Alla inlägg den 16 februari 2017

Av Måna - 16 februari 2017 21:00

Idag skedde Linas önskan om Lekåbuslandet istället för barnkalas.
Hela familjen.
hamnade i djup chock,när jag såg att priset var 150:-/barn?!? WHAT????
150:-!!!! INSANE!!!!
10:-/skåp....och såkallat engångs skåp...jo...när man låser upp skåpet försvinner tian,och man måste stoppa i en ny för att kunna låsa det igen!
Det är alltså första gången Stefan besöker lekåbus... Vi har besökt Leos lekland i Kalmar en gång...Joel var nog 1/2 år gammal då och satt i vagn;-)
Pappan hann inte med i startskottet...som vrål peppade galoppörer drog ungarna och kvar stod pappan som ett frågetecken och undra:Vart fan blev dom av???
Joel kastade sig ut för den branta kanan,som ingen av oss andra vågade åka!!!Han måste på något vis missat att den går rakt ned?Han klarade det bra,men blev ganska chockad och lite rädd!

Jag var multiladdad denna gång MED mjukisbyxor och kortärmad tröja...jag MINNS väl hur varmt det var förra gången jag ålade runt där inne....
Efter 1 timma hade ALL faderns energi hamnat på noll...och även svettig som en isbjörn som hamnat i Afrika!
Barnen kastade i sig typ 2-3 tuggor mat och drog vidare...medans föräldrarna återhämtade andan i lugn och ro:-)
Det som förvånade mig var att det var så sjabbigt där inne?!
Orent och...ja...sjabbigt! Samt att jag funderade 1000 gånger på HUR ofta dom går genom alla lekställningar och kollar säkerheten?!

Det var,vad vi såg 5 personal där idag...och ingen kan tex torka borden?Det var ju inte som så att det var mycket folk där...men ändå var borden jätte äckliga!Stefan började med att ta i kletad ketchup på bordskanten?!och intorkad glass på andra kanten...nja...jag tycker att det kan vara renare än så;-)
Stod även disk på borden,som ingen plockade undan... istället stod 3 av dom och snacka lite skit....!?

När ungarna hoppade studsmatta,och man tittade på mattan-hade den lixom börjat fransa upp sig lite här och där...Stefan vågade inte hoppa,det kanske är under full kontroll-men såg jäkligt läskigt ut!!!!
Ska inte vara en sur-kärring idag,ungarna var super nöjda,men dagen som vi betalade lekåbus ca 700:- för-kanske man åtminstone kan få äta sin mat vid ett rent bord?!

Igår exploderade mitt morgonhumör över Linas frukt.
Varje dag "ska" hon ha med sig frukt till skolan.
Igår var vi lite sena och Lina skulle PRÅMT ha äppelklyftor.Medans jag stod och klyftade muttrade jag för mig själv "mmm...å avgiftsfri skola var det".När jag gav Lina påsen med äppelklyftor frågade jag henne hur det blir om man glömmer frukten en dag,om man då får en på skolan?
-nej...rektorn har bestämt att man inte får det.Förut kunde man få gå och hämta en i köket,men den är till fritids nu.
Jag fick typ faluröd färg i ansiktet och lät som ett ånglok.
-vad menar du Lina?Om man glömmer frukten en dag,får man sitta och titta på när alla andra äter då?
-ja...om ingen kompis är snäll och delar med sig!Idag hade xxxxx glömt frukt,xxx fick titta på när vi åt....
Ooookey....så om ingen kompis är snäll och delar,så får den krake som glömt frukten sitta och titta på....MEN VAD TREVLIGT!!!!
Och att vi ska skicka med barnen frukt varje dag till skolan,bryter mot avgiftsfri skola.
Jag har inga problem med detta-men FICK problem att skolan inte kan bjussa på en frukt om någon glömmer.
Då är alternativet lätt,ta bort fruktstunden isåfall....!!!
Fick lapp om utvecklingssamtal igår,och ja,jag måste fråga fröken om detta!
Jag vart så upprörd!!!Jag tycker banne mig inte att det är rätt...MEN,först måste jag prata med fröken-så att jag vet om det stämmer eller ej...!?

Nästa vecka sportlov:-)
Åh Gud så skönt tänker jag...å jag vet att i slutet av veckan kommer jag vara hysterisk,trycka i mig choklad i grovköket och hyper ventilera!!!hahaha!
Lina ska ha sovmorgon varje dag hävdar hon-och jag vet att hon kommer gå upp 05:30 varje dag....!Se vad vi ska fylla dagarna med för spännande saker;-)
Jag hade nästan tänkt att vi skulle gå på bio någon dag med Lina,hon har ju aldrig varit på bio:-)
Bara en tanke....

Lilla Nova....ja...vi gör väl framsteg,om än små!
Jag hade hoppats på att kunna släppa ut henne tillsammans med dom andra till helgen...men nu är hon sjuk och går på penicillin....iof så behöver vi lite mera tid tillsammans...
Det blidde inte alls som jag tänkt mig med Nova-men jag har förhoppningar om att det kommer bli kanon ändå,som det kommer att bli:-)

Nomnom!!!!:-)

När man sitter på toa....

Nästan som vår igår:-)

Nova<3

Man ska inte ge mig blommor....det bara är så...!;-)

Men lyckades få dom att stå upp igen:-P

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards