Direktlänk till inlägg 18 februari 2019

Måndag

Av Måna - 18 februari 2019 15:48

Häl jävel.... :-(
Ett steg framåt,två bakåt...så känns det med den satans hälen.
Sur och redigt besviken.
Kan inte göra så mycket åt saken-bara bita ihop.
Så,det vart inte ens en promenad idag :-( jag fick dammsuga istället.
Hoppas på fint väder imorgon,så att jag kommer ut.Jag kanske inte springer, pga hälen, men en PW borde gå:-)

Kvartis med Joel idag.Det gick fin-fint:-)
Han sköter sig,är omtyckt,lär sig och lyssnar.Känns jätte bra.
Och eftersom jag ändå var ned och for-kunde jag hämta mitt paket!Nya löparskor,ett linne,ett pannband och 3 sportbh?ar.
Behöver man så många kanske du tänker då?!
Jovisst....jag har 7 stycken nu.
1 till träning,1 till stallet och nu 5 till vardags.
Att gå ned i vikt...ja,det ÄR ju mitt huvudsakliga syfte,sen att jag råkade tyckta detta var kul-är ju bara på plus:-)
Men...man får alltså inte här i livet bestämma VART man ska gå ned i vikt.
Jag får ju alltså inte redigera mig kropp som jag vill.
Det första som vart mindre,var mina redan små tuttar...naturligtvis!!!
Man kan ju inte båda ha kakan och äta den sägs det;-)
Så jag får helt enkelt bara acceptera det,att mina tuttar nästan försvann.
Och iom det,tänker jag heller inte ?bråka? med en vanlig bh.Träningsbh?ar om man nu kan kalla dom för bh ens-är så underbart sköna,så jag lever med dom numera.
Att min man muttrar om osexiga underkläder,skiter jag i-DET har han gjort i 11 år;-)
Komfort framför stil helt enkelt.
Det andra jag upptäckte var att mina jeans inte sitter så perfekt längre...och idag upptäckte jag att mina ?friluftsbyxor? som i höstas var på gnällen för små-glappar i midjan.Och då inser jag att dom andra fina friluftsbyxorna är för stora...för dom är en storlek större...!Men...jag kom i ett par nya jeans(kom i dom ja,men hur dom sitter är en annan sak)av alla i högen som väntar.Men jag insåg då oxå-att DOM är 7 meter för långa!Hahaha!!!
Det finns alltså en Måna här,som sparat kläder i 11 år...
Och jag ska INTE gnälla,det här är ju mitt mål-hela poängen med saken,så resten av dagen ska jag bära huvudet lite högre,klappa mig själv på axeln och tänka:FAN vad bra du ÄR,du lyckas,KÄMPA på!!!


Med dessa kommer det gå ÄNNU snabbare i skogen....eller?! Hahaha!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Måna - 20 augusti 2023 08:51

Igår firade vi här hemma. I veckan fick jag godkänd F-skatt, så nu har jag min enskilda firma! Blev lite nervös faktiskt? nu då lixom? Vad händer nu? Det är ju ganska stort ändå. Även om jag har svårt att lägga utrymmet åt sidan så måste jag gö...

Av Måna - 12 augusti 2023 18:59


Äntligen välbehövlig SOL! Varmt och skönt här nere hela dagen. Passade även ypperligt bra eftersom vi rev tältet idag och satte upp det lilla tältet. Det var större än jag förväntat mig? så bara på plus. Så mesta delen av dagen har gått åt att p...

Av Måna - 8 augusti 2023 16:24

Hade lovat ungarna att vi idag skulle åka till Marieberg. Jag kan bara erkänna att jag hatar det. Jag är inte alls imponerad av det stället längre? tycker mest att det är krimskrams. En gång i tiden var Marieberg bra. Sen det där med att handla k...

Av Måna - 1 augusti 2023 20:52

Vi packade ihop och åkte hemåt, jag och J, i onsdags. Han hade hemlängtan och jag hade sagt att det var han som bestämde när vi skulle åka hem! Väl hemma efter dryga 3 veckor borta väntar en hel del tvätt,en hel del avsaknad av mat i kylskåpet och ...

Av Måna - 25 juli 2023 10:28


Vi stannar en dag till? och kanske ännu flera dagar? vi får se helt enkelt. Idag kommer J?s kompis hit så det lovar upp lite granna för honom. Dom har gått om varandra lite granna i sommar-tyvärr! Hon har varit här när vi inte har varit här och vis...

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards