta vis?!?
Hur kan man vara kapabel till detta dåd?
Om misstänkta gärnings"mannen" varit ensam att utföra detta...blir det genom Sveriges tider andra styckmodet utfört av kvinna.
Hur kan man???hur KAN man???hur i hela fridens...
Vad får dig rätten att ta en annan människas liv?
Varför förstöra ditt egna liv genom detta?
Finns inga ord...finns inte så mycket att säga,joo...tragiskt,hemskt.
Sådant här borde inte ske.
Omtanke till offrens anhöriga.

Idag är en "Måna-är-skit-trött-dag"
Tur å retur till Vingåker för att hämta mina systerbarn,Lina och Joels kusiner.08 rullade bilen.
4 barn dagen till ära!
Oskar spelar på sin iPad,honom har jag inte sett röken av sedan vi kom hem.
Lina och KajsaStina leker på Linas rum.
Så det är jag och Joel.
Så är ju mera som att bara ha 1 barn här hemma idag;-)

Blogg insperiationen har varit rätt låg sista tiden.ibland tappar man orken...

Hundarna är ute.Dom brukar inte vara ute ensamma,men idag får dom ta det:-) Dom hade (i deras mening)en skittråkig dag igår!!!så dom kan gott vara ute så mycket som möjligt idag!

Joel BVC igår.18-månaders kontroll.Efterkontroll av hans öron och vågen visade 13 450g!!!jisses!
Mötte Camilla där nere med litet busfrö på lite över 4kg(!)
Joel har aldrig varit så liten;-) Inte Lina heller för den delen:-P omöjligt!!!
Spruta fick han oxå...som får mig att rysa genom hela kroppen,tycker att det är så hemskt!!!;-(

En platta cider till mig hem kommen idag:-)
Lämpligt när vi är bjudna på fest på lördag;-) nu vet jag inte om vi ska iväg på det...beror ju lite på barnvakt och så!Stefan och pappa har veden på lördag,så Stefan kanske är helt slut på kvällen!
På söndag dop!

9 dagar kvar till avfärd mot Öland!:-)
Å jag har inte förberett,börjat förbereda ett skit!!!:-O
Ska bli skönt.
Ska bli skönt att även denna sommar inta vårat senester paradis:-)
Hoppas att vi blir nöjda med campingen oxå!
Å jag hoppas att DU,mamma,(och pappa)faktiskt kommer ned och hälsar på oss en sväng!!!

Nu hög tid att öppna frysen och spåna på dagens mat!
Det blir inte lätt!
Men ser ut som det blir pommes och kebab!Borde dom väl äta va?!

Tvätt hänger ute!sista maskinen!båda maskinerna gick på högvarv igår!
Skönt (för en dag)att ha tomma tvättkorgar här hemma!!!

Imorgon,TROR jag det blir shopping och mat handling på schemat!


Av Måna - 25 juni 2014 07:49

Rullar snart för att hämta 2(!) barn!
4 barn i huset idag.
Omg!!!
Hur ska jag klara detta?
Skynda,skynda!!!

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7
8
9 10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards