Direktlänk till inlägg 22 september 2014

Elsa,svamp och skit väder :-O

Av Måna - 22 september 2014 09:52

vi säger:Ny dag nya tag!!!
Å denna måndag startar med skit väder....rusk,blåst,regn och allmänt piss!!
Sommar....nu är det låååångt kvar till sommaren;-(
Långt kvar till värme,sol,bad och härligt varma kvällar!
För mig innebär vintern att överleva!!!
Jag.hatar.vinter
Går in i Depp och vill bara gömma mig inne!

Elsa...som inte alls mådde bra i torsdags...är som en ny hund igen;-) hon piggnade på sig under eftermiddagen och redan i fredags var hon bra?!
Jag pratade med Malin,Elsas uppfödare,som sa att det hade med den akuta diarrén i onsdags eftermiddag att göra!Låter skumt men hon hade varit med om det förut...!
Nästa gång,pratar jag med Malin först...vilket jag skulle ha gjort:-) men jag fick liiiite panik i torsdags morse kan jag säga! :-O

I fredags var Lina och Joel hos sin faster.Första gången faktiskt.
Jag åkte till Ica maxi.
Och tro det eller ej...men JAG satte mig även i frisör stolen...(!)
Inga avancerade ingrepp...utan bara toppning och till rättning:-)
Kan man känna sig fulare än vad man gör hos frisören?!
Det där ljuset...
Min lilla utväxt i håret verkligen SKREK i det där ljuset.hyn blir blev och ser lätt röd flammig ut...suck!Man vill ju bara springa därifrån skrikandes!Blir ju inte bättre av att frisörerna själva äger en hel studio med smink hemma...ser ut som deltagare i paradise hotell,vafan...man får Ågren!!!!
Och ja...jag måste färga min knappa centimeter utväxt,jag VET det!men hade inte behövt bli påmind om det i strålkastar ljuset!!!!

I lördags var det mat hos svärmor som fyllde 60-år!
Vi åt som ett gäng grisar,å jag tror fan att jag fortfarande mår illa(!)
Även om man går iväg med inställningen att inte ta så mycket...glömmer man bort sig...äter och får ågren(igen) över detta!
Men...det är något visst med att bli bjuden på mat:-)

Igår for jag till skogs i regnet och plockade svamp!
Efter 2 1/2 timma,var ju dyng sur!!!men med mig hem fick jag nästan 12 L trattisar!Woop Woop!!!
Så det var helt klart värt det.
Och i skogen,var det tyst...lugnt och bara jag:-)
Ibland behöver man det oxå:-)

Dammsög huset och böt lakan i alla sängar på kvällskvisten.
Svor och brottades med en jävla hösilage BALLE!
Idag måste hästarna få gå in...
Och om jag är förberedd på det!?nej...Leotines Box är allt från klar!
Krubbor....och hinkar...saknas lite granna!
Spåna upp.och idag fyller Oskar år...jag kan inte begripa hur jag ska få ihop timmarna idag!!!:-O
Vi får se vad vi tar oss till!!!

Hobbert ska fukt testas på tisdag.Sen ska även han in för vinter vila.
Se om vi kommer längre med planering om säsong till nästa år.Jag tyckte det gick bra att köra till Mönsterås,som faktiskt bara ligger 4,5 mil utanför Kalmar.
Det rullade på bra.Men...ett men är alltid ett men,och i detta fall infattar ett men 34 mil(!)

Behöver vika tvätt,tvätta och egentligen en massa annat oxå!
Dom timmarna i skogen igår gav mig sjukt ont i ryggen...:-(
Känns som den ska gå rakt av i svanken!!!skrot!

Men nu...är det dags att sätta fart mot duschen!

Tar sikte för en BRA dag idag:-)

 
 
k

k

22 september 2014 11:37

Såååå fint leende!

http://kakans. .

Måna

22 september 2014 12:55

Tack du!!!:-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Måna - 20 augusti 2023 08:51

Igår firade vi här hemma. I veckan fick jag godkänd F-skatt, så nu har jag min enskilda firma! Blev lite nervös faktiskt? nu då lixom? Vad händer nu? Det är ju ganska stort ändå. Även om jag har svårt att lägga utrymmet åt sidan så måste jag gö...

Av Måna - 12 augusti 2023 18:59


Äntligen välbehövlig SOL! Varmt och skönt här nere hela dagen. Passade även ypperligt bra eftersom vi rev tältet idag och satte upp det lilla tältet. Det var större än jag förväntat mig? så bara på plus. Så mesta delen av dagen har gått åt att p...

Av Måna - 8 augusti 2023 16:24

Hade lovat ungarna att vi idag skulle åka till Marieberg. Jag kan bara erkänna att jag hatar det. Jag är inte alls imponerad av det stället längre? tycker mest att det är krimskrams. En gång i tiden var Marieberg bra. Sen det där med att handla k...

Av Måna - 1 augusti 2023 20:52

Vi packade ihop och åkte hemåt, jag och J, i onsdags. Han hade hemlängtan och jag hade sagt att det var han som bestämde när vi skulle åka hem! Väl hemma efter dryga 3 veckor borta väntar en hel del tvätt,en hel del avsaknad av mat i kylskåpet och ...

Av Måna - 25 juli 2023 10:28


Vi stannar en dag till? och kanske ännu flera dagar? vi får se helt enkelt. Idag kommer J?s kompis hit så det lovar upp lite granna för honom. Dom har gått om varandra lite granna i sommar-tyvärr! Hon har varit här när vi inte har varit här och vis...

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8 9 10
11
12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Skapa flashcards