Alla inlägg den 2 december 2016

Av Måna - 2 december 2016 10:38

Det kom ju massa snö igår:-O Och kidsens förtjusning till ett vitt landskap är obeskrivligt!
Dom lixom dyker ned i denna snö-och jag...står allra helst i köksfönstret,lyssnar på Jamaica-musik med en mugg kaffe...
Idag sjöng jag en egen-på-hittad sång för Joel,och kom på 10-budord för wintern...

1-Stoppa INTE ned händer utan vantar i snö.Du blir kall,vansinnigt kall!

2-Ät INTE snö!Ät definitivt INTE gul snö...

3-Gå INTE ut,precis efter att du tvättat håret i minus grader...

4-Är det snö,är det halt på vägen.Kör försiktigt!

5-Slicka INTE på föremål ute...

6-Det som låg ute innan snön,ligger fortfarande kvar UNDER snön..tex ett av barnens tefat...

7-Det är bättre att vara för varm än för kall!Ta 2 mössor istället för en tex....

8-Gymnastik skor blir blöta i snö...

9-Om man går tillräckligt ofta på samma ställe,bildas en stig och man slipper skotta.

10-Är det vinter,ställer man IN cykeln för säsongen...

Kan smått erkänna att denna vinter,känns liiiite bättre än dom senaste 10 åren...
Men kommer nog aldrig,aldrig bli en vintermänniska:-/

Visade jag maskrosen i "mat rummet"???
HÄR är den iaf:-)
Jag är bara sååååå nöjd med dom,mina maskroser!!!!

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Skapa flashcards