Direktlänk till inlägg 5 november 2018

Ett lov har passerat...och lite till!

Av Måna - 5 november 2018 13:35

Foten kraschade totalt för mig och jag har varit tvungen till en ofrivillig paus under en vecka:-/
Det har inte funnits på världskartan att jag kunnat gå,med smärtan som är i hälen;-(
Imorgon ska jag ÄNTLIGEN till bassängen!!!

Joel blev inte bättre och i onsdags fick jag ringa till vårdcentralen.
Diagnosen var lunginflammation:-( Så hela lovet har han varit liggandes:-/ Först nu i helgen har han piggnat på sig:-)
Det är så typiskt...varje lov,är det minst en unge som är sjuk:-/ Det är så tråkigt för dom-att hela veckan går liggandes i sängen eller i soffan:-/
Även om hostan dröjer sig kvar,är han pigg nu och idag iväg till skolan:-)

I fredags fyllde jag år och det var lite fest här hemma:-)
En riktigt trevlig kväll blev det:-)

I lördags åkte jag och barnen till möbelaffären och beställde en ny soffa-till övervåningen.
Jag valde mellan 3 olika soffor och miljoner olika färger!
Max bredden var 3.60,och expediten som hjälpte mig fick bara sofforna till 330...
Dom kändes så små?!Men hon sa att dom lätt uppfattas så i affären.
Sagt och gjort och väl hemkomna tittade jag på soffan nere och insåg då att den nya soffan kommer bli minimal!!!!!!Att jag kunnat beställa en likadan vi har nere och den hade fått plats och blivit stor!!!!:-O
Jag mailade på en gång om detta,ifall jag kunde byta soffa!
Detta gav mig rejält huvudbry resterande av helgen och slog ned mitt humör:-/
Imorse hängde jag på låset till möbelaffären!
Det gick att ändra!!!!!
Som en stor sten som släppte!
Sen glömde expediten fråga mig i lördags om jag ville ha vändbara dynor(ja...jag glömde ju oxå bort det)och det vill jag ju naturligtvis ha!
Så...nu blev det en likadan soffa som vi har-Hahaha!Fast den här blir i en annan färg...
Spelar ingen roll-vi är nöjda med den här nere och dom ska ju stå på varsin våning OCH i olika färger!
Det kommer bli kanoners kanon fint sen:-) Jag skulle oxå vilja byta soffbord till nya soffan,men hittar inget alls som passar mig i smaken riktigt....!Mmm...tids nog dyker det väl upp något:-)

Kissarna river typ hela huset!!!
Dom har lixom kommit in i fas 2 nu...och jag undrar lite om det inte börjar bli dags att låta dom prova på att börja gå ut?!
Men Belle är så humlans liten...Tiana är ju större och jag tror hon redan nu klarar kattluckan galant,men värre för Belle!Kanske till helgen,om det är bra väder:-)

Snart kommer kidsen hem med bussen!Ska laga lite mat och ikväll är det simskola.
Veckan ser ut att bli lugn-har just inget på planering,förutom att förhoppningsvis måla lite granna...vi får se!

Det blir alltså en sån här soffa i annan färg:-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Måna - 20 augusti 2023 08:51

Igår firade vi här hemma. I veckan fick jag godkänd F-skatt, så nu har jag min enskilda firma! Blev lite nervös faktiskt? nu då lixom? Vad händer nu? Det är ju ganska stort ändå. Även om jag har svårt att lägga utrymmet åt sidan så måste jag gö...

Av Måna - 12 augusti 2023 18:59


Äntligen välbehövlig SOL! Varmt och skönt här nere hela dagen. Passade även ypperligt bra eftersom vi rev tältet idag och satte upp det lilla tältet. Det var större än jag förväntat mig? så bara på plus. Så mesta delen av dagen har gått åt att p...

Av Måna - 8 augusti 2023 16:24

Hade lovat ungarna att vi idag skulle åka till Marieberg. Jag kan bara erkänna att jag hatar det. Jag är inte alls imponerad av det stället längre? tycker mest att det är krimskrams. En gång i tiden var Marieberg bra. Sen det där med att handla k...

Av Måna - 1 augusti 2023 20:52

Vi packade ihop och åkte hemåt, jag och J, i onsdags. Han hade hemlängtan och jag hade sagt att det var han som bestämde när vi skulle åka hem! Väl hemma efter dryga 3 veckor borta väntar en hel del tvätt,en hel del avsaknad av mat i kylskåpet och ...

Av Måna - 25 juli 2023 10:28


Vi stannar en dag till? och kanske ännu flera dagar? vi får se helt enkelt. Idag kommer J?s kompis hit så det lovar upp lite granna för honom. Dom har gått om varandra lite granna i sommar-tyvärr! Hon har varit här när vi inte har varit här och vis...

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Skapa flashcards