Direktlänk till inlägg 4 juli 2023

Tråk regn

Av Måna - 4 juli 2023 15:50

Det var ett möte på barn och ungdomsmottagningen som jag och J var på.
Dom var inte alls lika dömande som vi tidigare varit med om.
Det var mera självklart för dom att det är ett liv vi lever och försöker så mycket vi bara kan.
Nu blir vi kallade att få komma tillbaka i september/oktober.

Innan besöker köpte vi den där stolen till J. Var tvungen att springa in på sportshopen som öppnat här.
Och innan kassan fick jag syn på en bikini som väldigt länge hamnat i olika annonser jag sett. Har inte vågat beställa den och jag har nog oxå varit lite snål.
Men nu hängde den där och J sa: Kom igen mamma,köp den bara.
Sagt och gjort!
Förra året investerade jag i en ny bikini,svart botten med massa blommor på.
Bikinibyxorna var i en gräsligt tantig modell!!! S tittade på mig och frågade om jag seriöst skulle ha på mig dom där. Det var det fulaste han sett.
Jag vägrade att erkänna för honom ( och mig själv) att dom faktiskt VAR det fulaste jag satt på min rumpa!
Jag har använt dom hela förra sommaren? med en kjol över. Och när jag gått till vattnet har jag täckt över tantigaste bikinibyxorna på stranden med en handduk eller tappert försökt linda badmadrassen runt röven,ELLER gått med min stora badring runt midjan.
Efter midsommar insåg att detta inte funkar längre. Bikinibyxorna måste ut ur mitt liv? !
Jag beställde nya bikinibyxor och en ny överdel på nätet-helt vanligt svart och i HELT vanlig modell.
Sen snubblade jag över denna då?. Så vi kör med 2 bikini i sommar.

Vädret klagar vi på idag OCH igår!! Detta var ju inte alls roligt!
Varför ska det alltid vara det ena eller det andra? Aldrig lagom lixom!

Helgen och början på veckan har varit tung.
Jag har inte alls varit på humör? har varit så fruktansvärt ledsen.
Ibland blir ta mig fan allt bara skit!!!
Och ja?. Jag vet att det bara är att borsta bort gruset från knäna och låta skrapsåren läka-ännu en gång.
Men det blir alltid kvar ärr.
Kanske det går över? men det känns så tråkigt.

Idag ska vi köra iväg mörcen till service,den ska vara där tidigt imorgon bitti och det har vi inte tid med just imorgon.
Och just imorgon fanns det ingen som har tid att skjutsa mig för att sen hämta den? DET får lösa sig imorgon. Får göra en efterlysning på fb annars!

Nu har J precis stoppat in en nutellakladdkaka i ugnen.
Spännande att få se hur den smakar sen.
L är hos en kompis och ska sova borta inatt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Måna - 20 augusti 2023 08:51

Igår firade vi här hemma. I veckan fick jag godkänd F-skatt, så nu har jag min enskilda firma! Blev lite nervös faktiskt? nu då lixom? Vad händer nu? Det är ju ganska stort ändå. Även om jag har svårt att lägga utrymmet åt sidan så måste jag gö...

Av Måna - 12 augusti 2023 18:59


Äntligen välbehövlig SOL! Varmt och skönt här nere hela dagen. Passade även ypperligt bra eftersom vi rev tältet idag och satte upp det lilla tältet. Det var större än jag förväntat mig? så bara på plus. Så mesta delen av dagen har gått åt att p...

Av Måna - 8 augusti 2023 16:24

Hade lovat ungarna att vi idag skulle åka till Marieberg. Jag kan bara erkänna att jag hatar det. Jag är inte alls imponerad av det stället längre? tycker mest att det är krimskrams. En gång i tiden var Marieberg bra. Sen det där med att handla k...

Av Måna - 1 augusti 2023 20:52

Vi packade ihop och åkte hemåt, jag och J, i onsdags. Han hade hemlängtan och jag hade sagt att det var han som bestämde när vi skulle åka hem! Väl hemma efter dryga 3 veckor borta väntar en hel del tvätt,en hel del avsaknad av mat i kylskåpet och ...

Av Måna - 25 juli 2023 10:28


Vi stannar en dag till? och kanske ännu flera dagar? vi får se helt enkelt. Idag kommer J?s kompis hit så det lovar upp lite granna för honom. Dom har gått om varandra lite granna i sommar-tyvärr! Hon har varit här när vi inte har varit här och vis...

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards