Direktlänk till inlägg 10 januari 2017

Skolstart,snö-fritt och 3 barn...

Av Måna - 10 januari 2017 20:33

Idag körde vi igång med buller å bång!
Egentligen tycker jag att loven är oförskämt sköna.Men jag erkänner oxå att jullovet varit långt,väldigt långt.
Kändes extra tydligt igår,när jag gömde mig allra längst in i grovköket,hyper ventilerade och TRYCKTE in en hel kexchoklad så det nästan rasade ut ur munnen på mig:-O
Då insåg jag att det kanske var dags för det här jullovet att ta slut...omedelbart!
Idag var det brak-start.
Stefan lastade grisar imorse,så jag var själv inne.
I ena änden på sängen låg en liten herre och sov,på golvet under en filt(på en madrass)låg en liten fröken och trynade.
Jag drog högtalaren i bott och kände mig en liten smula elak när jag väckte dom...
Det var inte en gång jag hörde ordet trött...det var nog en miljon...

Klart dom är trötta!!!Typ inte en endaste gång på hela lovet har vi varit igång innan nio(!)
Har öst skit som jag vet inte VAD!
Idag var jag ju nästan klar vid nio....ja...nästan!

Från dryga 50 cm snö(MINST,jag svär ;-) ) är det nu grön gräsmatta igen.Asfalten framme och när jag skjutsade ungarna imorse,sken Joel upp som en sol i baksätet:Mamma,all snö försvinner,då kan vi åka till Öland:-)
Haha...ja men TÄNK om det ändå vore så;-)
-nej Joel...det är samma väder där som här vet du.Och sen har vi heller ingen husvagn...
-Nähä...
Men jag klagar inte!Inte alls faktiskt...visst är det tråkigt att snön är borta...men det är ju heller ingen slask å tala om:-)
Å hur som...vädret kan vi iaf inte göra ett skit åt!Det är som det är:-)

Idag fick jag för mig att jag skulle ha en fritös...
Ja...jag trodde jag skulle hitta en någonstans i Fjugesta.Ehh....just det!Men jag tänkte att både på Coop och Ica har dom ju lite hushållsapparater...Kaffebryggare,brödrost,våffelj
ärn...men inte en endast minsta lilla,Pytte lilla fritös!!!!:-O
Jag hade värsta planen för dagens mat...men den gick typ åt fanders...!!!
Vi får handla en fritös någon annan dag helt enkelt:-)
Idag fick det istället bli entrecote och potatisgratäng;-)Å det är väl inte fy skam det heller,en vanlig tisdag:-)

Idag hade Lina med sig en kompis hem.2 barn vart 3...som märktes som noll.
Joel var trött och nöjde sig med att sitta och kolla på sin dator,medans tjejerna lekte å lekte å lekte:-)
Dom kom ned och åt lille mellis-sen stack dom upp igen:-)
Det var på slutet som Joel började kivas lite granna.
Som lillebror kan man ju inte sköta sig hur länge som helst;-)

Idag kom mina nya mjukisbyxor som jag beställt;-)Jag har mina absoluta favoriter...som även blir utslitna.Typ 2 par/år!
Denna gång beställde jag även ett par gråa med mönster i svart!
Å jisses....dom kommer bli mina absoluta favoriter här hemma:-)
Även om mönster å sånt inte är min grej riktigt,gillade jag dessa skarpt:-)
Fick även 2 till klänningar i brevlådan från wish....!
Jävla bajs wish....HAHAHA!
Har köpt så mycket fina kläder därifrån nu,till priset av typ ingenting!!!;-)Så jäkla nöjd är jag!
Det är som ett beroende...att kika runt där!Bah!!!;-)

Nu är det platt pannkaka i soffan en liten stund...
Hoppas sen få en bra natt.Har varit dåligt med dom på sista tiden...haft svårt att somna,varit varmt,som blivit kallt...och utrymmet i sängen har varit lika med obefintlig:-O
1 hund,1 katt,1 jag,1 Stefan,1 Lina och så 1 Joel på det...
skjut mig,vi har BARA en 180 säng...den är inte större;-)
Hoppas dom inatt är så pass trötta-att dom sover hela natten i sina egna sängar:-) jaa...förutom katten och hunden då...som iaf kommer!

I lördags åkte vi till grillplatsen och grillade korv:-)
Det gick...som alla andra gånger;-) HAHAHA!
Jag frågade Stefan varför inte vi är med i familjen ANNORLUNDA?!Skulle bli året komedi....:-P

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Måna - 20 augusti 2023 08:51

Igår firade vi här hemma. I veckan fick jag godkänd F-skatt, så nu har jag min enskilda firma! Blev lite nervös faktiskt? nu då lixom? Vad händer nu? Det är ju ganska stort ändå. Även om jag har svårt att lägga utrymmet åt sidan så måste jag gö...

Av Måna - 12 augusti 2023 18:59


Äntligen välbehövlig SOL! Varmt och skönt här nere hela dagen. Passade även ypperligt bra eftersom vi rev tältet idag och satte upp det lilla tältet. Det var större än jag förväntat mig? så bara på plus. Så mesta delen av dagen har gått åt att p...

Av Måna - 8 augusti 2023 16:24

Hade lovat ungarna att vi idag skulle åka till Marieberg. Jag kan bara erkänna att jag hatar det. Jag är inte alls imponerad av det stället längre? tycker mest att det är krimskrams. En gång i tiden var Marieberg bra. Sen det där med att handla k...

Av Måna - 1 augusti 2023 20:52

Vi packade ihop och åkte hemåt, jag och J, i onsdags. Han hade hemlängtan och jag hade sagt att det var han som bestämde när vi skulle åka hem! Väl hemma efter dryga 3 veckor borta väntar en hel del tvätt,en hel del avsaknad av mat i kylskåpet och ...

Av Måna - 25 juli 2023 10:28


Vi stannar en dag till? och kanske ännu flera dagar? vi får se helt enkelt. Idag kommer J?s kompis hit så det lovar upp lite granna för honom. Dom har gått om varandra lite granna i sommar-tyvärr! Hon har varit här när vi inte har varit här och vis...

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Skapa flashcards