Alla inlägg den 8 mars 2017

Av Måna - 8 mars 2017 23:02

Imorgon är det då dags för mig att åka till tandläkaren.
Jag har en sjuk ångest,mår illa och tror jag kommer dö...lindrigt sagt.
Jag vill bara inte!!!!!
Vill bara blunda,hårt,och vägra åka dit...
Jag tyckte att jag fått läget under kontroll-att jag iaf inte fick klåda på fingrar/hals/armar på vägen dit längre.
Men så blev det ju D här med byte av tandläkare...och nu är jag tillbaka på ruta 1 igen;-(
Jag försöker intala mig att det inte är någon fara,att det kommer gå bra,att tandläkaren ska vara trevlig... och att vi kanske kan diskutera min trasiga tand och finna en lösning.
Mitt förslag är att dra ut den...tanden går sönder runt lagningen,och det är 2 hål i tanden,där lagningen har släppt-det är så att jag kan stoppa ned en tandpetare och den står rakt upp(!)
Jag har påpekat detta,och dom har bara sagt att jag ska återkomma OM jag får problem med tanden.
Nu har jag problem med tanden.Det ilar i den när jag tuggar på den sidan...skrot!
Och om tanden nu är så skör som dom säger-så tänker jag INTE laga den.Nej...då får dom dra ut den.punkt

Idag for vi till Ica maxi,jag och kidsen!
Det gick ju så bra FÖRRA gången....
Dom tog varsin vagn och lyssnade på mina ord:Spring INTE med vagnarna.
Dagen till ära var det just inge folk alls:-)
Lina och Joel gick runt,försvann,men höll sig i närheten hela tiden.
Joel försvann 1 gång,men hittade på honom när han var på väg tillbaka-han hade bara slängt bananskalet:-)
Det var lugnt...det var under kontroll.
L äntrade oxå Ica maxi och vi böt några ord och skiljdes.

Efter att barnen fyllt sina godispåsar,var det bara drickan och chipsen kvar.
Vi stötte åter igen på L.Och Joel sprang iväg för att hämta en liten dricka.vi stod kvar-Joel kom inte tillbaka...!?
L spatserade dit,och där fanns ingen unge kvar.
Jag började kika mellan raderna-men ingen Joel?!
Jag hör honom,som långt borta:MAAAAMMMAAA!!! Och går bort mot godiset-ingen Joel!Och inget mera:Mamma,hörs.
Lina fick order att stå kvar vid min vagn och L var där och kikade runt.
För varje rad jag kikat på,förväntade jag mig att Joel skulle stå där med dom när jag tittade dit-NEJ...ingen Joel!!!
Pulsen ökar lite granna.Vart är ungen?!
L säger att jag ska gå tillbaka och se om han gått till leksakerna.
Jag raskar dit-INGEN Joel!
Jag fortsätter förbi leksakerna...springer in mot brödet,blickar över ända ned till grönsakerna...men nej-han finns INTE där!!!
Upp mot mitten raden,springer genom affären och kikar i på varje rad...ingen Joel!
Panik!!!

Trehundrasjuttiotvå saker hinner man tänka...ja...och det är ju inte några solskens tankar som dyker upp i huvudet...
Å så jävla rädd som man hinner bli!!!Man blir så rädd-så man tror att man ska sluta andas.

Jag springer tillbaka till Lina och L-INGEN JOEL!!!!!
Det är typ nu hjärtat stannar...knyter ihop sig till en boll och då,då hörs högtalaren:"Ett kundmeddelande..."och jag springer allt jag kan," kan mamma Måna komma till förbutiken där Joel väntar"

När jag swishar förbi kassorna som en uppskrämd älgko på flykt,hör jag bakom mig "där kommer mamman"!
Joo....ni ska veta att den här mamman KAN springa...vid ytters få tillfällen;-) Kanske inte den finaste spring-stilen,men kan lova att det går undan...
Och det var ju tur att jag inte valt jeansen dagen till ära(man kan ju inte sträcka på benen lika bra i dom-haha)

Och DÄR står han!!!!Joel,Joel,Joel....det var länge sedan din mamma vart så här rädd-riktigt jävla skit rädd rent ut sagt!!!(eller sprang så här fort)
-duktig var han,han talade om att han var 4 år gammal,att han heter Joel och hans mamma heter Måna:-)
-Mamma!!!!:-)

Jovars....det var första gången som jag under 7 år och 1 månad som mamma verkligen tappar BORT ett barn.
Låt det INTE hända igen,tack!!!!
Å vilken tur jag hade som stötte på L,som kunde stå kvar med Lina:-)

Vi pratade om det i bilen sen...att man INTE får försvinna och att man ABSOLUT inte får gå ut ur affären!
Jag frågade Joel om han blev rädd?
-nej...men det kom sånna här droppar från ögonen...
Plutten då!!!
Han pratade sen med Stefan när vi kom hem,och berättade att han visst blev rädd(!)

Jag hoppas att han kanske lärde sig något idag.Att han kanske inte är så tuff och springer iväg hädan efter.
Och kanske jag lärde mig,att man ska INTE ta med sig barnen till affären!!!:-)

Over and out!;-)

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Skapa flashcards