Alla inlägg den 12 september 2018

Av Måna - 12 september 2018 13:05

Igår var jag tillbaka i plurret!
Det är konstigt,att den första kvarten är kämpig som sjutton-sen funkar det bra!
Igår var första längden vidrig!!!!!
Men det kanske är så?
Det kanske är så det funkar!?
Nåja...det är aldrig läge att sluta när man börjat.Och igår fick jag skjuts av min kära make till badhuset.
Vi lämnade min bil på morgonen och sen skulle han till stan.
Hade blivit lång tid att sitta och glo i väntan på honom om jag gett upp;-)

I måndags tog jag cykeln för att kolla ?min? svamp.
Eftersom jag inte ville cykla monster backen upp-drog jag hela vändan runt på 5,4 km.
Alltså gick jag och cyklade vändan.
Dumt.
Det var att ta i...det blidde lite mycket.Det hade räckt gott och väl med bara promenaden.
Men man lär sig av sina misstag.

Lina hade simskola på kvällen.
Sur som en citron på vägen dit i bilen,men mycket gladare på vägen hem:-)
Tur det!
Aldrig roligt att släpa iväg en unge på något denne inte vill!

Simmade igår och simmat imorse.
Idag var det lugnt på folk i bassängen:-)Och en stund var vi bara 2 stycken.
Jag tog den ?öppna? delen,och fick nästan hela tiden simma själv:-)Det är ganska skönt.

Passade på att kila in på Ica maxi oxå,när jag ändå åker förbi.
Hoppas att få hämta min bil idag....den blev inte klar igår:-/

Tog mig i kragen igår oxå och gjorde klart klädrummet!
Yepp-nu ÄR det klart!Alla flyttkartonger är borta och skivan ut kastad:-)
Så skönt!
Ska försöka leta reda på ett par gardiner oxå...men dom verkar ha försvunnit puts väck?!Vart sjutton har jag packat ned dom,alternativ packat upp dom????
Fattar inte....
Men någonstans måste dom ju vara!!!
Hittar väl på dom tids nog!

Igår skulle vi äta parisare.
Ni vet-jätte korv i hamburgerbröd.
Hade köpt surdegs hamburgerbröd,för att få lite annan smak:-) Det var jätte gott!
Och till detta skulle jag göra dollar chips...eller vad det nu heter?!
Så jag ställde fram fritösen,innan hade jag skivat potatis och låtit den ligga på tork.
I med skivorna i fritösen och KABOM!!!!
Jisses vad det bubblade.
Och jisses vad det rök.
Och jisses vad högt brandvarnaren tjöt.
Och jisses vad barnen kom fort springande.(Vi har brandvarnare som är ihop kopplade med varandra-övre och nedre våning)
Sen....dog den.
Fritösen.
Jaaaahooooop.... det blidde varsin portion till Lina och Joel,men jag och Stefan vart utan:-/
Sikken jävla maskin till att dö!!!
Nu friterar inte vi just så mycket... 1 gång i halv året typ.Annars använder jag en sån här actifry.MEN ibland vill man HA friterade pommes(eller dollarchips) och då måste man ha en fritös.Nej,jag friterar inte i kastrull!
Kanske går att få liv i den?
Den är inte så gammal....1-2 år max!

Under tiden jag simmade imorse,kände jag lite då och då att det kom en lukt av frityr.
Håret naturligtvis!!!Den där jädrans lukten-sätter sig i allt!!!
Men....DEN lilla lukten var inget mot vad det stank frityr i mitt omklädskåp!!!!!!
Herre jösses....!!!!
Mina kläder!!!!
Och det luktar i heeeela köket hör hemma med för den delen...:-/
Kanske skiter i det där med fritös;-)

Nu ropar dammsugaren och kanske ett nytt projekt;-)

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Skapa flashcards