Direktlänk till inlägg 11 november 2016

Att göra en stor förändring i livet...

Av Måna - 11 november 2016 20:09

Idag ringde jag 1177 OCH vc... är så förbannat trött på att vara sjuk:-/
Ända sedan jag började äta penicillin har jag mått illa...mått illa så in i bomben!!!
Läste på bipacksedeln och det var vanlig effekt.
Men det har inte släppt...å det är snart 3 veckor sedan.;-(
Konstant illamående varje dag och allt jag stoppar i munnen smakar skit.
Är allmänt orkeslös och har yrsel.
Magen har balla ur TOTALT!!!!Hostan har återkommit med äckel-päckel-färgat slem i halsen...
Igår kväll gick jag å la mig vid 19:30-tiden och sov till 06 imorse,vart inte det minsta lilla bättre:-/
Snarare sämre...höll inte på att ta mig ut med hundarna pga att det bara svartna för ögonen.
Så jag insåg att det banne mig är dags att ringa(igen)
Nej...fanns inga lediga tider till mig förns på måndag kl 13.
Hoppas verkligen att jag kan få hjälp med att bli väck detta!
Ikväll började jag med cocillana igen.
Denna vecka har jag spenderat mest tid liggandes i soffan...men yes!!!:-/
Kan samtidigt tillägga att Joel är inne i sin värsta 3-års trotts:-/

Igår bakade Lina och Joel pepparkakor.
Jag har som mamma gjort detta EN gång förut med mina barn och beslöt mig då för att ALDRIG göra om det.
Jag har vänligt och bestämt hänvisat mina barn till att fråga farmor om pepparkaksbak...men än har inte det infallit(jag tror inte ens hon vill baka detta med dom,HAHAHA)
MEN...så hamnade en deg jäkel i kylskåpet iaf;-) Jag får skylla på mitt tillstånd just nu;-)
Jag slängde fram degen på bordet och letade fram några väl undanstoppade formar.
"Gör vad ni vill"
Och ja...det vart lite pepparkakor:-) Joel tröttnade först,men Lina kavlade på;-) Det vart till å med kristyr på dom-haha!!!
Men nu har frugan min erbjudit sig att baka pepparkakor med kidsen...och Stefan önskar ett pepparkaks-slott;-) Kanske skulle boka in en dag:-D
Så länge jag själv slipper kavla degen-är jag glad!

Snön kom-och nu försvinner den:-) YES!!! Det gör inte mig ett dugg.kidsen åkte tefat idag...TUR det ligger så mycket löv under den lilla snön så att det glider lätt:-)
Dom hade kul iaf-och jag kunde försöka samla energi för att släppa in hästarna.

Här hemma skall det till å göras en stor förändring.
För ett tag sedan gick jag med i en grupp på fb.Och efter en tid där i den gruppen har jag beslutat att ändra om helt i våra matvanor.
Jag har alltid köpt det vi vill ha hem,egentligen oavsett vad det kostat.Och mycket man handlar är ren lathet...som fabrikat.
Vi kastar även väldigt mycket mat i detta hus.Trots ett evigt tjatande på barnen att ta mindre portioner och att ta om istället-vill gärna ögonen ha mera;-)
Så nu skall all inhandling förändras!!!
Latheten skall göras om till att GÖRAS istället.
Mer och noggrannare planering.Tydlig veckohandling och en mer bestämd budget.
Ska ge mig in på att även baka bröd-kanske inte till 100%...Men för att väga upp lite!
Det handlar inte om ekonomin i detta fall-utan mer att känna sig duktig.Och kanske ändra matvanor och maträtter.
Det finns så mycket att laga-men av ren lathet gör man samma gamla,om å om igen-vilket resulterar i att matlagningen blir vidrigt tråkig.
Det finns även en hel del att ta bort från inköpslistan,för att faktiskt bli nyttigare.
Har även insett att många har det väldigt dåligt ställt,kämpar med att få ihop mat i en månad.
Och då får jag grymt dåligt samvete var gång matrester slängs,eller oöppnade förpackningar kastas-för att jag inte lagade det jag tänkte...
Gör om-gör rätt helt enkelt...och det blir ett spännande mål att nå:-)
Och förhoppningsvis ett helt annat sätt att se på mat!

Trevlig helg gott folk,det ska vi ha:-)

HAHAHA!!! Både jag och Stefan är numero 2!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Måna - 20 augusti 2023 08:51

Igår firade vi här hemma. I veckan fick jag godkänd F-skatt, så nu har jag min enskilda firma! Blev lite nervös faktiskt? nu då lixom? Vad händer nu? Det är ju ganska stort ändå. Även om jag har svårt att lägga utrymmet åt sidan så måste jag gö...

Av Måna - 12 augusti 2023 18:59


Äntligen välbehövlig SOL! Varmt och skönt här nere hela dagen. Passade även ypperligt bra eftersom vi rev tältet idag och satte upp det lilla tältet. Det var större än jag förväntat mig? så bara på plus. Så mesta delen av dagen har gått åt att p...

Av Måna - 8 augusti 2023 16:24

Hade lovat ungarna att vi idag skulle åka till Marieberg. Jag kan bara erkänna att jag hatar det. Jag är inte alls imponerad av det stället längre? tycker mest att det är krimskrams. En gång i tiden var Marieberg bra. Sen det där med att handla k...

Av Måna - 1 augusti 2023 20:52

Vi packade ihop och åkte hemåt, jag och J, i onsdags. Han hade hemlängtan och jag hade sagt att det var han som bestämde när vi skulle åka hem! Väl hemma efter dryga 3 veckor borta väntar en hel del tvätt,en hel del avsaknad av mat i kylskåpet och ...

Av Måna - 25 juli 2023 10:28


Vi stannar en dag till? och kanske ännu flera dagar? vi får se helt enkelt. Idag kommer J?s kompis hit så det lovar upp lite granna för honom. Dom har gått om varandra lite granna i sommar-tyvärr! Hon har varit här när vi inte har varit här och vis...

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards