Direktlänk till inlägg 26 augusti 2014

Geting och ur-fattig!

Av Måna - 26 augusti 2014 08:12

Igår,ja igår,startade dagen med hund bajs!
Elsa hade under natten fått rännsketa...jippy...
Skit överallt!
Att starta dagen med tt få sladd i en hund skits pöl,är ingen bra kombo med mitt usla morgon humör!
När jag läg på alla fyra,svärandes för mig själv...insåg jag oxå att vi försovit oss(!)
Det blev fart på gubben i huset.

Dammsuga och tvätta bilen stod på schemat igår!
Himlen var halv blå,solen sken!kånkade ut dammsugaren och satte Joel i vagnen.
Å jag hann ta mig fan bara dammsuga bagage utrymmet-sen på två sekunder blev himlen svart och deg började pissa!
Och så höll det på!
Tillslut var bilen iaf dammsugen och drog fram högtrycken!
Joel blev väldigt missnöjd i vagnen...och då menar jag VÄLDIGT missnöjd!
När jag gick fram till honom och tog ur hans hand ur munnen-fick jag till min förskräckelse se läppen!
Att läppen var större an hans hand(!) och att svullnaden gick upp till näsan!!!
Ringde omedelbart 1177,som hänvisade mig till vårdcentralens akut nummer.
Akut numret ville att jag skulle ringa 112(!)
Detta lugnade inte ned den smått hysteriska mamman...
Tala om att jag haft kontakt med 1177 och att dom hänvisade till dom,först!
Jag skulle omedelbart komma ned,ta med mig telefon och hålla koll på honom på vägen ned...!
Detta lugnade inte heller den hysteriska mamman!
Kasta in Joel och pumpa upp stackars xc'n i 100 på denna lilla kringelkrokiga väg!
140 på 204 och brakade in i 80 i Fjugesta...
Dom väntade på oss där nere och Joel fick nästan direkt kortison.
Sen var det att vänta på om han svarade på det eller vidare till akuten!
"Barn kan bli lite höga av kortisonet"
No shit....i 1 1/2 timma nere på vårdcentralen,SPRANG Mike Tyson...Joel runt och skrek av förtjusning!skrattade och var...ja..galen!
Hög ja....
Svullnaden la sig nästan med en gång och efter 1 1/2 timma fick vi åka hem!
Jisses...
Det blidde ingen tvättning av bilen;-)

Idag är bilen på service och kamrems byte(!)
Imorgon har vi inte råd att köpa mjölk;-)
Shit...!
Dom ska även felsöka antisladd,varför han indikerar service och kopplar ur!och hoppas dom kan komma fram till varför han krånglar rätt vad det är...
Det kommer bli skit dyrt...
11800:- går bara servicen och kamrems bytet på:-( och sen om dom hittar något mera....
MEEN....det blir kvällens huvudvärk!

Joel far fram som en tromb i köket och Lina sover!
Vi fick inte ihop det idag med bilar,barnvakt,lämna/hämta på dagis...så hon fick vara hemma-vilket nu var väl tur!

Tänkte vi skulle försöka röja i såghuset idag!
7 grader imorse.och känns som att det är dags att "ta hem" hästarna...
En kort höst i år...förra året kom dom upp i början på oktober(!)
DET känns det inte som det blir i år...:-/
Kikar lite efter ett ök oxå;-)
En uber,super,mega,snäll,menlös häst...
Klarar inte Formosa själv.och inte förns till våren jag kan få hjälp med henne...så tänkte om jag skulle kunna hitta en så länge på foder/köpa...
Men vi får se...dom verkar inte växa på trän....

Nu bajs-blöja byte!

Om det regnar,tänker INTE jag gå ut-tycker Elsa!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Måna - 20 augusti 2023 08:51

Igår firade vi här hemma. I veckan fick jag godkänd F-skatt, så nu har jag min enskilda firma! Blev lite nervös faktiskt? nu då lixom? Vad händer nu? Det är ju ganska stort ändå. Även om jag har svårt att lägga utrymmet åt sidan så måste jag gö...

Av Måna - 12 augusti 2023 18:59


Äntligen välbehövlig SOL! Varmt och skönt här nere hela dagen. Passade även ypperligt bra eftersom vi rev tältet idag och satte upp det lilla tältet. Det var större än jag förväntat mig? så bara på plus. Så mesta delen av dagen har gått åt att p...

Av Måna - 8 augusti 2023 16:24

Hade lovat ungarna att vi idag skulle åka till Marieberg. Jag kan bara erkänna att jag hatar det. Jag är inte alls imponerad av det stället längre? tycker mest att det är krimskrams. En gång i tiden var Marieberg bra. Sen det där med att handla k...

Av Måna - 1 augusti 2023 20:52

Vi packade ihop och åkte hemåt, jag och J, i onsdags. Han hade hemlängtan och jag hade sagt att det var han som bestämde när vi skulle åka hem! Väl hemma efter dryga 3 veckor borta väntar en hel del tvätt,en hel del avsaknad av mat i kylskåpet och ...

Av Måna - 25 juli 2023 10:28


Vi stannar en dag till? och kanske ännu flera dagar? vi får se helt enkelt. Idag kommer J?s kompis hit så det lovar upp lite granna för honom. Dom har gått om varandra lite granna i sommar-tyvärr! Hon har varit här när vi inte har varit här och vis...

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Skapa flashcards