Alla inlägg den 8 september 2016

Av Måna - 8 september 2016 21:11

Idag var det dags.
Tandläkartid 11:20-redan för tre dagar sedan började dom snällt att påminna mig via sms:-/

Jag kan nog villigt erkänna att jag HAR tandläkar skräck.
Det brukar komma kvällen före,att magen lägger av.
Att sedan,ju närmre min tid jag kommer,får klåda-över typ hela kroppen.
Oftast brukar det gå att centrera klådan till ett ställe-och det brukar då klias sönder:-/

Förut körde jag med taktiken "varva ned".Jag åkte i god tid,satte mig i väntrummet i minst 20 minuter innan tid.Läste tidningen,kliade mig(!) och gick på toaletten.
Jamen för att mentalt förbereda mig.
Även om det inte alls fungerade-inbillade jag mig det starkt.
Hann iaf inte gå en SISTA gång på toaletten....(kändes det som)och fick ligga pinkenödig!

Idag körde jag en heeelt annan taktik.
Jag satt vid köksbordet.Jag fipplade med telefonen och tog det lugnt.
Åkte i senaste sekunden och ranta in 1 minut innan min tid(jo-jag hann gå på toa innan)
Slog mig ned i en stol och kände mig ändå rätt lugn.

Trots sjuk personal och väntetid-fick jag komma in på MIN tid.

Jag har ju bytit tandläkare.
Jag har bytt ut hä**n mot en annan.I mitt sista hopp om att ta mig TILL tandläkaren och inte skjuta fram mina tider,igen,igen och igen....
Jag fick en ny tandläkare.
Och...jag tror jag "älskar" henne!!! <3 trots sitt sadistiska yrke;-)

Hon är varm,omtänksam,snäll och lugn.Nästan så att det är omöjligt att hon kan vara tandläkare ;-)

Möte 2 idag med min nya tandläkare.Jo Jag hade klåda idag med,mest på benen:-/
Och jo...jag var lixom lika bajs nervös som varje gång-men liiiite lugnare.
Jag la faktiskt märke till att det var en ny stol,en ny kudde och en ny bild i taket-som man iaf INTE ser...?!

Och sen börjar hon prata-med typ ängla röst!
Och det känns sååå mycket bättre:-)
Liiiite lugnare,lite bättre-men fortfarande skräckslagen.
Men hon är lugn.asså typ sjukt lugn och ja... Känns att så länge det är HON,behöver jag inte skjuta upp mina tandläkartider längre.

Sen får jag nog bearbeta avtals häxan till hygienist;-)

1 hål lagat...men det återstår fler.

Upphittad på toaletten....

IBLAND drömmer jag mig bort till en härlig lummig trädgård med div växter.Sen kommer jag på anledningen till varför 70% av mina blommor är i plast....(!!!)

SNART är det lördag!!!!

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Skapa flashcards