Direktlänk till inlägg 1 oktober 2015

Saknade,huvudvärk och en annorlunda dag.

Av Måna - 1 oktober 2015 10:00

Igår var det,för mig,en annorlunda dag!

Jag var hemifrån från kl 07:30 och var inte hemma förns vid 22... Jösses,det är ju inte precis som så att det tillhör vanligheterna här på Stickninge!

Så... Jag for ned till Askersund,in i den största skogen för att anlända till start destinationen.

1- jag var övertygad om att jag hade kört heeeelt galet.

2- jag trodde att jag aldrig skulle komma fram.

Men,fram kom jag och hade inte alls kört galet. Om någon har mera åsikter att jag bor avsides-skall jag visa denna väg;-)

Hur som... 3 timmar senare stannade bilen på gekås parkering. 

HOPPSAN!!!:-D

Nu var det ju som så HÄR...att valparna som skulle inspekteras,inte alls bodde långt ifrån Ullared.Och vi kom överrens om att springa in,klara av hästavdelningen och sedan springa ut igen.

Sagt och gjort.

Jag tappade dock bort sällskapet och blidde liiiiite smått stressad när det visade sig att hon satt i bilen.

jag lulla runt i godan ro och väntade på att hon skulle komma ned,efter att lämnat tillbaka några hästtäcken.

Well well...ingen katastrof för det.

Vi anlände nästan ändå i planerad tid hos hunduppfödaren.

9 pytte små valpar låg i ett hörn av köket och sov.

Under 4 (!!!) timmar vart dessa små liv inspekterade av oss.

Ja...jag kan hålla med om att dom var uber söta,jätte goa och alldeles bedårande.

MEN... fru Hultquist har sagt:Jag skall inte mera ha 3 hundar samtidigt. OCH om jag ändå skulle få för  mig att ändra på denna regel jag satt till mig själv-så SKA det vara en till prickikorv,en svart prickikorv hanne.INGET annat är att ens fundera på.

Så ja...jag kunde vara heeelt lugn inom mig under dessa timmar tillsammans med valparna,eftersom det inte fanns någon som hellst vacklande känsla:-)

Ja...tiden drog iväg rätt fort,och jaa...vi kanske inte hade räknat med att komma hem så sent.Men...så kan det vara ibland:-)

En annorlunda dag helt enkelt.

 

När jag skuffat mig in och blivit överfallen av Nicki och Elsa och hamnat i sängen,fick jag lov att bita ihop för att INTE gå och väcka barnen.

Fan...1 dag UTAN och jag håller på att dö inom mig.

Ville bara väcka dom,krama om dom och säga att mamma var hemma.Önskade in i det sista att dom skulle vakna,att jag skulle få hämta Joel och bädda ned honom och att Lina skulle komma tassande in till oss... Men nej,det hände inte inatt.

Däremot var min prickikorv mammig och hade hoppat upp i sängen och snott fotänden...

mm...det gör inte mig så mycket,inget alls faktiskt-men Stefan muttrar som sjutton över detta...Och VAD spelar det honom för roll-när hon inte ens har så mycket som en tass på hans sida?!;-)

Imorse,kom Lina springandes och gav mig en låååång kram:-) tack du,älskade unge,mamma har nog saknat dig mer än du mig;-)

 

Upp tidigt imorse och skjutsade Lina till dagis.

Ja...har man semester en dag,får man straff dagen efter;-)

Dammsugarn har gått och ska hoppa in i duschen.

Ingen torsdags handling idag heller... men egentligen,behöver vi inte så mycket.bara lite smått,så klarar av att ta det imorgon på coop i Fjugesta,EFTER tandläkaren....

 

Nu drar vi igång den här dagen.

Åh....jag ska lägga ut lite bilder på valparna... men telen vägrar konekkta med datorn!

Ciao!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Måna - 20 augusti 2023 08:51

Igår firade vi här hemma. I veckan fick jag godkänd F-skatt, så nu har jag min enskilda firma! Blev lite nervös faktiskt? nu då lixom? Vad händer nu? Det är ju ganska stort ändå. Även om jag har svårt att lägga utrymmet åt sidan så måste jag gö...

Av Måna - 12 augusti 2023 18:59


Äntligen välbehövlig SOL! Varmt och skönt här nere hela dagen. Passade även ypperligt bra eftersom vi rev tältet idag och satte upp det lilla tältet. Det var större än jag förväntat mig? så bara på plus. Så mesta delen av dagen har gått åt att p...

Av Måna - 8 augusti 2023 16:24

Hade lovat ungarna att vi idag skulle åka till Marieberg. Jag kan bara erkänna att jag hatar det. Jag är inte alls imponerad av det stället längre? tycker mest att det är krimskrams. En gång i tiden var Marieberg bra. Sen det där med att handla k...

Av Måna - 1 augusti 2023 20:52

Vi packade ihop och åkte hemåt, jag och J, i onsdags. Han hade hemlängtan och jag hade sagt att det var han som bestämde när vi skulle åka hem! Väl hemma efter dryga 3 veckor borta väntar en hel del tvätt,en hel del avsaknad av mat i kylskåpet och ...

Av Måna - 25 juli 2023 10:28


Vi stannar en dag till? och kanske ännu flera dagar? vi får se helt enkelt. Idag kommer J?s kompis hit så det lovar upp lite granna för honom. Dom har gått om varandra lite granna i sommar-tyvärr! Hon har varit här när vi inte har varit här och vis...

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards