Direktlänk till inlägg 11 augusti 2016

Sikken dag,många mil i en bil,En häst...

Av Måna - 11 augusti 2016 22:10

Uj uj uj!
Dagen startade med att klockan ringde,väsnades,vrålade,förde ett jävla liv imorse 06:30...
Jag vet inte NÄR klockan ringde senast...men det var vääääldigt länge sedan!

Idag var det dags att hämta Linas ponny.
Idag var det även hög tid att besikta hästtransporten.
Den tvåan som blev,gick över i körförbud:-/ Men har ju lixom inte haft användning av den heller.

Jag fick hjälp av min rara,snälla man(som egentligen inte alls hade tid)att fixa tvåan som blev.
Sen var det bara den lilla detaljen ATT hitta en satans besiktningstid:-O
Jag sökte i Örebro,Kumla,Karlstad,Köping,Arboga,Kristinehamn,V
ästerås....och lyckades få en tid i Karlskoga 9:10 imorse....
Det var ju bara att ta sig UR sängen.
08 rullade vi hemifrån upp till Karlskoga-besikta-för att vända tillbaka och köra mot Västerås.

När vi kom fram till stallet där hästen står-var det fullt med folk!!!!
Dom som bodde där,hon som ägde hästen,hennes barn,barnbarn och dotters man...
Och det lilla barnbarnet GRÄT!!!Jomen typ hysteriskt grät.Kramade hästen och typ skrek att hon inte ville ha någon annan häst:-/
Mm...DET kändes inte så kul.Och det återblickade till Linas hysteriska sorg när Lollo gick ut genom stalldörren,sista gången...;-(

Det lugnade ned sig,Joel tittade på papegojor,överföringen av pengar strulade och allt var...ja-normalt så att säga:-D
Hästen kom in i transporten och vi återvände hemåt!

Lina är lyrisk,frälst och överlycklig:-)
Jag har ett stort hål i hjärtat...jag saknar Lollo något så kopiöst MYCKET!Det gör så förbannat ont i hela kroppen,och jag vill fortfarande bara gråta,gråta,gråta.
Tänk om jag kunde få vara barn,en stund.Vara ledsen,prata om henne,gå vidare-på ett helt annat sätt?!

Leotine gillade honom INTE.Formosa hälsade en kort sväng-med återvände sedan till Thifany och Leotine och ville inte befatta sig med den nya killen...
Den nya killen,som knatade iväg-ut ur hagen och iväg mot andra äventyr.
Lina blev väl heeeelt hysterisk,och grina som en tok!!!
Samtidigt,som vi insåg att han var borta,ringde farmor:dom hade sett hästen påväg mot Trystorp och några hade fångat in honom!
Det var bara å ge sig ut.
Å där kom han gående...trippade lixom glatt fram?!
MORR!!!!!

Inatt står han och Leotine inne.BEKANTA sig med varandra,BLI kompisar.Och dom får stå inne på nätterna tills HON accepterat sin nya vän:-)
Mobbing sysslar vi inte med här på gården!

Hästen...heter Little Shadow.MEN...han kallas för Nunne?!
Jag är ledsen...men jag kan inte få ur mig ordet Nunne ur min mun!!!?
Jag föreslog för Lina att vi kunde kalla honom Skuggan.
Men för Lina ÄR det Nunne och för mig är det "hästen".
Vi måste reda upp detta...;-)

Imorgon är en annan dag.Nu är jag redigt trött!!!
Vill bara gå å lägga mig,SOVA!!!

Hittade en gammal bild på Leotine och ett av hennes föl:-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Måna - 20 augusti 2023 08:51

Igår firade vi här hemma. I veckan fick jag godkänd F-skatt, så nu har jag min enskilda firma! Blev lite nervös faktiskt? nu då lixom? Vad händer nu? Det är ju ganska stort ändå. Även om jag har svårt att lägga utrymmet åt sidan så måste jag gö...

Av Måna - 12 augusti 2023 18:59


Äntligen välbehövlig SOL! Varmt och skönt här nere hela dagen. Passade även ypperligt bra eftersom vi rev tältet idag och satte upp det lilla tältet. Det var större än jag förväntat mig? så bara på plus. Så mesta delen av dagen har gått åt att p...

Av Måna - 8 augusti 2023 16:24

Hade lovat ungarna att vi idag skulle åka till Marieberg. Jag kan bara erkänna att jag hatar det. Jag är inte alls imponerad av det stället längre? tycker mest att det är krimskrams. En gång i tiden var Marieberg bra. Sen det där med att handla k...

Av Måna - 1 augusti 2023 20:52

Vi packade ihop och åkte hemåt, jag och J, i onsdags. Han hade hemlängtan och jag hade sagt att det var han som bestämde när vi skulle åka hem! Väl hemma efter dryga 3 veckor borta väntar en hel del tvätt,en hel del avsaknad av mat i kylskåpet och ...

Av Måna - 25 juli 2023 10:28


Vi stannar en dag till? och kanske ännu flera dagar? vi får se helt enkelt. Idag kommer J?s kompis hit så det lovar upp lite granna för honom. Dom har gått om varandra lite granna i sommar-tyvärr! Hon har varit här när vi inte har varit här och vis...

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards