Direktlänk till inlägg 17 september 2018

Söndag & Måndag

Av Måna - 17 september 2018 20:43

Igår övervägde jag att ta en vilodag.
Lördagens vända tog på smalbenen...och morgonen var seg!
Men bättre lite sent än aldrig:-)
Jag och Elsa tog oss runt på våran 5,4 km vända,och det kändes bra efteråt!

Tog tag i dom 2 sista boxarna efter det.
2 boxar blev klara i lördags och sen var skopan full.
Nu är stallet urmockat och bara lite strö kvar-SEN kan dom äntligen(enligt dom) få komma in!
Å även där,bättre sent än aldrig;-)
Husvagnen ska hem först-sen kan in stallning Skr,det är sen gammalt:-)

Idag traskade iväg 07:30.
Regnet skulle inte komma förns senare vid lunch.Men icke sa nicke...det kom tidigare!
Vi fick stå ut med både en och två och flera regnskurar.
Elsa tycker INTE om regn...så hon la i någon turbo växel och hade jag inte gått och bromsat henne hade vi sprungit hela vändan runt.
Smärtan i smalbenen gav med sig efter ca 1 km.
Imorgon taggar jag för badhuset.
Det är skönt för träningsvärk att ändra träningssätt har jag märkt.

Jag tog en tur till affären och köpte yoghurt som tog slut imorse och skapade osämja vid köksön:-/
Och jag köpte färg.Efter en del tvekande och funderande blidde det en sand-färg.
Ska bli spännande med resultatet-hittills har det ju faktiskt lyckats med mina planer,och det har blivit som jag tänkt mig-och i en del fall även bättre:-)

Hem och röja och skura golv,köra tvättmaskiner.
Fick ta en del pappersarbete på kontoret,det tog nästan hela eftermiddagen.
Inte så att jag haft oordning på papperna,bara en annorlunda ordning mot vad jag haft.
Laga mat och utfodra barn för att sedan åka iväg till badhuset med Lina.
En kaffe i väntan på henne och sedan hem igen.
Kvällssmörgås för barnen och fixa djurens kvällsmat!

Nu är barn lagda och en liten stund i soffan innan sängen.
Vips vaps är en ny dag redo.

Jag har bokat tid hos en frisör...
Jag har bestämt efter en del titt i spegeln att göra nått åt den där kalufsen!
Mmm...jag ska slinga håret.
Men har inte så höga förhoppningar.Har hittills aldrig blivit nöjd hos frisören.
Jag vill ha HÖST i håret,alltid viljat ha det!Men ingen har lyckats att få till det.
Sista gången(typ 100 år sedan) jag kom från frisören efter en färgning/slingning,x-antal hundra fattigare,såg inte Stefan att jag gjort något med håret,ingen såg att jag gjort något med håret!!!!
Då bestämde jag mig för att aldrig åka till frisören igen för att få hjälp med någon färg.
2 förpackningar på Ica maxi kostar typ 170:-,håller minst lika länge och jag får den färg jag själv vill ha!
Men...nu har jag iaf resonerar med mig själv om att ge ännu en frisör en ny chans!
Jag tror inte på det.
Och jag måste vara benhård på att INTE låta mig övertalas att någon sätter saxen i mitt hår!!!!!Ingen klippning!
Och jag tänkte säga:Jag vill ha höst i mitt hår...jag tänkte...släng i lite färger av koppar,blonda,röda och bruna?!Kan du fixa det?!
Och jag vill oxå gärna säga:När jag går ut härifrån SKA det synas och det ska vara wow-vad snyggt!Kan du fixa det?!
Men förmodligen kommer jag säga:Jag vet att håret är slitet,men okey-klipp det då!jaså,SÅ mycket måste bort?!Okey då!
Och även:Jaha...du tror inte att det blir bra?!Gör som du själv tror blir bäst!Okey...bara lite diskreta slingor...

Och jag kommer sätta mig i bilen och svära och vara redigt bitter över dom betalda pengarna OCH jag kommer grina för att halva håret är borta!!!
:-O
Det är upp till bevis på fredag då...Hahaha!
Det blir spännande det r!!!
Jag hoppas att jag ändå hinner simma mina 60 minuter efteråt,fick en tid redan 08:15:-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Måna - 20 augusti 2023 08:51

Igår firade vi här hemma. I veckan fick jag godkänd F-skatt, så nu har jag min enskilda firma! Blev lite nervös faktiskt? nu då lixom? Vad händer nu? Det är ju ganska stort ändå. Även om jag har svårt att lägga utrymmet åt sidan så måste jag gö...

Av Måna - 12 augusti 2023 18:59


Äntligen välbehövlig SOL! Varmt och skönt här nere hela dagen. Passade även ypperligt bra eftersom vi rev tältet idag och satte upp det lilla tältet. Det var större än jag förväntat mig? så bara på plus. Så mesta delen av dagen har gått åt att p...

Av Måna - 8 augusti 2023 16:24

Hade lovat ungarna att vi idag skulle åka till Marieberg. Jag kan bara erkänna att jag hatar det. Jag är inte alls imponerad av det stället längre? tycker mest att det är krimskrams. En gång i tiden var Marieberg bra. Sen det där med att handla k...

Av Måna - 1 augusti 2023 20:52

Vi packade ihop och åkte hemåt, jag och J, i onsdags. Han hade hemlängtan och jag hade sagt att det var han som bestämde när vi skulle åka hem! Väl hemma efter dryga 3 veckor borta väntar en hel del tvätt,en hel del avsaknad av mat i kylskåpet och ...

Av Måna - 25 juli 2023 10:28


Vi stannar en dag till? och kanske ännu flera dagar? vi får se helt enkelt. Idag kommer J?s kompis hit så det lovar upp lite granna för honom. Dom har gått om varandra lite granna i sommar-tyvärr! Hon har varit här när vi inte har varit här och vis...

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Skapa flashcards