Direktlänk till inlägg 6 november 2016

Å fy...!Kalasande och elakartad pizza!

Av Måna - 6 november 2016 20:58

Igår började det blåsa...typ så ända in i korven vad det blåste!!!
Kattluckan slog upp å igen hela tiden igår kväll....
Som bekant,HATAR jag när det blåser:-/ Jag avskyr det verkligen....!
Imorse när jag kom ut i hallen,kilade 3 pingviner in genom den öppna kattluckan(!)
Det blåste så in i korven även idag:-/
Temperatur på -1,5 grader.
-1,5 grader låter inte så mycket,men i full storm hade jag föredragit vindstilla och -15.DET hade känts varmare!

Det har varit en veckas lov.Sååå skönt!!!Båda kidsen hemma och ingen klocka som ringt på morgonen:-)
Startade lovet med ett halloween disco.Lina har ju pratat så mycket om halloween,att hon oxå vill klä ut sig:-) Så detta disco kom så lägligt!
Jag hade ju naturligtvis inte observerar detta disco...och fick åka expre till staden och handla.
Men resultatet blev BRA,en vitsminkad tjej i röd klänning med "blod" i ansiktet:-)
Hon var så förväntansfull och nervös för detta disco.Jag körde ned henne,och skulle stanna kvar en liten stund-som blev hela tiden hon var där!
Kaos.
Enda,lättaste ordet jag kan komma på att beskriva detta med:-/ Barn förskoleklass-tvåan sprang bara runt och skrek?!Sprang omkull dom få barn som försökte dansa...
Ingen som ingrep,gjorde ett försök till att få hejd på dessa barn?!
Och eftersom arrangörerna inte ingrep-måste väl jag som förälder anta att DOM tycker detta är okey?!Jag gjorde tappra försök att pusha Lina och kompisen till att dansa-men det gick inte,dom kunde inte-dom vart omkull sprugna;-(
Efter dryga timman i detta kaos,satt vi mot väggen på en bänk,Lina tittade bara storögt på det som skedde och ville bara åka hem.
Jag var så ARG när jag kom hem!!!
Lina gick rakt in till Stefan.
-åh pappa...jag kommer aldrig i hela mitt liv gå på disco igen.
Å då började det där mamma-hjärtat blöda.
Fy vad ledsen jag blev för Linas skull;-( Hon var så glad,så förväntansfull...äntligen skulle hon få gå på halloween fest-och så vart det bara en stor jävla flopp... Jag kan ändå känna en enorm lättsamhet över att jag STANNADE kvar,med henne!
(Jo...jag kommer att vara den där svansen till morsa som alltid är i bakgrunden)

Vi avslutar lovet med bowlingkalas:-)
Ett mycket lyckat sådant.Nästan alla tjejer i Linas klass var där.
Jag lämnade av henne,å åkte sedan till Dollarstore en sväng:-)
Tillbaka till bowlinghallen,där avnjöt jag en Latte och en kondisbit:-)
14:- för en Latte INKL påtår,jag menar HUR bra är inte det?!
Och så satt jag där IGEN,som den evigt följsamma morsan;-) Å lite tillsammans med dom andra mammorna på slutet:-)

I veckan var det även min egna födelsedag...
Dagen började helt fantastiskt med en frukostbuffé på Scandic i Örebro tillsammans med Lena <3 ( efter ha lämnat passutten på service)
En så lugn och skön,härlig start på dagen!Å gooood frukost-förutom saknaden av prinskorv:-O
Sen var dagen som vanligt;-)
Syster å co kom på kvällen och hjälpte till med hästarna och fikade.
Igår var Mam's och Papi,Farmor å Farfar här och kalas fikade:-)
Och idag kom W å åt tårta och snackade lite skit.
Ännu en födelsedag har passerat...ett år äldre lixom...!:-O
Å snart har vi en kille som fyller 4 här hemma!!!!!!!Herre jösses!!!! Fatta,4 ÅR gammal är han vår lilla bäbis!Som inte alls ÄR bebis längre-som har varit blöjfri sedan dagis starten efter sommaren.
Som tar in och ut Leotine själv,blandar saft själv...som...ja-ska fylla 4 år!<3

Lite små fluffiga flingor har allt kommit farandes i sidled idag... ska vintern komma tidigt i år och pina oss ännu längre än vanligt?!:-/
Första året som Stefan inte ska röja snö i Örebro.(jaa...första året "för mig" i hans liv lixom)
Jag undrar...om denna vinter kommer att bli bra?Jag menar...jag undrar om jag kommer att tycka om vintern lite mera?
Om jag slipper få ont i magen när jag ser första snöflingan..om jag kommer sova gott även fast det kräk-snöar ute?!
Ja,det visar sig ju:-)

Imorgon ringer klockan igen:-/
Vi åt pizza idag-och jag vart tvär dålig:-( Har ändå börjat ta tabletter innan maten-som ska hjälpa mot matsmältningen.Dessa verkar nog på sitt lilla sätt...men vart iaf dålig.
Sen blev det ju en hemsk kombo med tårta till efterrätt:-/
Så efter intagning av hästarna,fick jag gå å lägga mig.Och naturligtvis somnade jag lagom efter kl 17...lyckat!!!!:-O
Så...runt 24-tiden kommer Fru Hultquist fortfarande fara runt som en speedad höna här inne;-D

Skulle göra pizzabullar från ett recept på nätet,men var lite stressad och Joel var hungrig!Så jag skippade bullarna och slog ihop till en pizza istället. 50 g jäst och 20 dl mjöl....borde fått mig att fatta!!!Hahaha!!! Det vart en monster pizza-men jävlar så god;-)

Barnkalas=Egentid,lugn och ro:-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Måna - 20 augusti 2023 08:51

Igår firade vi här hemma. I veckan fick jag godkänd F-skatt, så nu har jag min enskilda firma! Blev lite nervös faktiskt? nu då lixom? Vad händer nu? Det är ju ganska stort ändå. Även om jag har svårt att lägga utrymmet åt sidan så måste jag gö...

Av Måna - 12 augusti 2023 18:59


Äntligen välbehövlig SOL! Varmt och skönt här nere hela dagen. Passade även ypperligt bra eftersom vi rev tältet idag och satte upp det lilla tältet. Det var större än jag förväntat mig? så bara på plus. Så mesta delen av dagen har gått åt att p...

Av Måna - 8 augusti 2023 16:24

Hade lovat ungarna att vi idag skulle åka till Marieberg. Jag kan bara erkänna att jag hatar det. Jag är inte alls imponerad av det stället längre? tycker mest att det är krimskrams. En gång i tiden var Marieberg bra. Sen det där med att handla k...

Av Måna - 1 augusti 2023 20:52

Vi packade ihop och åkte hemåt, jag och J, i onsdags. Han hade hemlängtan och jag hade sagt att det var han som bestämde när vi skulle åka hem! Väl hemma efter dryga 3 veckor borta väntar en hel del tvätt,en hel del avsaknad av mat i kylskåpet och ...

Av Måna - 25 juli 2023 10:28


Vi stannar en dag till? och kanske ännu flera dagar? vi får se helt enkelt. Idag kommer J?s kompis hit så det lovar upp lite granna för honom. Dom har gått om varandra lite granna i sommar-tyvärr! Hon har varit här när vi inte har varit här och vis...

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Skapa flashcards