Direktlänk till inlägg 2 april 2019

Tisdag

Av Måna - 2 april 2019 13:37

1200:- fattigare på telefon reparation...nej,inte min telefon-Joels.
Han var så lycklig över att han äntligen fått en egen telefon,när gubben böt telefon.
Men så tappade han den...på mattan...och skärmen typ exploderade i glassplitter.
Nu är den HEL igen,med sånt där glas skydd på.
Hoppas att den håller,ett tag fram över nu.

Imorse styrde jag kosan in till Veho bil.Jag kan inte få itu med HUR man kopplar ur intriörslarmet på min bil.Jag har varit inne i alla menyer som jag kan hitta på den där bilen.Och det är inte bara EN kan jag lova...
Men nä..Så nu tänkte jag att lite expert hjälp vore på sin plats.
Sagt och gjort...den menyn som skulle finnas,finns inte?!
Så jag knökar in lite personal från veho bil i min bil och där sitter vi och glor.
Dom kan konstatera samma sak som jag-denna menyn finns inte!!!
Lite funderande,lite kliande i huvudet och ingen kommer på just varför denna meny är borta?!
Så frågar ena killen:Så larmet har lös ut,när du har låst bilen med hunden i bilen?
-nej nej....jag har inte haft henne i bilen än,jag har inte vågat prova innan jag letat på hur man stänger av!
Och kaaaabaaaam,så var problemet löst!Jag har INGET intriörslarm....
Ni vet känslan när man dör en stund och slår huvudet i ratten!
Meeeeeen tack så mycket för eran tid tillsammans med mig i min bil...!HAHAHA!(hade känts sjukt mycket bättre OM det varit den första april IDAG)

Sen till m-berg.Lämna telefonen på lagning och strosa runt lite granna under tiden.
Jag åker så sällan till m-berg.Och om jag gör det,är det för ATT göra ett ärende.
Nu kunde jag gå runt och bara kika,på vad som helst!
Ja...jag provade 2 klänningar,men hängde snällt tillbaka dom igen.
Och ja....jag dreglade lite granna över några bakverk i en monter som såg SJUKT goda ut,men jag gick vidare!
Dock efter lite grundande och funderande,gick jag in på 3 butiken.
Mmmm....kom därifrån med en ny puck,nya abonnemang och en beställd telefon.
Jag skulle inte ha någon ny telefon just nu...men det blev inte dyrare,och Linas telefon håller på å strular.Så vi kan ju lägga undan denna ett tag-och när hennes strular tillräckligt mycket,kan hon ta denna.
Han la om abonnemangen och i slutändan skulle det bli nästan 500:-/månaden billigare.Jag tror det inte förns jag ser det...Dom luras alltid!

Snart kommer Joel hem från skolan...Lina har lång-dag.
Jag ska åter igen ta lite papper på kontoret.Behöver sitta en stund.
Magen är fortfarande helt ur fas...och jag mår faktiskt inte alls bra:-(
Jag förstår det...för jag får ju inte behålla någon mat-ingen näring....och vi är inne på tredje veckan med detta nu... Dock klarade jag en äggsmörgås igår kväll.Men även om jag inte hamnar på toa,hamnar jag i soffan istället med sjuk värk.
Så jag är lite som ett utsketet päron kan man säga.
Och att jag är röv förkyld hjälper ju inte till det minsta.
Men jag tuggar på med div tabletter och hoppas det vänder snarast möjligast!


Nu kan även Elsa åka Merca!!!Har modifierat om bagaget,monterat in galler och stoppat dit grindar!Tredje gången gillt eller?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Måna - 20 augusti 2023 08:51

Igår firade vi här hemma. I veckan fick jag godkänd F-skatt, så nu har jag min enskilda firma! Blev lite nervös faktiskt? nu då lixom? Vad händer nu? Det är ju ganska stort ändå. Även om jag har svårt att lägga utrymmet åt sidan så måste jag gö...

Av Måna - 12 augusti 2023 18:59


Äntligen välbehövlig SOL! Varmt och skönt här nere hela dagen. Passade även ypperligt bra eftersom vi rev tältet idag och satte upp det lilla tältet. Det var större än jag förväntat mig? så bara på plus. Så mesta delen av dagen har gått åt att p...

Av Måna - 8 augusti 2023 16:24

Hade lovat ungarna att vi idag skulle åka till Marieberg. Jag kan bara erkänna att jag hatar det. Jag är inte alls imponerad av det stället längre? tycker mest att det är krimskrams. En gång i tiden var Marieberg bra. Sen det där med att handla k...

Av Måna - 1 augusti 2023 20:52

Vi packade ihop och åkte hemåt, jag och J, i onsdags. Han hade hemlängtan och jag hade sagt att det var han som bestämde när vi skulle åka hem! Väl hemma efter dryga 3 veckor borta väntar en hel del tvätt,en hel del avsaknad av mat i kylskåpet och ...

Av Måna - 25 juli 2023 10:28


Vi stannar en dag till? och kanske ännu flera dagar? vi får se helt enkelt. Idag kommer J?s kompis hit så det lovar upp lite granna för honom. Dom har gått om varandra lite granna i sommar-tyvärr! Hon har varit här när vi inte har varit här och vis...

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards