Direktlänk till inlägg 23 juli 2015

TVÄTT,mulet och irritation...

Av Måna - 23 juli 2015 10:04

Yes! Ännu en dag med snurrande tvättmaskiner! Har tre kvar innan jag kan gå in på lakan och handdukar;-) Det är TUR att man har å göra;:-)

Jag har en stycken passat att sanera efter semestern.Att det kan bli så mycket skit å damm å bös i bilen!!!! Och NEJ,ingen får äta i bilen fortfarande;-)

Ska tvätta XC90´n och ta lite nya bilder på honom:-) han behöver även ut och röra lite på sig;-)


Muet idag,solen kikar fram då och då-men runt om oss är det svart som ett katt-arsele:-/ Blir inte å hänga ut någon tvätt idag inte!


Dagen erbjuder inte så värst mycket.

Försöka hinna med så mycket städ och plock som möjligt.kasta skit ungarna i badkaret.

Å sen allt annat som skall göras!

Stefan ska till Trystorp ikväll och titta på "Hjalmar"(som inte är Hjalmar)


Tillbaka i vardagen,kommer man så förvånansvärt fort.Fjärde dagen hemma och känns som vi inte alls varit borta i 16 dygn:-/ Hur kan det vara så?

och när man startar semestern,tycker jag att det typ tar 4 dagar att komma till insikt.

Stora planer har vi iaf inför sommar 2016;-) Hoppas att det blir som vi planerar...!men än är det långt kvar dit.

Sommaren som aldrig har börjat är ju faktiskt inte slut!:-)

Även om vår semester är slut,har vi många dagar kvar att hitta på saker.


Bockar av och planerar det sista för 30+30 års festen.

Det är faktiskt en hel del som skall göras,planeras och fixas.Tycker Ems ligger hästlängder på att bocka av listan mot mig... :-0

MEN...det som verkligen gör att jag blir lite irriterad är människor som inte kan svara på om dom kommer eller inte?!

Hur svårt kan det vara?Det finns ett OSA datum i inbjudan,jag har skickat ut en påminnelse och ändå-så bryr sig inte folk?

Jag tycker det är så tråkigt... Speciellt när vi ordnar,donar,planerar,ska duka,välkomst bål... Och så kan man inte få svar från sina vänner som man bjudit?!

Får man säga att det är dålig stil? :-(

Jag hoppas iaf att det blir en grym kväll:-) Ska bara själv komma på vad jag ska bära på huvudet;-)


stallet står i stilla läge.Gör att jag får lite av en inre panik.För jag vet,att hösten knackar på dörren snabbare än vad man hinner uppfatta!Och det är mycket kvar å göra.

Saker som inte är helt klara oroar mig enormt!

Så fort Leotines hovar har blivit verkade,så ska dom iaf äntligen få gå ned på betet:-) Tror dom blir måttligt glada över det!!!


Dags att hoppa in i duschen,sanera ungar och sparka igång på den här dagen!!!

Kan bli en bra dag:-) 

ska fundera på vad som skall lagas till mat oxå...har blivit lite enformigt sedan vi kom hem....

I helgen har jag iaf planerat att vi måste prova "vulkan pizzan".Vi MÅSTE verkligen göra det:-)

Får offra mig för den...annars är det back till diet igen :-/ Semestern är slut,inga nybakade frallor till frukost längre,inge onödiga kalorier längre,inga gottigheter! Vi har en sommar 2016 att ta sikte mot;-) Så bara att bita ihop och starta!!! Yes!!!:-) Here we go again!!!


Nu drar vi igång.Klockan är redan 11(!!!)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Måna - 20 augusti 2023 08:51

Igår firade vi här hemma. I veckan fick jag godkänd F-skatt, så nu har jag min enskilda firma! Blev lite nervös faktiskt? nu då lixom? Vad händer nu? Det är ju ganska stort ändå. Även om jag har svårt att lägga utrymmet åt sidan så måste jag gö...

Av Måna - 12 augusti 2023 18:59


Äntligen välbehövlig SOL! Varmt och skönt här nere hela dagen. Passade även ypperligt bra eftersom vi rev tältet idag och satte upp det lilla tältet. Det var större än jag förväntat mig? så bara på plus. Så mesta delen av dagen har gått åt att p...

Av Måna - 8 augusti 2023 16:24

Hade lovat ungarna att vi idag skulle åka till Marieberg. Jag kan bara erkänna att jag hatar det. Jag är inte alls imponerad av det stället längre? tycker mest att det är krimskrams. En gång i tiden var Marieberg bra. Sen det där med att handla k...

Av Måna - 1 augusti 2023 20:52

Vi packade ihop och åkte hemåt, jag och J, i onsdags. Han hade hemlängtan och jag hade sagt att det var han som bestämde när vi skulle åka hem! Väl hemma efter dryga 3 veckor borta väntar en hel del tvätt,en hel del avsaknad av mat i kylskåpet och ...

Av Måna - 25 juli 2023 10:28


Vi stannar en dag till? och kanske ännu flera dagar? vi får se helt enkelt. Idag kommer J?s kompis hit så det lovar upp lite granna för honom. Dom har gått om varandra lite granna i sommar-tyvärr! Hon har varit här när vi inte har varit här och vis...

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards