Direktlänk till inlägg 25 augusti 2012

Satans Mygg!!!

Av Måna - 25 augusti 2012 17:00

Vi gav oss ut i skogen,jag,Stefan,Lina och Oliver!
Stefan använder sig av den lite mer bekväma metoden-pickupen så nära skogen man kan komma!
Vilket underlättade på ett ställe 700 meters marsch i högt gräs:-)
Vi hittade herr kantarell!!!massor av herr kantarell:-)
Dock hittade även myggen MIG!!!
Inga myggor på Stefan,inte heller på Lina-nej,BARA på mig!!!!
Hela mina fingrar bestod av sugande myggor!!!!
Hade huvtröja på mig-huvan uppfälld-dom åt mig i pannan,tinningen och kinderna!
Hade det inte varit för att det fanns en massa kantareller på plats-hade jag fått panik,skrikit,flaxat med armarna,skrikit ännu mer,sprungit ut ur skogen och förmodligen satt mig ut på grusvägen och grinat!!!
Nu höll jag käften och plockade glatt mina svampar!Lina fick även en mini fästing som bet sig fast precis under ögat!
Varför äter dom bara på mig och inte på Stefan???han fick inte ett endaste bett!!!jag har svullna bölder i hela ansiktet och armarna....
Men...Ikväll ska vi äta kantarell smörgås:-)

Väl hemma igen,tog vi lite kaffe och kaka,sen rusade Stefan ut å jobbe lite!
När han kommer tillbaka blir det att grilla!
Jag glömde ta upp kött från frysen,så köpte med från Ica!
Åååå...det kommer vara sååå gott,jag lovar!!!!:-)

Hämtade ju mitt hemliga paket på posten!
Schampo,balsam och inpackning!
För flera månader sedan läste jag Amanda Schulmans blogg,där pratade hon om denna produkt!Om man ville fick man skriva upp sig på "test-lista" om man ville prova produkten gratis,och för första gången i mitt liv-skrev jag mig på en sån lista!
Och NU kom det med posten-måste få säga att det luktade riktigt,riktigt gott!!!:-)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Måna - 20 augusti 2023 08:51

Igår firade vi här hemma. I veckan fick jag godkänd F-skatt, så nu har jag min enskilda firma! Blev lite nervös faktiskt? nu då lixom? Vad händer nu? Det är ju ganska stort ändå. Även om jag har svårt att lägga utrymmet åt sidan så måste jag gö...

Av Måna - 12 augusti 2023 18:59


Äntligen välbehövlig SOL! Varmt och skönt här nere hela dagen. Passade även ypperligt bra eftersom vi rev tältet idag och satte upp det lilla tältet. Det var större än jag förväntat mig? så bara på plus. Så mesta delen av dagen har gått åt att p...

Av Måna - 8 augusti 2023 16:24

Hade lovat ungarna att vi idag skulle åka till Marieberg. Jag kan bara erkänna att jag hatar det. Jag är inte alls imponerad av det stället längre? tycker mest att det är krimskrams. En gång i tiden var Marieberg bra. Sen det där med att handla k...

Av Måna - 1 augusti 2023 20:52

Vi packade ihop och åkte hemåt, jag och J, i onsdags. Han hade hemlängtan och jag hade sagt att det var han som bestämde när vi skulle åka hem! Väl hemma efter dryga 3 veckor borta väntar en hel del tvätt,en hel del avsaknad av mat i kylskåpet och ...

Av Måna - 25 juli 2023 10:28


Vi stannar en dag till? och kanske ännu flera dagar? vi får se helt enkelt. Idag kommer J?s kompis hit så det lovar upp lite granna för honom. Dom har gått om varandra lite granna i sommar-tyvärr! Hon har varit här när vi inte har varit här och vis...

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards