Alla inlägg under oktober 2014

Av Måna - 30 oktober 2014 21:07

nästan hela liv veckan har gått,och jaa...vi har haft fullt upp!:-)
Måndag blev det ju tandläkaren och fika på em hos farmor.

I tisdags blev det att fara till Ica maxi och beställa smörgåstårtor.vi åkte till axfood och köpte dricka och vi svängde förbi delicake och kikade på sortimentet;-)
Fabriksförsäljning av kakor.Det var inte alls samma sorts kakor sompå café & outlet...mycket olika "torr"kakor(mördegskakor)någon dammsugare.Men någon förpackning fick vi iaf med oss:-)
Lina och Joel satt som 2 änglar vid ett litet café bord där inne och fick varsin chokladboll...
Expediten berömde mina änglar till barn och berättade att hon minsann hade haft barn som klättrat på hyllorna där inne(!!!)
Hon skulle BARA veta!!!;-)vi hade ju avverkat både Ica och axfood innan lixom;-) hahaha!!!
Tandvärken börjar ge med sig-dock mår jag som en påse krossade nötter,då jag har så ont i halsen och inte kan svälja!
Ringer vc och får en tid onsdag!Halsen är svullen,röd och kletigt var här å där...:-/ urk!!!

Igår,onsdag vaknade jag med jordens öronvärk!
Lycka att tandvärken nästan är borta,kan dock inte bita av...
Sväljer liiite lättare:-)
På vårdcentralen trodde dom när jag ringde att det var halsfluss,halsproven visar INGA baciller i halsen:-O
Precis som vid nyår...när jag fick galet ont i halsen:-(
Hon kikade i örat och hävdade att ingen öroninflammation var på G!
Var bara å åka hem å se glad ut...fick kalla fötter och ringde och beställde EN till smörgåstårta.
Ta tag i tvätten...som blivit lite på efter slänt!
Och en kaffe hos farmor sen eftermiddag!

Idag åkte vi till syster!
Började med att sälja en overall som legat sedan ny hör hemma...
Nu blev jag av med DEN iaf:-)
Sen till "kak-outlet" i Vingåker!handlade MERA kakor...asså...man fyller bara 30 EN gång i livet;-) är det kalas-så är det kalas.
Sen till syster:-)
Kära bror dök upp mitt i allt,så kul:-) så en eftermiddag med både bror och syster:-) DET var länge sedan!!!!
SVÄRMOR fick kalla fötter och beställde EN till smörgåstårta...asså...vi kommer spy på smörgåstårta!!!!vi har smörgåstårtor för 55-60 pers nu...om jag räknat rätt...blir vi 28(!)herre Jesus!!!
Såå....jag lovar...jag bjuder på smörgåstårta på måndag oxå om någon känner sig lite sugen på en bit och en slurk med kaffe;-) hahaha!!!!
På hemvägen köpte vi med McDonalds hem...det resulterade i mag-krasch för min del :-O

Imorgon...ska Lina kraken till tandläkaren och laga sitt hål...
Stefan följer med henne..och jag har lite dåligt samvete för det...
Men jag klarar det inte...inte med mitt egna obehag för tandläkaren;-(
Men...man kan inte klara av allt som mamma...faktiskt!
Åh...vad jag hoppas att det kommer gå bra!!!
Vi ska även till m-berg en sväng,vi ska hämta första smörgåstårtan och nyckeln till lokalen!ska skicka ett hästtäcke...
Jag tänkte hinna med att färga håret...FULL rulle!!!:-)

På lördag kalas dags och på söndag blir det oxå kalas,för Emelie!
Å sen är Linas lov-vecka slut!
Här tog den vägen!:-O
För min del,har den mest innehållit smärta och värk:-( Och därför har det blivit en paus med bloggen...:-/
Men som idag...känns det ingen tandvärk,jag sväljer nu utan problem,men har fortfarande liiite ont i mitt öra!
Så tar på sikte att vara smärt och sjukdomsfri imorgon;-)

Joel har vaknat,så lite soff-mys en stund:-)
Sen däckar nog jag oxå...!
Woop woop...eller nått!!!

Idag min fina Bella,är det ett år sedan du lämnade oss.
1 helt år har gått utan dig!
Du ska veta,min fina tjej,att matte tänker på dig...OFTA!
Saknar dig så mycket...och du fattas oss!!!!
Matte älskar dig!!!

Av Måna - 27 oktober 2014 21:22

har landat i soffan,har legat raklång och tittat på EMS.
Tagit det lugnt.

Går genom dagen.
Som inte blev det minsta som jag planerat(!!!)
Jag skulle åka och beställa smörgåstårtor och jag skulle åka och köpa kakor...jupps,jag tänker INTE baka med två ungar hängandes i vardera byxben,i smet och ugn...näähää!!!
Så...det blidde inge alls...inte en enda kaka,inte så mycket som en smula hem köpt...!Ingen smörgåstårta beställd...
Så vi får helt enkelt ta det imorgon,jag...Lina...och Joel!jabbadooo!!!;-)

Vi gick ned till farmor efter maten.
Sikken tur vi hade att hon bakat bullar idag!:-)Det går BRA att äta..OM jag inte biter av,får dela allt i bitar först eller stoppa in gaffeln längst bak i munnen.
Sugrör funkar ju fint...och jag funderar på,OM jag ska hållas på med detta ända till den 10:onde november?!:-O
Well....skulle jag annars göra?

Så måndagen lider mot sitt slut!
Regnet kom lagom när jag släppt in hästarna:-) SÅ trött på detta(förbannade) regn!!!!gegga i hästhagen...gegga,gegga,gegga...Å Thifany letar reda på det geggigaste gegghålet att rulla sig i(!) BAH!!!Egentligen skulle man täcka in henne från öra till hov;-) Men hon ska väl oxå få njuta av att vara häst-dom regn fria dagarna:-)

Ny dag nya tag imorgon:-)
Hoppas på en regn-fri dag OCH glada barn:-) woop woop!!!

Av Måna - 27 oktober 2014 14:12

hohojajaa...
Fick tid hos tandläkaren kl 10 imorse!
Sikken tur för mig:-)
Åkte ned...och hade som vanligt obehag i magen,fy vad jag hatar det!!!

Tandvärk i en fram tand.
Dom började med att ta röntgen bilder på min staccars tand.
Dom fortsatte med någon slags "tand bedömning"...där jag skulle säga aj(notera:SKRIKA) när det gjorde ont.
Dom kollar tandköttet och knackar på tanden!
Å jaa....det gör ont i min tand...

Dom pratar sinsemellan och säger sen:Vi måste öppna tanden.
Vad i helvete???!!!vi pratar om en FRAM tand!!!:-O
Och ja...jag trodde jag skulle börja grina...å ja...jag blev fan rädd!!!
Sköterska springer iväg och hämtar en hel vagn med verktyg...jag möter henne när jag springer därifrån!
Tanken att rymma var nära...men bilnycklarna låg kvar på rummet och jag ville ju bli av med tandvärken;-)
Så...jag kissar och går på ostadiga ben tillbaka för att lägga mig i den dör jävla stolen!

Dom lägger sånna där överlägg runt hela huvudet på mig.
Och öppnar alltså fram tanden(på baksidan)å utan bedövning!
Den där tanken som jag alltid har hos tandläkaren är STARK-jag HAR fött 2 barn UTAN bedövning...vad är då detta?!
När satan(tandläkaren)öppnat tanden...ropar hon lyriskt på sköterskan.
-titta,titta vad det bubblar ut var!
Åh herre jisses...får man krökas i tandläkar stolen???
Min tandläkare...som faktiskt även idag var bra,konstaterar att min "tand" är död....(!)samt att jag har en spricka i den....
Vafan???!!!

Hon skrapar tanden...fråga inte hur och varför...sanerat skulle jag kanske mer säga!
Dom spänner ett plats skynke över munnen-så endast den här tanden syns.Håller på med Massa rengörings vätskor,skrapar å hålls.
Å jag räknar till miljoner...å försöker andas IN och andas UT!

Jag ska tillbaka och göra denna behandling den 10:onde november...för att sedan få en tid till rotfyllning.
Om nu detta mot förmodan INTE blir bra-drar hon ut tanden(!!!)
-vi kan inte säga eller se hur det kommer bli!Vi kan inte säga hur mycket som är dött...men tanden mår verkligen INTE bra...
Å fan...tand jäveln är alltså DÖD!!!
Vad i h....
Så..jag ska genomlida denna behandling EN gång till...
Å vi pratar fortfarande om en FRAM tand.Jag har väl aldrig varit med om något så överjävligt!!!!

Nu har jag någon stelnad smet bakom tanden.Tog ännu en tablett när jag kom hem...och jag hoppas att värken försvinner!!!
Ja...jag hoppas ju naturligtvis att tanden blir "bra" igen:-)
Fortsätter dricka ur mina sugrör och ser glad ut...

Av Måna - 26 oktober 2014 17:27

en söndag har snart passerat,även om det känns som hur många timmar kvar som hellst(!)
Klock-omställning...ska det vara bra för?!
Nu är klockan 17:18 och det är svart ute:-(
Fy...känns som årets längsta dag typ!!!

Igår kväll var vi hemma hos Lena och Kennet,blev bjudna på super god mat och hade trevligt:-)
Lina och Joel har varit lite sega idag;-)

Vi satte om lite staket och grusade upp utanför stallet...
Denna lera efter allt jävla regn:-(
Stallet gjort på förmiddagen,vilket var kanon då jag mår SKIT idag!!!
Tandvärken håller i sig...tabletter,tabletter...:-/Första gången på ÅR som jag längtar efter att få ringa tandläkaren imorgon!TA BORT SMÄRTAN UR MUNNEN!!!
Mår för övrigt skit dåligt oxå...:-(
Planen är att gå å lägga mig strax efter barnen ikväll!
Måste sova...måste vila och hoppas jag mår bättre imorgon-räcker med tandvärken lixom;-(
Klagar...!

Jag hade tänkt lite annat på planering imorgon..skulle åka och köpa kakor tex!Nåja-vi får se OM jag får någon tid hos tandläkaren överhuvudtaget imorgon...!

Nu tappra timmen och halv timmen kvar!
Orka?!
Vill bara typ däcka i sängen!Dags å ta en ny tablett-så jag hinner med ytterligare en till innan jag lägger mig!Å jag som HATAR å ta piller....!
Well...imorgon en annan dag!!!

Av Måna - 26 oktober 2014 09:43

katten som aldrig syns på bild,knappt i verkligheten heller för den delen...;-)

Av Måna - 24 oktober 2014 10:07

satan i gatan vilken tandvärk jag har!!!!
Fram tänderna(?) och så fort jag dricker/äter något isar det i alla tänder i käften:-( i fram tänderna lixom...va???
Yeah...fucking yeah!!!

Muntergöken i mig är stark...hahaha!det är piss väder ute...Hästarna har iaf täcken på sig!
Inatt täcken inne...insåg när jag slängde på Lollo sitt inne täcke,att det var för litet:-/
Fan!Fick det av syrran,ett lila fleece...som jag inte provat på henne...sålde hennes rosa fleece och NU upptäcker jag att det är för litet!vafan...typiskt!!!
Får leta reda på ett nytt åt henne då...!Kan ju inte visa rumpan heller;-)

Ungarna...Lina och Joel är i full fart...som om inte dagen igår räckte...så verkar inte denna dag heller bli lovande...!
Fan!
Jag få hybris!!!!!

Elsa och Nicki har fått varsitt ben att tugga på:-)
Elsa valde grovköket och Nicki mattan i hallen:-)
Igår när jag skulle packa ur bilen,var Elsa orolig att jag skulle åka igen...hon hoppade in och knökade ned sig mellan matkassarna!
Jag schasa ut henne,men så fort jag vände ryggen till-hade hon hoppat in igen:-) haha!!!

Idag...ska vi överleva;-)
Står i valet å kvalet var jag ska hitta på till mat:Egen pirog,kycklingpaj eller tunnbröds rulle!
Allt känns lika lockande!!!!!å lika gott:-)
Men kanske skulle satsa på pirog...finns det kvar till imorgon som rester;-)

Annars lugnt på Stickninge fronten:-)

Av Måna - 23 oktober 2014 20:40

missade det där med täcken idag:-/
4 skitiga och BLÖTA hästar som inte var så nöjda när dom kom in!!!
Men dom fick täcken på sig inne,så hoppas det kompenserar liiiite iaf:-)

Av Måna - 23 oktober 2014 16:28

jag står inte UT!!!
Helvetes jävla dag(!)

Inatt har Joel varit vaken till å från-helt hysterisk!!!
Bara skrikit.
Har burit ned honom till oss,har burit tillbaka honom till din säng!Somnat och vaknat igen-av skrik!hämtat-lämnat tillbaka...
Två spöken som vaknade imorse när klockorna ringde;-(
Jag hade hoppats på att Joel skulle sova länge....men nej!

Stefan till Jönköping och Elmia idag.
Kommer hem sent.

Joel och jag for till Ica maxi...
Verkade som hela Örebro var lediga idag och invaderat Ica:-O
Jisses vad folk!!!
Och Joel heeeelt gaaaaalen!Gapa och skrek,försökte åtskilliga gånger kasta sig ur vagnen,kasta ur saker och ylade...yeah?!?
Var nära,mycket nära att få hysteri utbrott.;-( å allt detta folk?vart kom dom ifrån?
Suck!
Vi fick även ta en sväng på citygross...då dom nya tortilla-båtarna var slut(!)på ica...dåligt värre av Ica-tycker jag!
Då det ändå är en nyhet,borde dom beställa hem bra mycket av den varan,när den samtidigt är inom kategorin "Tacos".som typ 90% av Sveriges befolkning äter på fredagar...
Well...citygross hade!:-) och dom hade även kampanj på Coca-Cola;-) 10 2 liters flaskor på 100:- woop woop!!!
På vägen hem,slocknade Joel i bilen på typ två sekunder...
Jag svängde förbi och köpte ägg på Berga innan jag hämta Lina!

Eftermiddagen...har varit ett konstant gnäll!ja...fiförfan!!!
Gnäll,skrik,gnäll och pip!
Jag avlider!!!jag dunkar huvudet i köksbordet..orkar inte!
Joel är piss trött och har ögonen i kors...2 1/2 timma kvar...
Å Stefan blir sen hem...så stallet blir sent gjort...sent in...
Håhå jaja....

Dunkar huvudet i bordet en stund till...
Atombombs explosionen är snart,snart ett faktum....

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards