Direktlänk till inlägg 13 juni 2023

36 mil senare?

Av Måna - 13 juni 2023 21:48

Kliver vi innanför dörren hemma igen.
Det jag saknar när jag är nere i vagnen är KAFFE, min egna toalett och dusch samt sängen.
Visst har dom kaffe på Öland. Och varje morgon dricker jag mina 2 1/2 muggar. Men det smakar inte bra. Vi har provat allt. Bytt kaffebryggare (3ggr) bytt kaffefilter, bytt kaffesort och bytt kaffemått-det smakar iaf inte bra! Det sista vi inte har provat är att ta med eget vatten hemifrån. Men där går gränsen på vad som packas med. Det får vara så.
Imorgon bitti njuter jag lite extra av mitt kaffe och kan bara tycka synd om öborna som aldrig druckit gott kaffe *skrattar*

Vi har vår egna toalett i vagnen som vi använder. Men det är INTE en vanlig toalett. Det är fortfarande butten,som vi kallar den. Det är fortfarande att den måste tömmas varje dag. Att tänka på att inte använda för mycket papper eller spola för mycket vatten. Egen toa är allra bäst hemma.

Jag är inget fan av att duscha i servicehuset. Duscha med tofflorna på. 2 minuter går duschen sen stängs den av och man får blippa kortet (betala) för ytterligare 2 minuter. Det blir inga långa duschar som hemma. Egen dusch med eget hår i silen är ändå bäst.

Sen är vår egna säng här hemma allra skönast. Sängen i vagnen är det Inge fel på. Det är en tjock resårmadrass och jag har två bäddmadrasser. Men är inte alls som hemma. Sängen har ett mått av ynka (!) 135 cm-så jag upplever den faktiskt TRÅNG när S inte ligger stilla och det blir varmt.

Men nu ska jag inte klaga. För jag älskar fortfarande att vara nere i vagnen och skulle inte alls ha några problem med att flytta dit i april och hem i oktober. Jag skulle fullständigt älska det.
Men samtidigt? man måste hem. Man måste göra allt det där vardagliga oxå. Livet kan inte vara en dans på rosor hela tiden.

Här hemma har min egen odlade sallad vuxit ganska mycket på dom här dagarna. Jag är lita stolt eftersom jag inte kan hålla en endaste växt levande och har enbart plastsäckar i huset. Men snart? kanske redan nu eller om några dagar kan man nog börja gallra och äta lite av den.
S morötter som inte ploppat upp när vi åkte syns nu väldigt bra. Tomatplantorna är nästan lika höga som mig och potatisen skenar.
Det är faktiskt lite kul.

Imorgon onsdag redan. Jag har pappersjobb att beta av. Boka en tid på vc åt J för provtagning. Ringa och boka om mörcens service och jag måste handla hem lite mjölk samt hämta ett paket på macken.

Det blir även första dagen hemma detta sommarlov. Vi åkte ju direkt efter skolavslutningen.
Avslutar med att trots gnäll och gnat och tjat har vi haft en jätte bra helg nere i vagnen.
Det känns riktigt skönt!

Min sallad? isbergssalladen tog sig inte av alla frön. Tror inte att dom saknade kommer upp nu. Framför är S pumpor och längst till vänster syns lite av morötterna.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Måna - 20 augusti 2023 08:51

Igår firade vi här hemma. I veckan fick jag godkänd F-skatt, så nu har jag min enskilda firma! Blev lite nervös faktiskt? nu då lixom? Vad händer nu? Det är ju ganska stort ändå. Även om jag har svårt att lägga utrymmet åt sidan så måste jag gö...

Av Måna - 12 augusti 2023 18:59


Äntligen välbehövlig SOL! Varmt och skönt här nere hela dagen. Passade även ypperligt bra eftersom vi rev tältet idag och satte upp det lilla tältet. Det var större än jag förväntat mig? så bara på plus. Så mesta delen av dagen har gått åt att p...

Av Måna - 8 augusti 2023 16:24

Hade lovat ungarna att vi idag skulle åka till Marieberg. Jag kan bara erkänna att jag hatar det. Jag är inte alls imponerad av det stället längre? tycker mest att det är krimskrams. En gång i tiden var Marieberg bra. Sen det där med att handla k...

Av Måna - 1 augusti 2023 20:52

Vi packade ihop och åkte hemåt, jag och J, i onsdags. Han hade hemlängtan och jag hade sagt att det var han som bestämde när vi skulle åka hem! Väl hemma efter dryga 3 veckor borta väntar en hel del tvätt,en hel del avsaknad av mat i kylskåpet och ...

Av Måna - 25 juli 2023 10:28


Vi stannar en dag till? och kanske ännu flera dagar? vi får se helt enkelt. Idag kommer J?s kompis hit så det lovar upp lite granna för honom. Dom har gått om varandra lite granna i sommar-tyvärr! Hon har varit här när vi inte har varit här och vis...

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards