Alla inlägg den 5 augusti 2016

Av Måna - 5 augusti 2016 21:48

Här är jag igen!Efter ett avbrott här...
Det har varit skönt...så skönt att jag faktiskt funderade på att avsluta bloggen:-)
Har varit skönt att inte skriva,dela med mig om vardagen-faktiskt!
Men vafan...nu är jag här igen...om någon bryr sig!

Så...
I 3 veckor har jag varit bosatt i en termos på Öland.
3 härliga veckor!
Shit-så länge har jag aldrig varit bort rest:-O
Men det har gått bra,nästan hela tiden...!
Men jag kommer inte vara borta så länge hemifrån igen-i sträck.
Vi har varit hemma i 4 dagar och nu börjar barnen tjata på att vi ska åka till Öland <3

Stefan fick sin semester,han lyckades få 14 dagar tillsammans med oss.
Han var tveksam på att det skulle gå först-men det löste sig.
Och egentligen...14 dagar semester om året...kanske man ändå måste få?!
Alla människor behöver vara lediga,även min man.

1 vecka hade vi sällskap av Mam's och Papi där nere-innan alla for hem(?)Den dagen var verkligen skit skum....att från full rulle till bara jag och barnen,ensamma.
Vi roade oss med att försöka hitta ägaren till en hund vi hittade på stranden-en liten svart,tjock terrier!
Det slutade med att vi fick lämna in honom i receptionen-för vi hittade inte en enda människa som letade efter sin hund....
Sen låg vi på stranden heeeela dagen:-)
Under natten blev Elsa sjuk och vi vaknade upp i en ned bajsad och ned spydd husvagn:-O
Kan säga att det inte alls var det minst roligt.Man är ju lixom lite begränsad:-/
Efter massor av skurande och rengöring-lyckades jag ändå få vagnen ren...

På måndagen sladdade Lena in med husvagn för 1 veckas vistelse med oss.
Jag visste det redan innan-men nu bara ännu mer gladare att JAG har en så himla underbar och fantastisk vän i mitt liv<3
Det måhända vart en heeel del alkohol på kvällarna,men vi diskuterade världs problem,sex å samlevnad,skrattade och umgicks!
Det var en fantastisk vecka,även om den slutade med lite privata problem och tårar;-(

Jag måste säga att vädret varit heeelt fantastiskt!!!Så varmt det har varit:-)
Lina och Joel har varit som sjöhästar och badat hur mycket som helst:-) jaa...det har varit toppen!!!
Nu kikar jag i kalendern och spånar på när vi åker igen.
Helt klart har detta varit värt pengarna vi fått betala för denna säsongsplats:-)Och nästa år är vi tillbaka igen...fast ÄN är det absolut inte slut:-)
2 månader kvar ju!

Ibland....kan en liten dum sak riva upp hela ens värld.
Eller rasera ens värld skulle jag kanske säga.
Det blev en knepig situation och jag har nog aldrig känt som jag gjorde då...
Att vara arg,ledsen,frustrerar och uppgiven på samma gång;-( men ändå mest ledsen...
Då var 34 mil hemifrån åt helvete för långt bort...:-/
Men väl hemma igen,när vi fick prata med varandra,förklara och tala om-blev det till något helt annat...
Finns ingen människa som kan påstå att det är lätt å leva tillsammans med en annan människa,när man tänker så sjukt olika som min man och jag gör.
Och denne gång-trodde jag faktiskt inte att det skulle sluta bra...:-/
Men på det igen bara,och tillsammans är man starkare och du vet,det som inte dödar-härdar!!!!
Och vi tar oss framåt.

Vi är hemma igen.
Och jag fick börja med tvätten-jösses VAD mycket tvätt!!!!!!:-O
Nu vart det extra mycket med handdukar och alla lakan,men ändå!!!!!Kläder....i stora berg!
Men det är klart;-)
Vi har även varit och handlat,det var typ slut överallt här hemma.Passade på å rensa skafferiet oxå....!

Idag har vi mockat ur stallet och tvättat hela stallet:-)
Så höst städningen är klar och hästarna är välkomna in.
Det vart även några tårar...Lina var ledsen.
Å jag visste att mycket skulle komma tillbaka för henne när vi är i stallet.
Lollos tomma Box,hennes grimma som hänger där på kroken,hennes täcke som hängde där... Blir så uppenbart,att hon faktiskt inte finns kvar;-(
Man får vara ledsen,hur mycket man vill...å hur ofta man vill.
Både gammal som ung.
Och Lina är ledsen...väldigt ledsen;-(




Såååå jävla gooood!!!!!Blanda med sockerdricka...mums!!!

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Skapa flashcards