Alla inlägg under juli 2013

Av Måna - 8 juli 2013 21:14

Måndag,vi är installerade och klara nu på campingen!
Grannen eldar i en slags rör grill,som luktar pyton.en hund skäller lite längre bort.mitt mot oss,drar dom station i bott titt som tätt OCH kareoken dånar över hela viken!
Då är allt som det ska med andra ord!
Jag tror(trots mina hemskt illa luktande fisar)att lugnet,semester lugnet börjar infinna sig!
Den ljuva doften av hav ligger över hela området!

Igår startade vi,tog oss hela vägen-med ett stopp,ned till Väckelsång!där mötte vi upp bror-som tig med sig Bella hem igen!
Det jobbigaste med semester är att vara utan djuren;-(
Men...det är bara för två veckor!två veckor av 52!
Vi fick god mat,god fika och som vanligt trevligt sällskap hos goda vänner!
Idag fortsatte färden hit till Öland!
Lina har hunnit med att bada i havet,bada i poolen samt provat alla lekställningar och kanor!
Joel är grinig,två mål mat är allt han fått i sig,sen vi åkte hemifrån:-/ nedrans,satans tänder!!!
Hoppas att det kan spricka upp,och han kan bli den Goa glada Joel som han är!

Nu är det försök till läggning av barn!Lina är i sitt esse!fast hittills har hon INTE försökt rymma!;-)
Joel kommer inte riktigt till ro...!

Elin m familj ligger uppe i Borgholm till fredag-vi ska försöka styra upp något innan dom åker hem.kanske lådbilslandet:-) vi ska ju även upp till Valles i kroken-som har blivit någon form av tradition;-D där finns nämligen Sveriges färskaste lösgodis 8-)

Blir nog en tidig kväll för mig med...det ÄR jobbigt att sitta alla dessa mil bakom ratten!kärran är GRYMT tung och övriga familjen kan ju sova till å från som dom vill:-/
Så,jag är faktiskt trött jag med!

Men vi är HÄR!!!
Vi HAR semester!

Av Måna - 3 juli 2013 15:17

Joel balla ur???!!!
Vafan hände????:-O
Skrek som en galning,tok...ville inte ligga i vagnen alls:-/ när ja la ned honom i sängen-blev han ÄNNU argare!!!!
Men va....vad ska man göra då,när han vägrar äta och är trött?!?
Lägga sig!

Såå...det var tur jag hittat motivationen att gå in i Hobbert-längre än så kom jag inte!
Det är ju toppen!!!!

Å så fick vi allihopa gå in igen....å då balla unge numero två ur!!!!!
Bah!!!

Hunden är tyst och ute iaf;-) hon kan ligga där hela dagen och må bra i solen:-)

Plånboken är borta?!?
Antingen,som jag absolut nästan är säker på-är att den ligger i baksätet på bilen.... Annars har jag töntat bort den efter kassan på netonnet:-S
Vi får la se....vart den tagit vägen...när bilen kommer hem!!!

Färgat kläder idag....allt blev SVARTARE utom det som skulle bli det....:-@ hympf....
Var väl något speciell edition på tyg,typ "glöm att det går å färga"...
Så typiskt!!!!!!!

Av Måna - 3 juli 2013 08:34

Jag fick morgonens blöj-laddning!!!
Stefan brukar få äran att ta den...men inte idag....

Igår var det shopping tyr av nödvändiga saker!
Lina fick spendera eftermiddagen med sin pappa-och Joel fick följa med mig och Jess!!!
Vi startade på Ikea...så nu har jag äntligen inhandlat nya madrasser.och så blev det nya påslakan till vagnen;-) kunde inte låta bli lixom!
City gross en sväng...lite små saker.
Systemet-nu jädrar;-D
Och netonnet för en ny Micro!
När jag värmde mat till Joel,började det att lukta bränd el....
Och när Jens skulle värma sin matlåda-börja den knastra och lukta ÄNNU MERA bränd el...
Vi tog beslutet om att den gjort sitt!

Idag...måste jag nog banne mig försöka hitta MOTIVATIONEN!!!!
Jag måste nog in i vagnen och börja...se över vad som ska dit,vad som ska ut,vad som behövs packas!

Bilen är på service idag!woohoo för semester kassan!!!!
Jag ska på återbesök på mvc...woohoo för den berömda stolen...:-/
Å jag undrar vart Cider har tagit vägen????
Hon brukar ju vara den man ser mest av katterna...men inte sett henne sedan igår lunch,innan vi åkte mot stan:-/
Simba inne inatt,Nala gick ut innan vi skulle lägga oss!

Nää...tror vi får ta och sparka igång på den här dagen nu...!
Har mycket som behövs att göras...

Av Måna - 2 juli 2013 08:32

Lina tar sovmorgon IGEN!
What's this???

Igår kom bästaste Ems & Kajsa hit!!! <3
Ungarna lekte,gnällde,lekte surade(jaa...Lina förstås) och naturligtvis lekte dom som allra bäst just innan hemgång!:-)

Jag och Lina tog en kvälls promenad med Bella och ropade efter Simba!Lina var trött...jisses vad sakta det gick!!!hitta inte Simba heller.

Sen blidde det dejt med gräsklipparen-ända till 22:10!
Sååå skönt!musik i öronen,alldeles ensam-bara jag och stiga!!!
Och gräsemattan vart snaggad:-)
Svärmors gräsematta vart snaggad:-)

Idag är det ju ingen värme ute precis...12 grader,vafan?!?
Skönt för hästarna ändå:-)

Kaffe nu,när det smakar som allra bäst:-)

Av Måna - 1 juli 2013 08:11

Resumé av helgen:
Skratt,bra människor,mycket mat,trötta barn,fin bil,lyckad,regn,sol.

Avstamp för måndag!!!
Tror helgen varit tuff för Lina-som även idag tagit sovmorgon.se hur länge hon snarkar!

Säng sent igår...drog iväg på tiden när vi kommit hem!
Fick bilen tvättad och vaxad av Andreas-hur snällt är inte det då?!?
Ska bara dammsugaren fram och bilen saneras inför semestern!puh!

Behöver köpa madrasser till Hobbert och sy om...!
Yes!för jag är ju så jävla bra på att sy!!!!
Ska alltså ha en bäddmadrass till våran säng och till Linas säng.
Vår säng ligger på 200x160...med avkapat hörn längst ned.Linas säng ligger på 195x70!!!
Vem faaan har en 70 madrass?!?
Förra året klarade vi oss med madrass-skydd...på typ 3mm...om det skulle hända ngt,så kostar det skjortan och köpa ny madrass till Hobbert:-/
När ska jag sy???
Eller först å främst...när ska jag åka till Ikea och inhandla madrasserna???

Pizza-söndag i Vintrosa igår.Lina lekte,hade inte tid att äta på hela dagen...hoppas hon får i sig något idag!hon är inte alls mycket för pizza,hamburgare,grillat,potatisgratäng/sallad....hon ska helst ha spagetti och köttfärssås eller "kyckling gratäng"varje dag!
Stefans syster m. Familja-åker till Spanien på semester!mmm...dom bör ut husvagnen mot 4 veckor i Spanien om sommaren.
Härligt!!!
Jag älskar utlandet,älskar klimatet,älskar vattnet,älskar deras sätt att leva,älskar den värmen-Stefan avskyr att lämna landets gräns,Stefan avskyr att lämna Närke,Stefan avskyr att lämna Tångeråsa;-) nää...inte riktigt:-D men utlandet är inget för honom!
Så när jag fyller 66 och han är 68,blir vi särbos-eftersom jag då bestämt att Spanien blir mitt nya hem-land!
Jag hoppas iaf att familja Hultquist/Lindqvist får en alldeles utomordentligt skit bra semester!!!!
Kanske...någon gång långt in i framtiden-vi kan hänga på,inte för fyra veckor,men kanske för en:-)
När Lina är 18 eller nått sånt 8-)

Så vad händer idag då?
Tror jag ska gå ut till Hobbert och looka över läget.se vad som ska packas ur/i och vad som ska tvättas,vad som kan behövas...Lina hjälper nog mer än gärna till!!!

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards