Direktlänk till inlägg 21 februari 2017

Sportlov 2017-dag 2...Den där frugan...

Av Måna - 21 februari 2017 20:46

Ny dag nya tag!

Efter att frustrationen över morgonens timmar i stallet lagt sig,samlade jag ihop terrakottaarmén och begav oss till Ica.

Egentligen ville jag inte alls,det minsta vara ute och köra bil idag-då vägen såg ut som jag vet inte VAD!!!
Men är mjölken slut-ÄR den slut!!!!Och spelar ju lixom ingen roll vilket väder det är ute...

Väl inne på lokala Ica,greppade ungarna varsin mini vagn och gav sig av som två projektiler in i affären.
Det där "spring inte" "ta det lugnt",stannade nog kvar hemma i huset-det existerade då fan inte i affären iaf....!!!
Dom tog ett race runt två hyllor och kom sedan in på bresladd rakt in i dörren till mjölken.
Lina blockerade dörren och Joel försökte med all sin kraft putta undan henne...Så di började slåss,om vem som skulle ta mjölk först(!)
Det slutade,tillsammans med två små välta vagnar,i en hög på golvet!Joel ylade och mamman fick tända laser blicken och väsa mellan tänderna...

Men helt seriöst?!Kan ju OMÖJLIGT bara vara mina ungar???Eller...?!

Laser-blicken och mitt väsande fick terrakottaarmén att resterande tid inne i affären gå på led bakom den kokande mamman.
Sonen frågade x-antal gånger om mamman fortfarande var arg!
-JA!!!
Med mössa neddragen fortsatte han lomma efter...
Dottern intog sin absoluta fjäsknings sida/poliskonstapel roll tills bilen åter var parkerad i garaget...!

Mammans hitler humör la sig dock under eftermiddagen.

Lina hade beställt plättar idag.Det kändes som en bra ide...Men fan...kändes sen som 353 stekta plättar....2 brännmärken på fingret,och när det äntligen var helt klart-hade terrakottaarmén klätt på sig och gå ut!
Jag hade tänkt äta soppa till lunch idag-såg verkligen fram emot hur gott det skulle bli.
Men när plättarna väl var stekta,hade jag ingen som helst lust att fortsätta vid spisen.
Jag tryckte i mig 8 st plättar och fick (som jag vet om)ont i magen:-/

Frugan kom sen en räddande ängel och styrde upp mina "jag ger upp" tankar med bullar!!!
Tack gode guuud;-)
Dock vet jag inte alls vad hon ätit till lunch,förutom mina knäckisar-HAHAHA!!!!Hon var vass idag...och tro inte på faaan att hon bokade en tid till optikern åt mig oxå....!!!
Nä!!!
Det måste gå att vägra!!!!Jag vill inte!!!
Jag klarar mig sååå bra tillsammans med mina ögon.
Jag åker ju sällan till nya ställen,så behöver ju faktiskt inte kunna läsa vägskyltarna...eller;-)
Haha....men OM jag nu kommer dit...kommer dom klappa mig på axeln och säga att jag klarar det där GALANT!!!!;-)
För nääää....jag tänker inte bli en glasögonorm!!!:-P
Och tanken på att peta in saker i ögonen finns inte heller....
OCH....finns ingen som kan TVINGA mig ATT köpa ett par glasögon-så det så!!!!MOAHAAHAHA!!!

Sen gick hon in och peka på min telefonräkning....Ja,hon var vass och bestämd idag-så är bara att göra som hon säger!
Jag får tydligen inte heller byta telefon i år...för henne!!!VA?!Jag avlider!!!
Bäst å göra som hon säger...så ho inte blir uppretad;-) Jag ger igen...vid bästa tillfälle!
You know-I Love you anyway <3

Framsteg nu ikväll i stallet.Nästan så jag fällde en tår-mest över Lina som hade öronen med sig och var sjukt jävla duktig med Nova!
När hon vill och lyssnar är hon oslagbar den där ungen<3
Jag hoppas och önskar innerligt att Nova är "sig själv" imorgon bitti....Vill INTE,orkar inte mera bakslag!Hon MÅSTE gå framåt igen!!

Nu en liten stund i soffan,innan den högt älskade sängen väntar:-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Måna - 20 augusti 2023 08:51

Igår firade vi här hemma. I veckan fick jag godkänd F-skatt, så nu har jag min enskilda firma! Blev lite nervös faktiskt? nu då lixom? Vad händer nu? Det är ju ganska stort ändå. Även om jag har svårt att lägga utrymmet åt sidan så måste jag gö...

Av Måna - 12 augusti 2023 18:59


Äntligen välbehövlig SOL! Varmt och skönt här nere hela dagen. Passade även ypperligt bra eftersom vi rev tältet idag och satte upp det lilla tältet. Det var större än jag förväntat mig? så bara på plus. Så mesta delen av dagen har gått åt att p...

Av Måna - 8 augusti 2023 16:24

Hade lovat ungarna att vi idag skulle åka till Marieberg. Jag kan bara erkänna att jag hatar det. Jag är inte alls imponerad av det stället längre? tycker mest att det är krimskrams. En gång i tiden var Marieberg bra. Sen det där med att handla k...

Av Måna - 1 augusti 2023 20:52

Vi packade ihop och åkte hemåt, jag och J, i onsdags. Han hade hemlängtan och jag hade sagt att det var han som bestämde när vi skulle åka hem! Väl hemma efter dryga 3 veckor borta väntar en hel del tvätt,en hel del avsaknad av mat i kylskåpet och ...

Av Måna - 25 juli 2023 10:28


Vi stannar en dag till? och kanske ännu flera dagar? vi får se helt enkelt. Idag kommer J?s kompis hit så det lovar upp lite granna för honom. Dom har gått om varandra lite granna i sommar-tyvärr! Hon har varit här när vi inte har varit här och vis...

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Skapa flashcards