Direktlänk till inlägg 10 november 2018

Men...det skulle INTE regna idag?!

Av Måna - 10 november 2018 20:13

Jag kollade vädret,olika väder,flera gånger imorse.
Nope,njet,nix det skulle inte regna idag.
Kanske lite dis-men inge regn!
Ut med hästarna,utan täcken.
Och efter frukost(kaffe)så gick jag här av och an-fram å tillbaka och drog mig för att hurta it i ?spåret?.
Jag hade ingen lust.
Och jag har ont i foten.
Och det är grått ute.
Och motivationen noll.
Men sen vet jag oxå hur skönt det är-efteråt!
Så...på med kläderna,häl-skyddet och bästa kina-skorna,på med koppel bältet och träningsjackan och sen iväg.

Det skulle inte regna.
Och det har inte regnat på hela dagen,FÖRUTOM under dom 40 minutrarna på min PW!
Det finns inga dåliga väder bara dåliga kläder...bla bla bla!
Men det finns taskig motivation.
Idag tänkte jag INTE låta lite regn pissa ned mitt humör,det räckte med att Elsa vart sur som en citron av regnet.
Men här under min PW upptäckte jag (egentligen ingen förvåning) att mina bästa Kina-skor INTE står emot vatten...Och dom tog fan IN vatten,fram vid tårna!
Känslan när man trampar ned och känner vatten sippra upp mellan tårna-yeah...njet,skulle INTE sänka mitt humör.

A och O under PW?n är musik listan.Jag har skapat en lista för ändamålet och kör shuffle,så det blir olika var gång!
Men ibland blir listan bara helt fel,och ibland blir den galet bra!
Och det gör verkligen så mycket.Jag lyssnar alltid på musik,jämt!Och jag önskade att min öronsnäcka var vattentät-för då hade jag haft den när jag simmar!!!
Och musik gör oxå väldigt mycket för humöret.
Idag blev det en halvbra lista.Och vi kom i mål,blöt om fötter och tassar,på åttonde snabbaste tiden.
Jag får vara nöjd med det resultatet när jag inte har gått på 2 veckor!

Min make har legat i soffa hela dagen.Han har ont i magen och mår inte alls bra.Lina klagade över sin mage och huvudvärk när vi var i stallet.
Och bara någon timma efter hennes ord,fick jag skit ont i magen och började må illa...!
Måtte inte detta utvecklas till något mer!!!!Det kan stanna på detta stadie och sen bara gå över...
Joel är pigg som en mört iaf.Och jag lyckades banne mig att få honom å städa sitt rum idag:-)

Dålig sömn inatt.
Vi har så fruktansvärt varmt inne!!!!Och jag blev svettig av att bara ligga i sängen.
Fläkten vill jag inte starta,kan ju inte sova i det oväsendet.
Lina hade både sin fläkt igång och ett fönster öppet.Joel fläkt verkar oxå ge sig(dom kanske har blivit överansträngda här i somras?!)Så han fick oxå sitt fönster öppet inatt.
Idag har väl övervåningen kylts ned till normal temperatur,medan köket fortfarande ligger på 26 grader:-/
Jag står inte ut!!!
Alla i huset,utom min andre hälft,lider i denna värme-medans han njuter av det!
Om vi ligger tät bredvid varandra i sängen?NEJ!

Nu har jag intagit soffan nere medans övriga familjen sitter uppe.
Jag fick sällskap av Elsa och Belle här:-)
Tyst och lugnt har vi det.
Och eftersom jag mår illa,behöver jag inte frestas av popcorna där uppe:-)

Here we go again!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Måna - 20 augusti 2023 08:51

Igår firade vi här hemma. I veckan fick jag godkänd F-skatt, så nu har jag min enskilda firma! Blev lite nervös faktiskt? nu då lixom? Vad händer nu? Det är ju ganska stort ändå. Även om jag har svårt att lägga utrymmet åt sidan så måste jag gö...

Av Måna - 12 augusti 2023 18:59


Äntligen välbehövlig SOL! Varmt och skönt här nere hela dagen. Passade även ypperligt bra eftersom vi rev tältet idag och satte upp det lilla tältet. Det var större än jag förväntat mig? så bara på plus. Så mesta delen av dagen har gått åt att p...

Av Måna - 8 augusti 2023 16:24

Hade lovat ungarna att vi idag skulle åka till Marieberg. Jag kan bara erkänna att jag hatar det. Jag är inte alls imponerad av det stället längre? tycker mest att det är krimskrams. En gång i tiden var Marieberg bra. Sen det där med att handla k...

Av Måna - 1 augusti 2023 20:52

Vi packade ihop och åkte hemåt, jag och J, i onsdags. Han hade hemlängtan och jag hade sagt att det var han som bestämde när vi skulle åka hem! Väl hemma efter dryga 3 veckor borta väntar en hel del tvätt,en hel del avsaknad av mat i kylskåpet och ...

Av Måna - 25 juli 2023 10:28


Vi stannar en dag till? och kanske ännu flera dagar? vi får se helt enkelt. Idag kommer J?s kompis hit så det lovar upp lite granna för honom. Dom har gått om varandra lite granna i sommar-tyvärr! Hon har varit här när vi inte har varit här och vis...

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards