Alla inlägg den 17 juni 2023

Av Måna - 17 juni 2023 10:49

Startar dagen med lite sovmorgon. Jag böt ut täckena igår och drog fram ac?n. Bra mycket behagligare att sova än dom andra nätterna. Konstigt att man inte vaknar fören klockan nio nere i vagnen och vid sex på morgonen här hemma?!

Inget planerat alls idag. Jag skulle behöva dammsuga huset och bilen. Även tvätta bilen. Men jag vet inte om jag orkar i den här värmen. Och vattnet på bilen lär ju torka innan jag hinner gå på med svampen.
Jag började göra rent bagageutrymmet igår-men fick ge mig. Det var för varmt, fast jag hölls inne i garaget. Vi får se om jag fortsätter idag.

Djuren här hemma ligger utslagna lite här och var i huset och på gräsmattan, under buskar och bakom soffor. Dom gör inte mycket alls heller i värmen.

Dom lovar regn imorgon. Det är lite typiskt-för vi ska iväg på ?barnensdag? med Nunne för ponnyridning mellan 14-17.
Visst är det inte optimalt alls att gå i 29 grader hetta-men inte kul i regn!
Men vi har inte sett det ännu.

Jag hoppas att detta väder ändå håller sig över midsommar då vi ska vara i vagnen. Vore härligt om man kunde bada lite. Med åren har jag blivit lite av en badkruka och håller mig helst på land. Kan dock gärna flyta runt på en luftmadrass.
Och på tal om vatten,så har vi börjat lite smått med poolen igen. Jag önskar att vi får upp den detta år. L har väntat och väntat. Det är S som drar på det. Han är inte alls vänligt inställd till poolen? var inte det från början heller. Därför vi är inne på fjärde året med bygget som än så länge bara resulterat i en färdig plats.
Mitt misstag att jag köpte den största dom hade? 5,5x 10,1 meter som då oxå rymmer sjukt mycket vatten.
Jag kanske inte tänkte riktigt klart när jag investerade.
Men men?.



Spike kom och höll mig sällskap igår-men han hårade mest ned mera!!!

Den ser inte alls skitig ut? men det ligger ett kladd-lager från björk på hela bilen.

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards