Direktlänk till inlägg 23 augusti 2016

Andnings-stopp, la kullerbytta och AVklippt....

Av Måna - 23 augusti 2016 10:31

Så var den nya veckan igång med buller och brak!

Igår var det FÖRSTA dagen i nollan/lekis/förskoleklass... you name it, för Lina.

Det var en kort stund,med samling på skolgården,och sedan var det lite egen tid för barnen med sina fröknar medans vi föräldrar fick vacker sitta och vänta.

1 ½ timma tog det. Telefon nummer osm skulle fyllas i,papper som skulle lämnas in,tas med,scheman... jag kände att det kom som en smäll efter så lånt ledigt.JAG var inte beredd.Stanna upp och pausa lite va??? ;-)

Starten på skolgården var liiiite långdragen...och Lina hann tröttna,få myror i brallan,hänga på mig,sitta ned och hoppa lite. Kan förstå det lite granna,hon är ju inte så toppen intresserad av vad personalen på skolan heter :-O 

Dom hissade svenska flaggan och vi sjöng nationalsången. WoW lixom... i dagens samhälle som vi lever i tycker jag att detta är rätt unika:-) Å måste erkänna,att det ÄR något alldeles speciell känsla att sjunga nationalsången och se vår flagga hissas:-) 

(jag ska införa detta hemma,varje söndag ska familjen sjunga nationalsången och hissa flaggan i vår trasiga flaggstång) Haha!!!

 

Lina hade som önskan att vi skulle åka och klippa henne.Så vi for vidare till m-berg. Där och då-RÖK mitt hår...Jag har aldrig haft så här kort hår i hela mitt liv tror jag.(jo...jag minns en gång för flera år sedan)

Nu har jag kollat i spegeln 2501 gånger,dragit i det,FÖRSÖKT sätta upp en tofs,dragit i det lite mera och nu...nu tror jag faktiskt att det INTE kan bli längre igen;-) och jaa...jag kan nog  mycket väl kunna trivas i detta:-)

BAK i nacken är längden dryga 1 dm!!!!!!! GALET!!!

men nu ÄR det gjort,och bara att gilla läget och jag tror banne mig att jag gillar det.

Jag var så trött på detta hår som bara hänger rakt ned utan någon som helst frisyr,slitet var det oxå...ska bara vänja mig...imorse funderade jag på VEM det  var som glodde på mig i badrumsspegeln... :-O

 

Några timmar på M-berg blev det,bara jag och Lina <3 DET var inte igår detta hände.Vi kikade i affärer,åt mat,,klippte oss och kikade lite mera;-)

Hittade en jätte rolig affär som jag inte sett förut,massor av olika hårband,halsband,hårsnoddar och annat krimskrams!OCH där hittade jag en sån tjusig sjal,med stjärnor på naturligtvis;-) Lina hittade ett fint halsband och jätte fina hårsnoddar med stora blommor på...

Sen åkte hon rulltrappa-DET var dagens höjdpunkt.

hon drog upp för ena rulltrappan UTAN att checka med mig.Jag skakade på huvudet och ropade till henne att STÅ stilla och HÅLLA i sig...

Mina 2 barn är ju som bekant födda "utan" öron.

När hon skulle åka ned igen-började hon gå tillbaka uppför... Jag ropade IGEN att hon skulle stå STILL och hålla i sig.

Då fick jag syn på Idol-Martin (han heter så va?han med skägget som vann) som satt och åt.Jag tänkte att DET kan ju vara kul att Instagrama :-)

Men innan jag fått upp telefon och tagit ett smygfoto av en ätande Idol-kändis,hör jag en duns i rulltrappan,vänder mig om och får se Lina komma med bakåt kullerbyttor för rulltrappen... 

Jopp... det var bara att lägga ned telefon och se vart det skulle barka hän.

Efter 2 trappsteg,återfick hon "bakansen" och kunde ställa sig upp och följa med trappen upp-för att ta VANLIGA trappan ned igen.

Vad var det jag sa?

Ibland är det tröttsamt att ha barn som aldrig lyssnar och kan allt själva.Jag kan tycka att det inte alltid behöver vara upp till bevis-men så är dom,mina kottar <3

Lina blev jätte rädd,och säger att hon aldrig mera tänker åka rulltrappa igen...

JO Lina,det GÅR jätte BRA att åka rulltrappa OM man står STILLA och HÅLLER i sig.Man skainte göra kullerbyttor i rulltrappan;-)

Sen...typ efter 1 timma blev jag skit rädd och tänkte på VAD som kunnat hänt!!!! Tänk om fastnat med sitt hår...eller...ett finger...

Hua!

 

Imorse var det på allvar.

Lina skulle med bussen.

Vi hade en plan.

Den sket sig.

Jag fick andningsstopp.

 

Jag skulle åka med bussen och Lina till skolan idag.Hon har ju ingen aning...ja-inte jag heller!

Så 07;20 stod vi i morgon diset och väntade på bussen,tillsammans med Nala :-)

Bussen kom.

Och jag fick INTE följa med,för då skulle inte alla få plats!? Samt att på mitten av sträckan-SKA HON BYTA BUSS!!!

Det blidde så snabbt...Vi hann inte säga hej då till varandra... 

Och under morgonen har hon varit så velig,ville att jag skulle följa med till skolan idag och var osäker på bussen-OCH så blir det detta!!!!

Hon känner inte busschauffören,ingen på bussen och så ett byte mitt i allt?!

Andningsstopp.

Känner mig som en elak jävla morsa som kastade ut sitt barn till vargarna.Haft ont i magen hela förmiddagen och bara väntar på att jag ska få åka och hämta henne,krama om henne och fråga hur det gick-säga att det blev så dumt imorse....!!!

Å nu funderar jag på om vi skulle skita i det här med skolbuss och jag bara skjutsar henne....Käns inge bra alls just nu.

 

Idag är även FÖRSTA dagen,sedan barnen gick på sommarlova-som jag är HELT själv.

Ja... jag hade kunnat tvätta,städa och plockt undan.Men det vart inte så-jag hade roligare saker att göra.Det är sant...jag hade ROLIGARE saker att göra:-)

tvätten kommer precis inte att fixa sig själv-inte heller städningen... Så det väntar nog snällt på mig tills eftermiddagen;-)

 

Har ingått en "pakt" med min fina vän Lena:-) Den startade igår,måndag och har inget slutdaturm:-) ska bli spännande och se vart det slutar.ÄN så länge har det fungerat skit bra.

Under sommaren har jag slutat dricka cola zero.

Jag vet inte alls hur det kom sig...men det lixom bara upphörde.Så istället har jag köpt hem lite Loka att dricka istället.Första dagarna var hemska här hemma-men nu är det lugnt!

så jag hoppas att det bara håller i sig:-)

 

Nu kör vi all in och drar igång på den här dagen.Det är SNART dags att åka och hämta kottisarna.Se hur "pissnisse" har skött sig på dagis utan blöja idag:-) Håller hårt i mina tumma!

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Måna - 20 augusti 2023 08:51

Igår firade vi här hemma. I veckan fick jag godkänd F-skatt, så nu har jag min enskilda firma! Blev lite nervös faktiskt? nu då lixom? Vad händer nu? Det är ju ganska stort ändå. Även om jag har svårt att lägga utrymmet åt sidan så måste jag gö...

Av Måna - 12 augusti 2023 18:59


Äntligen välbehövlig SOL! Varmt och skönt här nere hela dagen. Passade även ypperligt bra eftersom vi rev tältet idag och satte upp det lilla tältet. Det var större än jag förväntat mig? så bara på plus. Så mesta delen av dagen har gått åt att p...

Av Måna - 8 augusti 2023 16:24

Hade lovat ungarna att vi idag skulle åka till Marieberg. Jag kan bara erkänna att jag hatar det. Jag är inte alls imponerad av det stället längre? tycker mest att det är krimskrams. En gång i tiden var Marieberg bra. Sen det där med att handla k...

Av Måna - 1 augusti 2023 20:52

Vi packade ihop och åkte hemåt, jag och J, i onsdags. Han hade hemlängtan och jag hade sagt att det var han som bestämde när vi skulle åka hem! Väl hemma efter dryga 3 veckor borta väntar en hel del tvätt,en hel del avsaknad av mat i kylskåpet och ...

Av Måna - 25 juli 2023 10:28


Vi stannar en dag till? och kanske ännu flera dagar? vi får se helt enkelt. Idag kommer J?s kompis hit så det lovar upp lite granna för honom. Dom har gått om varandra lite granna i sommar-tyvärr! Hon har varit här när vi inte har varit här och vis...

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards