Alla inlägg under juli 2023

Av Måna - 25 juli 2023 10:28

Vi stannar en dag till? och kanske ännu flera dagar? vi får se helt enkelt.
Idag kommer J?s kompis hit så det lovar upp lite granna för honom.
Dom har gått om varandra lite granna i sommar-tyvärr! Hon har varit här när vi inte har varit här och vise-versa.
Men inatt,eller tidigt imorse vaknade jag av att han var ledsen och ville hem? hoppas att han är på bättre humör när han vaknar.

Jag ska städa av här igen?! Det blir så skitigt fort när man lever lite trångbott.
Och jag ska erkänna att jag saknar min dusch och toalett där hemma.
Ett evigt dragande på den där jävla butten fram och tillbaka? tänk om man hade en cinderella toalett!!!! Det hade varit en dröm!!! Nu går den loss på 59.000:- om man beställer en ny vagn?. Och nja?. Det är inte försvarbart någonstans?.
Men imorse när jag inte kunde somna om låg jag och funderade på det där-om man väljer bort ac och centraldammsugare?. Är vi ändå uppe i hälften?. Skulle det ändå gå?
Ja? vi har räknat på att beställa en ny vagn. Men vi får se-det är så fruktansvärt mycket pengar?.!

Saknar mina katter där hemma nu. Och jo? jag har lite hemlängtan.
Samtidigt vet jag inte vad jag ska hem till?. Än så länge har jag rena trosor kvar! Får prata med J när han vaknar om hur vi ska göra.
Kanske kan få honom att stanna kvar här till fredag? Han kanske är med på det nu när hans kompis kommer.

Av Måna - 23 juli 2023 11:10

Den är slut.
Jag erkänner att det är den sämsta semestern vi har haft. Vädret har varit skrutt? vi har inte gjort hälften av det vi skulle göra.
Jag har ångest över att det blev skrutt.

Men? vi har ändå ätit god mat och bara varit? det får man se som en bonus.
För mig är det ändå balsam för själen att bara vara här. Det finns inga måsten och man tar dagen som den kommer, inte som hemma.

L och S åkte hem idag? och det känns jobbigt?. Jätte jobbigt faktiskt. Men det är väl naturligt? att känna så!?

Imorgon eller på tisdag åker jag och J hem oxå och veckan är fullspäckad.
Jag har även massor av idéer som jag ska fila på.
Det blir bra?. Jag tror att det kommer bli toppen!
Mer om det senare i livet.

Av Måna - 15 juli 2023 10:18

Semester mood-betyder sega dagar.
Har inget alls emot det samtidigt som man blir ganska lat.
Frukosten drar ut på tiden fram emot 11-12 innan någon ens funderar på att starta dagen.
Diska och bädda upp hundarnas säng och sen är klockan nästan 13.
Men har man ingen tid att passa så spelar det ju ändå ingen roll.
Hemma går ju allt så fort,oftas har ju alla något som skall göras.

Vädret är inte det bästa. Ganska tråkigt på så vis att man inte kan ligga och sola eller ens tänka tanken att stoppa tårna i vattnet. Luftmadrasserna står fortfarande kvar bakom fåtöljerna inne i förtältet efter midsommar. Igår blåste det så kallt att det bara var att dra igen tältet.

Men man ska inte klaga. Semester är ju samtidigt tid för återhämtning. För att komma hem med sprudlande energi-eller?

Nästa vecka kommer ett par bekanta hit till campingen. Lite roligt med sällskap och jag tror S kommer må bra av att få prata ?sitt? lite granna oxå. Blir inte mycket av det just nu.
Tror nästan till å med att hans telefon tagit semester?.!

Solen kikar fram nu och jag hoppas att det blir en varm dag idag.
Skulle behöva lite sol på denna bleka kropp. Även om jag alltid blir röd och inte brun!

Av Måna - 10 juli 2023 08:48

Så får det bli idag.
Vädret är än så länge mulet och svalt. Så om inte himlen spricker upp blir det en bra dag för att städa bohaget.
Det som skitar ned är helt klart hundarna.
Wilda fäller i drivor och på den lilla golvytan inne i vagnen märks det väldigt väl.
När S inte är här får hundarna sova med mig i sängen? så där måste jag dra ur och skaka alla lakanen.
Finns även små grästussar att klippa av och gå lite med trimmern.
Ja? när man har hela dagen på sig(nästan) så får det ta den tid det tar.

På eftermiddagen ramlar dom andra tre in? och det tysta lugnet kommer förvandlas till något helt annat.
Helgen har varit bra,men varken jag eller J är stor-pratare? så det är ganska tyst här? speciellt igår kväll kände jag att det ska bli skönt med mera sällskap.
Det är absolut Inge fel alls med att bara jag och J är här-det är jätte skönt. Men det är skönt att det även blir lite mera liv.
Jag kommer att ångra att jag skrev detta på onsdag? hahaha!
Elsa och Wilda är lite lugnare utan Lexi oxå. Kanske är det en slump denna helg,men det märks speciellt på Elsa.
Jag ska notera detta senare idag när Lexi kommer.

Ovanligt tyst på campingen idag. Känns nästan som lågsäsong?! Eller så har folk bara inte vaknat ännu?
Jag vaknade tidigt-hade nog velat sova mycket längre för känner mig redigt trött idag.
J trynar som en liten gris där inne? igår vaknade han vid 12:20!!!!
Jag bryr mig inte så värst? tycker nog att dom kan få sova när dom är lediga och har lov. S tycker annat? han tycker att dom kan komma upp och äta frukost med oss.
J är ju i regel vaken länge på nätterna,han har en kompis som han pratar och spelar med. Om jag har förstått det rätt så är det på nätterna man hålls som mest med dom där spelen?!

Nej? jag måste sätta fart. Jag ska fara iväg en sväng till Färjestaden innan jag kan dra igång med min städdag!

Solen skiner inne i Kalmar iaf!

Wilda vill hålla koll-samtidigt som hon är rätt trött!

Av Måna - 8 juli 2023 09:52

Jag och J tjuvstartar semestern innan S och L kommer ned på måndag.
Igår hade jag ingen lust alls att åka hit. Vädret har varit skit här nere med storm-det är inte roligt att var här då.

Jag kunde fokusera på att packa i torsdags. Visste inte alls vad jag skulle ha med mig och det slutade med att jag tog fram en till väska och tog med mig allt jag kände för.
Tur att det bara var jag och J som åkte igår-för både bilen och takboxen blev fulla.
Nu passade jag på att ta med lite extra eftersom jag visste att vi hade platsen. Kommer säkert heller inte att använda hälften av alla kläder jag tagit med mig.

Vi tog McDonalds igår. Brukar alltid äta på BurgerKing,men dom senaste gångerna har jag dels blivit dålig och sen tycker jag inte att maten smakat så värst mycket. Anledningen till att jag inte vill handla på McDonalds är för att det ligger inne i Kalmar och utfarten är allt annat än roligt. Igår kom jag på att jag har ju en ratt på bilen och kan svänga vänster oxå-inte bara höger! Och vips vaps så kom vi till en normal utfart!

Kastade ur all packning och åt.
J drog iväg till sin kompis och jag började att packa upp.
Sen gick det inte mera? magen total vände sig. Där satt jag, på våran mini toalett i X antal timmar igår!
Fy fan. Hela butten vart full och jag mådde så dåligt! Jag tror att det kommer dröja riktigt länge innan jag äter hamburgare igen-från alla ställen. Så illa vart det igår!

Elsa och Wilda fick sova med mig inatt. Jag låter som alltid få göra det när S inte är med! Då orkar jag inte bädda ned gruppen åt dom. Nu fläckade dom ut sig rejält inatt? så vart inte mycket plats kvar åt mig. Och varje gång jag kom tillbaka från toan så var det mindre plats för mig i sängen? jag ska överväga om dom får sova hos mig inatt?

Dagen startade med att omedelbums gå och tömma den där jävla butten!!!
Lat och trött drog jag iväg med den till automaten.
Det kostar 20:- och stoppa in butten och få den tömd. Går egentligen lika fort att tömma den själv som att vänta på den där maskinen? även om man får gå längre bort!
Men idag orkade jag inte. Ibland är det bara värt att vara lat! Med tanke på hur det vart med magen igår?. Var jag helt enkelt glad att slippa tömma den.

Idag skiner solen och det blåser knappt ingenting.
Efter kaffet ska jag packa upp det som inte blev igår? ska gå iväg med sopor och jag måste handla kaffe?
Och nu känns det mycket bättre att vara här nere!

Förra året satte jag potatis i stenmuren, och nu kommer den! Inte dåligt det för någon med så svarta fingrar som jag har!

Av Måna - 4 juli 2023 15:50

Det var ett möte på barn och ungdomsmottagningen som jag och J var på.
Dom var inte alls lika dömande som vi tidigare varit med om.
Det var mera självklart för dom att det är ett liv vi lever och försöker så mycket vi bara kan.
Nu blir vi kallade att få komma tillbaka i september/oktober.

Innan besöker köpte vi den där stolen till J. Var tvungen att springa in på sportshopen som öppnat här.
Och innan kassan fick jag syn på en bikini som väldigt länge hamnat i olika annonser jag sett. Har inte vågat beställa den och jag har nog oxå varit lite snål.
Men nu hängde den där och J sa: Kom igen mamma,köp den bara.
Sagt och gjort!
Förra året investerade jag i en ny bikini,svart botten med massa blommor på.
Bikinibyxorna var i en gräsligt tantig modell!!! S tittade på mig och frågade om jag seriöst skulle ha på mig dom där. Det var det fulaste han sett.
Jag vägrade att erkänna för honom ( och mig själv) att dom faktiskt VAR det fulaste jag satt på min rumpa!
Jag har använt dom hela förra sommaren? med en kjol över. Och när jag gått till vattnet har jag täckt över tantigaste bikinibyxorna på stranden med en handduk eller tappert försökt linda badmadrassen runt röven,ELLER gått med min stora badring runt midjan.
Efter midsommar insåg att detta inte funkar längre. Bikinibyxorna måste ut ur mitt liv? !
Jag beställde nya bikinibyxor och en ny överdel på nätet-helt vanligt svart och i HELT vanlig modell.
Sen snubblade jag över denna då?. Så vi kör med 2 bikini i sommar.

Vädret klagar vi på idag OCH igår!! Detta var ju inte alls roligt!
Varför ska det alltid vara det ena eller det andra? Aldrig lagom lixom!

Helgen och början på veckan har varit tung.
Jag har inte alls varit på humör? har varit så fruktansvärt ledsen.
Ibland blir ta mig fan allt bara skit!!!
Och ja?. Jag vet att det bara är att borsta bort gruset från knäna och låta skrapsåren läka-ännu en gång.
Men det blir alltid kvar ärr.
Kanske det går över? men det känns så tråkigt.

Idag ska vi köra iväg mörcen till service,den ska vara där tidigt imorgon bitti och det har vi inte tid med just imorgon.
Och just imorgon fanns det ingen som har tid att skjutsa mig för att sen hämta den? DET får lösa sig imorgon. Får göra en efterlysning på fb annars!

Nu har J precis stoppat in en nutellakladdkaka i ugnen.
Spännande att få se hur den smakar sen.
L är hos en kompis och ska sova borta inatt.

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards