Direktlänk till inlägg 23 september 2016

Wrooooom..... ---->

Av Måna - 23 september 2016 09:33

Shit pommes... VART tar veckorna vägen?!:-O
Jag hinner inte med...det är måndag och sen vaknar man upp fredag?!

Och sen sist jag var här...?
Typ sjuuuukt mycket ointressanta saker(?)jamen...det alldagliga lixom.

Lina i skolan.
Joel på dagis.
Tisdag-torsdag far jag jorden runt och uträttar div ärenden samt våldgästar andra människor och dricker kaffe.
Vissa dagar blir det MYCKET kaffe:-P
Å har jag möjlighet smiter jag även förbi McDonalds för en Frappe.... Även om jag har konstaterat att min magen inte alls funkar på den:-/

En möhippa har passerat för syster!
Ett galet bra upplägg(klart jag måste säga så)som ägde rum här hemma:-)
Vi började med att hämta henne med "badbilen".
Spökade ut henne och körde henne till McDonalds där hon på en mycket,mycket ful moped fick ta driven.
Sen fortsatte vi hem hit,ett stopp på vägen så hon fick tigga till sig en gratis slush.
Här hemma var det olika stationer för att få sin öl och medalj.
-leta reda på 2 gömda öl i spannmåls högen.
-gräsklippar race.
-åka lyften upp i trädtoppen.
-bowling.
-lasta timmer med terrin.
-en bana med lastmaskin.
-en bana med grävmaskin.
Skoj var det och full blev hon!hahaha!!!
Nu är det snart bröllop:-)

Altanen är så gott som färdig målad...eller...det är över glasdörrarna är kvar att måla,samt 2 trappsteg.men resten är klart:-)
Det är ju så jädrans kul att måla dom 5 första plankorna-sen är det inte lika kul längre:-/
Stefan började måla...efter 5 minuter fick jag lyssna på hans gnäll om HUR jobbigt det VAR!att HAN fick ont i armarna...joo....jaa...jag VET,eftersom jag redan hade målat 70%...
Han är rolig han;-)

Ungarna och Stefan har byggt en extremt ful koja i trädgården....ja,den är verkligen ful!!!!
Men Lina är nöjd efter år av tjat och om jag känner henne helt rätt-har hon snart tröttnat på den och vi kan ta bort den;-)
Efter att dom grävde ned elkabeln i trädgården,sparade vi några stora stenar som "pynt".tycker att den kala delen i trädgården ser så tråkig ut...så den får förgyllas med stenar;-)

Snart dags för hästarna att komma in...dom är trötta!!
Men måste ta hem Hobbert från Öland först-eller måste å måste-jag vill det.
Å egentligen spelar det ingen roll-för det har ju varit grymt bra väder!:-)
Å rätt skönt,eller mycket skönt att ha dom ute så länge:-)

Det blir Hobberts sista hemgång från Öland...Iaf hos oss:-)
Igår vart det klart-vi har beställt en ny husvagn:-)
Woop woop!!!!!!Kommer bli grymt BRA och så jävla KUL!!!!
En heeelt ny Hobby,med den utrustning vi själva vill HA!
Hobbert har varit kanon i alla år-men vi har saknat lite saker:-/ ÄNTLIGEN ska vi ha ugn igen-som på kaben!DET har saknats nu när vi legat på säsong.
Omnian är INTE en ugn-men ändå ett gott komplement till inget alls.
En annan planlösning är det på nya vagnen,barnkammaren är längst bak-liggandes längs arselet-och som ett eget litet rum till Lina och Joel.
Kylen är ännu större och frysen dubbelt så stor:-)
Det kommer bli så sjuuuukt bra:-)
I januari går den i produktion och till våren blir den leverans klar:-)
Sååå...nästa år stoltserar vi med en ny husvagn med penta-tält ;-) på vår säsongsplats:-)

Annars?
Är det lugna gatan:-) snickarna är klara med sitt jobb förra veckan och tystnaden har åter lagt sig här hemma:-)

Idag är det bara Lill-fis som är hemma,så vi har en sjukt lugn förmiddag.
Var på kalas igår,kusin vitamin fyllde 13(!!!)år.Det blev sent och vi var hemma strax efter 22... Lina var så humlans trött imorse så det var nästan jag tyckte synd om henne:-/ Men dom hade så kul igår:-)

Lill-fis har även varit blöj fri i...5 veckor är det väl nu?!Ja-sedan dagis började!Funkar jätte bra:-)
nästan så att jag vågar skriva:ÄNTLIGEN!!!!!
Efter 6 1/2 års byte av blöjor:-) Ingen är så lycklig som JAG!

Så HÄR kommer nya pärlan se ut:-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Måna - 20 augusti 2023 08:51

Igår firade vi här hemma. I veckan fick jag godkänd F-skatt, så nu har jag min enskilda firma! Blev lite nervös faktiskt? nu då lixom? Vad händer nu? Det är ju ganska stort ändå. Även om jag har svårt att lägga utrymmet åt sidan så måste jag gö...

Av Måna - 12 augusti 2023 18:59


Äntligen välbehövlig SOL! Varmt och skönt här nere hela dagen. Passade även ypperligt bra eftersom vi rev tältet idag och satte upp det lilla tältet. Det var större än jag förväntat mig? så bara på plus. Så mesta delen av dagen har gått åt att p...

Av Måna - 8 augusti 2023 16:24

Hade lovat ungarna att vi idag skulle åka till Marieberg. Jag kan bara erkänna att jag hatar det. Jag är inte alls imponerad av det stället längre? tycker mest att det är krimskrams. En gång i tiden var Marieberg bra. Sen det där med att handla k...

Av Måna - 1 augusti 2023 20:52

Vi packade ihop och åkte hemåt, jag och J, i onsdags. Han hade hemlängtan och jag hade sagt att det var han som bestämde när vi skulle åka hem! Väl hemma efter dryga 3 veckor borta väntar en hel del tvätt,en hel del avsaknad av mat i kylskåpet och ...

Av Måna - 25 juli 2023 10:28


Vi stannar en dag till? och kanske ännu flera dagar? vi får se helt enkelt. Idag kommer J?s kompis hit så det lovar upp lite granna för honom. Dom har gått om varandra lite granna i sommar-tyvärr! Hon har varit här när vi inte har varit här och vis...

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards