Direktlänk till inlägg 29 oktober 2018

Träningsvärk och kylig morgon!

Av Måna - 29 oktober 2018 10:04

Igår slog jag person bästa igen:-) 8:48/km...och det tog!
Träningsvärk Allan i dalen!mest skenbena och rumpan?!
Ja...Elsas elastiska koppel gör att jag reglerar hennes fart med rumpan,och när hon älgar på går jag och spänner mig!
Träningsvärk botas bäst med träning-så idag var det åter ut på rundan.
Med sikte på att inte alls pressa så hårt,och tog varvet åt andra hållet.
Snöflingor i ansiktet som små raketer och snålblåst-det bästa var att jag inte blev så svettig:-)
Arselet och låren skrek efter värme,men varm i resten av kroppen varm!
Jag tar det som en bra runda iaf.
Imorgon ser vädret inte alls bra ut-så jag tror jag tar en paus:-)
Min fot behöver verkligen det!!!

Igår åkte Håbbert in för vintervila.
Jag skulle skjutsa Joel till kalas,och min make erbjöd sig att hjälpa till med det som skulle göras.
Han blir alltid sur på mig för att jag inte låter honom hjälpa till...
Well...lakarna skulle ryckas ur sängarna.
Han skulle göra det och jag åkte med Joel.
När jag kom hem låg 3 underlakan på golvet i grovköket...
Jag gick upp och frågade min kära make vad han tror man ska göra om man byter lakan!!!Inte fan byter man bara underlakan!!!!PÅSLAKAN och ÖRNGOTT ska oxå ur sängen-pandaskalle!!!!
Så...jag får ta och åka och riva ur dom någon dag helt enkelt!

Jag passade på att tvätta bilen igår,när den fick vinterdäck på i lördags.
Ren och fin!
Ska ta och boka en städning inuti på firma!Ja...det ska jag göra!
Mina barn har NOLL respekt för hur man beter sig inne i bilen:-/Spelar ingen roll att jag tjatat och gnällt i alla dessa år!
Och nu har jag inga dagis hämtningar/lämningar vilket betyder att barnen faktiskt inte åker så mycket bil:-)
Min tanke är att bespara en explosion av mitt humör för en vecka och låta någon annan göra det:-)
Och det där med att putsa rutor tillhör inte min duktigaste sida;-)
Men ska komma dit oxå!

Joel var så glad efter kalaset igår:-)Sen insjunkande han i feber och ännu mera hosta:-(
Idag är magen kraschad... jag vet att det blir så för honom,hostmedicin slår ut magen för honom;-(
Hoppas att han piggnar till sig,idag är han iaf mycket bättre!

Igår lät vi Tiana och Belle vara lösa i heeeela huset!
Uj uj uj vad livat det blev!
Nala och Cider vart fly förbannade,Elsa fick damp,och kattungarna for högt och lågt-ja...den ena hoppade från övervåningen rakt ned i trappen(!!!)
Men dom avslutade med att ligga hos oss i soffan,innan dom fick sova i grovköket:-)
Dom är så himla roliga:-)Och när man har kattungar i huset-kommer det fram saker man inte hade en aning om fanns i huset;-)

Nu har låren och rumpan fått tillbaka lite värme,en kopp kaffe har slunkit ned och stallet väntar!
Eftermiddagens planering ligger lite på att komma ikapp med saker jag behöver göra:-)
Som att tex bära upp en fotölj för trappen...upp med en telefonbänk till vinden...jamen sånna små saker;-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Måna - 20 augusti 2023 08:51

Igår firade vi här hemma. I veckan fick jag godkänd F-skatt, så nu har jag min enskilda firma! Blev lite nervös faktiskt? nu då lixom? Vad händer nu? Det är ju ganska stort ändå. Även om jag har svårt att lägga utrymmet åt sidan så måste jag gö...

Av Måna - 12 augusti 2023 18:59


Äntligen välbehövlig SOL! Varmt och skönt här nere hela dagen. Passade även ypperligt bra eftersom vi rev tältet idag och satte upp det lilla tältet. Det var större än jag förväntat mig? så bara på plus. Så mesta delen av dagen har gått åt att p...

Av Måna - 8 augusti 2023 16:24

Hade lovat ungarna att vi idag skulle åka till Marieberg. Jag kan bara erkänna att jag hatar det. Jag är inte alls imponerad av det stället längre? tycker mest att det är krimskrams. En gång i tiden var Marieberg bra. Sen det där med att handla k...

Av Måna - 1 augusti 2023 20:52

Vi packade ihop och åkte hemåt, jag och J, i onsdags. Han hade hemlängtan och jag hade sagt att det var han som bestämde när vi skulle åka hem! Väl hemma efter dryga 3 veckor borta väntar en hel del tvätt,en hel del avsaknad av mat i kylskåpet och ...

Av Måna - 25 juli 2023 10:28


Vi stannar en dag till? och kanske ännu flera dagar? vi får se helt enkelt. Idag kommer J?s kompis hit så det lovar upp lite granna för honom. Dom har gått om varandra lite granna i sommar-tyvärr! Hon har varit här när vi inte har varit här och vis...

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards