Alla inlägg under september 2021

Av Måna - 8 september 2021 08:42

Jobb,jobb och jobb. Sjuk personal-men idag är jag äntligen ledig!
Och nu vet jag inte alls vad jag ska göra?! Jag har ju längtat?men nu gick luften ur mig lite.

Jag har inte hunnit tränat.Och jag har haft ont i kroppen,så har heller inte orkat.
Idag är min planering att åka till bassängen. Måste ta mig i kragen och få tummen ur.

Igår var jag iväg och fixade mina naglar.Jag har aldrig gjort det förut. Men nu ville jag prova och har en vän som gjorde det.
Kanske dom skulle varit lite kortare ;-) men funkar bra ändå-mest ovant!

På fredag tänkte jag resa söder ut.Behöver kolla till husvagnen och helst plocka ihop där nere.Hoppas att S har tid oxå.Själv får jag inte ihop något.
Känns lite vemodigt att säsongen nu är över.Att dom härliga sommarkvällarna är finito.
Samtidigt liiiite skönt med höst.Vill gärna stalla in hästarna nu.Även om det dagliga jobbet med stallet kanske inte är 100% efterlängtat-så är det uber skönt i början att få in dom och komma tillbaka till rutin igen.

Har lite planer för hösten.Lite idéer om livet.Sen får vi se vad som blir av?och om det fortfarande stannar kvar att bara vara idéer eller inte.

Först,ska jag lämna köket och ta tag i dagen.Det är många timmar kvar innan barnen kommer hem?jätte många timmar faktiskt!

Av Måna - 2 september 2021 21:20

Ja?den blev inte alls som tänkt,inte det minsta faktiskt.
Och idag känner jag humöret sjunka.

Jobbar helg och sen med sjuk personal har jag fått jobba.Idag ringer min extra-helg-personal och meddelar att hon är typ kanske sjuk i helgen.
Jahopp?.då blir det ännu mera jobb.
Det ser lite mörkt ut,men antar att jag har onsdag som nästa lediga dag.

Har inte hunnit träna något i veckan och det bidrar oxå till sämre humör.
Idag orkade jag verkligen inte-men bet ihop och tog min PW ändå med hundarna.
Urusel tid och sega hundar.
Men va sjutton-jag gjorde det iaf!

Sen bar det av till skogen. Jag skulle knata iväg och plocka dom sista kantarellerna som var så små sist.
Det är en duktig bit att gå dit.
Och när jag kom fram fanns det inte en enda kantarell!!!!
Antingen har någon lyckats hitta dit och plockat dom.Eller så har vildsvinen bökat upp dom.
Hundarna var ju dock glada för att springa i skogen.
Vi åkte vidare till mitt trattis ställe och fick ihop drygt 5 L trattisar.
Lite lagom att rensa tycker jag.
Men kommer bli många turer tillbaka-för det var små jäklar överallt!

Nu blir det en liten stund i soffan.
Min rygg dödar mig. Har så ont!!!
Hade varit mer än bra om jag hade kommit iväg till bassängen 3 ggr den här veckan.
Men men? så kan det bli.

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards