Direktlänk till inlägg 17 juli 2016

Sena kvällar,city gross och blåsigt.

Av Måna - 17 juli 2016 22:56

Det blåser på Öland.
Ja...typ varje dag,mer eller mindre.Jag hatar när det blåser-hatar ännu värre när det tar i så att man tror hela förtältet ska lyfta...:-/
Men solen skiner iaf,så ska icke klaga ändå:-)

I fredags for heeeela familja till City gross för att handla.
HELA familjen...
Elsa var inte på minsta humör och sitta i bilen och vänta på oss-hon tok skällde och ylade.HUM
Eftersom Facebooks-världen är GALNA när det gäller hund i bil,är jag MYCKET obekväm med att lämna Elsa.
Vi har grindar i bilen med öppen bagagelucka,neddragna fönster,vatten i en skål och mitt telefonnummer står på en skylt på gallret.
I fredags var det mulet och 18 grader.Men alla rabiata människor där ute gör att jag inte alls vill lämna henne i bilen när hon blir så ledsen att vi går:-/
Stressad.
In på affären for vi.
Barn åt alla håll,Stefan hack i häl,glömde scannings-kortet...
Det blev hets typ.Joel övade på att glida så långt han kunde på sina knän.Lina pep...jag uber stressad,Stefan som inte besöker mataffärer så värstans mycket lunkade på-och var nog glad över att han fick äran att välja kött(jaa...300:- till på kött lixom)
Vi kom ut därifrån...till en LUGN Elsa i bilen,UTAN krossade rutor och folksamling;-)

Vi gör just inte så mycket här nere:-) I år åker vi inte ens till Valles!!!!!!
Stefan har efter 6 år fått nog att åka den förbenade vägen,7 mil,för att köpa lösgodis :-D
Som TUR är,har dom öppnat en ny affär i Kalmar som heter Eco,och DÄR säljer dom lösgodis för 39;50:-/kg.
Jag var där idag.
Jag råkade även handla liiiite godis...;-)
Vi möblerade även om i förtältet i förrgår-i brist på annat:-D
Imorgon ska vi köpa kräftor,jag och Mam's.En bröa bit till Stefan-som inte äter sånt där;-)
Men kvällarna blir sena..barnen kommer i säng sent,men går upp mellan 06-07 ändå-och är ganska trötta på dagen...
På tisdag blir det djurparken....uj uj uj!Vi lämnar Elsa till Mam's och Papi-för jag VET att vi kommer behöva 4 lediga armar och händer denna dag:-O
På lördag är det Saxnäs dagen och sen på söndag åker Stefan hem ;-(
Mjo... Det känns jätte tråkigt-men bästa Lena får kompensera upp det;-)

Idag har det vällt in nya vagnar och grannar:-)
Imorse blev våran gata fri-för att sedan bli full igen,på bara någon timma.
Har aldrig i hela mitt liv innan sett så många hundraser samlade på samma ställe!!!!Men bara en dalmatiner;-)

Vi åker hem sen,en sväng vecka 31...för att,tror jag,återvända vecka 32-i slutet.
Tvätta upp,mocka ur stallet bla.
Gäller å passa på att ta ut dagar i sträck innan Lina börjar skolan :-O
Sen blir det ju bara fredag-söndags turer,och DÅ kommer resan hit och hem kännas lång...

Har även andra planer på hemma plan...även om det vissa stunder känns som jag greppar efter ett halmstrå,bara något att se fram emot...i det tråkiga som skedde innan vi åkte.
Inget förhastat...men ändå under planering...vi får se vart det bär av-vi pratar om det lite granna,jag och Stefan.

Snart dags att krypa till sängs!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Måna - 20 augusti 2023 08:51

Igår firade vi här hemma. I veckan fick jag godkänd F-skatt, så nu har jag min enskilda firma! Blev lite nervös faktiskt? nu då lixom? Vad händer nu? Det är ju ganska stort ändå. Även om jag har svårt att lägga utrymmet åt sidan så måste jag gö...

Av Måna - 12 augusti 2023 18:59


Äntligen välbehövlig SOL! Varmt och skönt här nere hela dagen. Passade även ypperligt bra eftersom vi rev tältet idag och satte upp det lilla tältet. Det var större än jag förväntat mig? så bara på plus. Så mesta delen av dagen har gått åt att p...

Av Måna - 8 augusti 2023 16:24

Hade lovat ungarna att vi idag skulle åka till Marieberg. Jag kan bara erkänna att jag hatar det. Jag är inte alls imponerad av det stället längre? tycker mest att det är krimskrams. En gång i tiden var Marieberg bra. Sen det där med att handla k...

Av Måna - 1 augusti 2023 20:52

Vi packade ihop och åkte hemåt, jag och J, i onsdags. Han hade hemlängtan och jag hade sagt att det var han som bestämde när vi skulle åka hem! Väl hemma efter dryga 3 veckor borta väntar en hel del tvätt,en hel del avsaknad av mat i kylskåpet och ...

Av Måna - 25 juli 2023 10:28


Vi stannar en dag till? och kanske ännu flera dagar? vi får se helt enkelt. Idag kommer J?s kompis hit så det lovar upp lite granna för honom. Dom har gått om varandra lite granna i sommar-tyvärr! Hon har varit här när vi inte har varit här och vis...

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards