Direktlänk till inlägg 30 mars 2015

Jag hatar regn,blommor och en liten kaffe!

Av Måna - 30 mars 2015 16:15

japp. Jag hatar regn,jag hatar dåligt väder,jag hatar storm och jag hatar kyla.
Alltså hatar jag vädret cirka 7 månader om året,minst.
Kan någon ge ett glädjande ord om dessa 7 månader???
Lever för vår/sommar...eftersträvar sommar,längtar efter sommar-MER än 1/2 året!!!:-O
Idag är jag inte alls på humör.

Jag är inte på humör för att:
-jaga en 2-åring för att under STRID byta hans bajs-blöja!
-dammsuga hela huset,fastna med dammsugaren i Stefans skarvsladdar(men har gjort det ändå)
-laga någon jävla mat(Gorbys kom till dagens räddning)
-tjata på en 5-åring att komma och kamma håret(men gjort det ändå)
-hänga tvätt.
-rulla upp en hel jävla rulle med presentpapper,efter att NÅGON dragit ut allt papper på hela botten våningen...
-torka upp allt vatten,efter att NÅGON hällt ut hundvatten-skålen...
-lyssna på beklagan.
-svara på frågor.
-tjata.
Asså...kortfattat kan jag ju bara säga att jag inte är på humör för nått idag:-/
Dagen drog iväg så jävla fort på förmiddagen,för att sedan bara stanna av och dra sig fram likt en sengångare(!)
Jag avlider.

Igår...kom jag och Stefan överens om att avsluta det här med godis,kakor,bullar...ända fram till semestern.
Jag dör,jag ångrar mig!!!Under dom 9 timmar jag varit vaken,har jag bara gått och tänkt på mina gömda godispåsar,farmors bullar och mumsmums-topparna i skafferiet!:-O
Jag lider verkligen,jag håller på att gå under.Varför detta???
Sanningen ska fram...
Jag mår fruktansvärt dåligt när jag äter godis:-( magen fuckar-ur,jag mår illa,får ont i magen,fisar som får dom döda att vakna,jag får till å med svettningar när jag ska lägga mig...
Asså...egentligen...ge mig en bra anledning till VARFÖR jag ens ska stoppa det i min mun?!
OCH...jag vill ju inte vara sämre än någon annan och göra ett försök;-P
Stefan skulle dock ha dispans för chips och dipp på fredagar...
Well...HAN får det,jag tar dispans på Cola zero!
Vet du hur långt det är till semestern?
14(!!!) veckor....DET är fan hur lång tid som helst!!!!
Mina riesen,mina polly...!!!KAN jag verkligen leva utan dom????

Vi har för övrig haft en bajs dag!
Två vilda och galna ungar...Inget har lixom gått bra.
MEN,hör och häpna-DOM HAR INTE BRÅKAT!!!!!!
Jag är nästan i chock!;-)
Men huset är trots allt dammsuget,har tvättat all tvätt(förutom lakan)plockat undan och står fortfarande på bena;-P

Nu kom Stefan in och började med att ta den ena mumsmums-toppen till kaffet!
Satansjävlaskitgubbe!!!!
HUR kan man göra så???
Han åkte just ut ur överenskommelsen....:-@

Tar en liten mugg kaffe.
Sen ska jag ut i skit-vädret.Fixa stallet,njuta av lugnet,bli irriterad över geggamojjan i hagen...
Ciao!!!

Den svart-randiga och den blå-randiga....Är på väg hit hem till miiiiig!!!!!;-)

Luktar ljuvligt!!!!!:-)

Woop woop!!!!

Fick tulpaner av Stefan igår!<3 eller kanske var det av Lina;-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Måna - 20 augusti 2023 08:51

Igår firade vi här hemma. I veckan fick jag godkänd F-skatt, så nu har jag min enskilda firma! Blev lite nervös faktiskt? nu då lixom? Vad händer nu? Det är ju ganska stort ändå. Även om jag har svårt att lägga utrymmet åt sidan så måste jag gö...

Av Måna - 12 augusti 2023 18:59


Äntligen välbehövlig SOL! Varmt och skönt här nere hela dagen. Passade även ypperligt bra eftersom vi rev tältet idag och satte upp det lilla tältet. Det var större än jag förväntat mig? så bara på plus. Så mesta delen av dagen har gått åt att p...

Av Måna - 8 augusti 2023 16:24

Hade lovat ungarna att vi idag skulle åka till Marieberg. Jag kan bara erkänna att jag hatar det. Jag är inte alls imponerad av det stället längre? tycker mest att det är krimskrams. En gång i tiden var Marieberg bra. Sen det där med att handla k...

Av Måna - 1 augusti 2023 20:52

Vi packade ihop och åkte hemåt, jag och J, i onsdags. Han hade hemlängtan och jag hade sagt att det var han som bestämde när vi skulle åka hem! Väl hemma efter dryga 3 veckor borta väntar en hel del tvätt,en hel del avsaknad av mat i kylskåpet och ...

Av Måna - 25 juli 2023 10:28


Vi stannar en dag till? och kanske ännu flera dagar? vi får se helt enkelt. Idag kommer J?s kompis hit så det lovar upp lite granna för honom. Dom har gått om varandra lite granna i sommar-tyvärr! Hon har varit här när vi inte har varit här och vis...

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards