Direktlänk till inlägg 2 maj 2017

Det var bättre förr...?

Av Måna - 2 maj 2017 15:30

Det blev typ 4 timmar sömn inatt...liiiite seg,liiiite ur fas!

Joel vaknade vid 22 och grät till å från till 01:30...
Han hade ont i örat.
Gav honom 2 omgångar med alvedon,det hjälpte inte;-(

Han vaknade imorse och sa att någon pillat in något i hans öra?!Och att det blött...och att han faktiskt hade ont i andra örat oxå...
Bara att ringa vc.

Fick tid 14.
Lina slutar 12:20.... Så för att slå dö på lite tid nere på orten,åkte vi till macken och åt glass.
1 1/2 timma går dock INTE att få dom att ta det lugnt....!
Så sista halvtimmen fick vi spendera i väntrummet på vc.

En otroligt bra läkare fick vi som tittade i Joels öron,jomensåatt-dubbelsidig öroninflammation ;-(
Hell yeah...eller nått sånt!
Dock skulle det ta 1 timma (!!!) innan receptet skulle komma in till Apoteket...
Att slå ihjäl ÄNNU en timma i Fjugesta gick jag INTE med på-vi åkte hem,jag får åka ned senare igen.

Var det inte bättre förr?
När man fick receptet i handen när man lämnade doktorn och vc???
Allt detta elektroniska?
Kanske mycket som är bra nu...men även mycket som var bättre förr!:-)

Imorgon kan han fara ned till dagis igen:-)
Han blir så ledsen när han inte ska iväg...

Solen skiner,det är så varmt och skönt:-)
Hela naturen bara EXPLODERAR ute!!!Älskar't!!!!
Äntligen,äntligen är down perioden över och man kan blicka framåt igen!
Som det ser ut-ska vädret hålla i sig-å då blir det förmodligen en tripp söderut över helgen:-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Måna - 20 augusti 2023 08:51

Igår firade vi här hemma. I veckan fick jag godkänd F-skatt, så nu har jag min enskilda firma! Blev lite nervös faktiskt? nu då lixom? Vad händer nu? Det är ju ganska stort ändå. Även om jag har svårt att lägga utrymmet åt sidan så måste jag gö...

Av Måna - 12 augusti 2023 18:59


Äntligen välbehövlig SOL! Varmt och skönt här nere hela dagen. Passade även ypperligt bra eftersom vi rev tältet idag och satte upp det lilla tältet. Det var större än jag förväntat mig? så bara på plus. Så mesta delen av dagen har gått åt att p...

Av Måna - 8 augusti 2023 16:24

Hade lovat ungarna att vi idag skulle åka till Marieberg. Jag kan bara erkänna att jag hatar det. Jag är inte alls imponerad av det stället längre? tycker mest att det är krimskrams. En gång i tiden var Marieberg bra. Sen det där med att handla k...

Av Måna - 1 augusti 2023 20:52

Vi packade ihop och åkte hemåt, jag och J, i onsdags. Han hade hemlängtan och jag hade sagt att det var han som bestämde när vi skulle åka hem! Väl hemma efter dryga 3 veckor borta väntar en hel del tvätt,en hel del avsaknad av mat i kylskåpet och ...

Av Måna - 25 juli 2023 10:28


Vi stannar en dag till? och kanske ännu flera dagar? vi får se helt enkelt. Idag kommer J?s kompis hit så det lovar upp lite granna för honom. Dom har gått om varandra lite granna i sommar-tyvärr! Hon har varit här när vi inte har varit här och vis...

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards