Alla inlägg den 13 oktober 2013

Av Måna - 13 oktober 2013 10:06

Igår kväll efter stallet,skulle jag hoppa in i duschen och tvätta håret en snabbis innan Lina och Joel skulle läggas.
Jag kikar in på Linas rum där Stefan och hon leker.
-jag hoppar in i duschen en snabbis!
-JAAAAAG MEEEEED MAAAAAAMMMMMMMAAAAAA!!!!!
Lina studsar upp från golvet.
-jag är oxå skitig mamma!
Ooooookey....!

År 2008 var en stund i badkaret en lyx.
Jag slog på vattnet,ratta in rätt temperatur,satte i "ploppen" och lät karet fyllas upp medans jag pyssla med annat!
Ett tjockt lager skumm med en väldoftande arom på något halv dyrt "bubbel".vattnet skulle vara så där hett så man skållar kroppen!
Tända ljus på kanten,nedsläckt och någon bra musik i bakgrunden.
Lugnt och harmoniskt!
Innan uppstigning,filade jag fötterna,skrubbade armarna med "tussen",schampo,balsam,inpackning och avslutade med en väldoftande duschcreme!
Vira in håret i en handduk,strosade runt i morgonrocken.
Lina är född 2010...

Igår sprang hon före mig in i badrummet.
Jag slog på vattnet och innan det hade blivit varmt,så jag en skymt av en liten rumpa som smidigt klättrade över badkarskanten och ned i vattnet!
Ill-vrååååålade!
-DET ÄR KAAAAAAAALLT MAMMA!KALLT VATTEN!Aaaaaa!!!!
-det blir snart varmt...man ska ju vänta en liten stund...
Så fort vattnet blir ljummet sätter hon i ploppen,häller ut minst tre dl av "Ariel och Blunders"bubbel!
-jag vill ha MASSA bubbel mamma!!!
Det blir inte massa bubbel,det blir bara som ett tunt vitt skumm på ytan.
Jag kliver ned i badkaret.
Dom 12 badankorna har förökat sig till 17 stycken...
Jag,Lina,17 badankor,1 stor röd båt,1 liten rosa båt,1 plast kopp,1 plast skål,1 vattenkanna och en tvättsvamp delar nu badkar!!!
Yeah!!!!
Dom följande 40 minutrarna är allt ifrån lugna och harmoniska!
Lina sprutar vatten i ansiktet på mig,skvätter vatten över kanten,leker delfin och hoppar i vattnet...
-sitt ned,nej,gör inte så,Lina,nej nej nej....
Och överallt är dessa badankor!!!

När dessa 40 minutrarna är över,hinner jag knappt resa mig,innan jag åter igen ser den lilla rumpan klättra över kanten,plaskblöt springer hon iväg,tjoandes om att set är KALLT!
Hon drar ett race runt övervåningen och blöter ned det mesta i sin väg...kommer tillbaka och jag MÅSTE torka henne NU!
Hon tar på sig sin morgonrock och springer iväg.
Jag plockar upp den blöta handduken och börjar torka mig med den...
Badrummet är blött högt och lågt!
Jag doftar billig "Ariel och Blunder" bubbel från Ullared!!!
Vattnet har runnit ur och jag får böja mig ned och plocka upp allt som ligger kvar på botten i karet..."jävla ankor"mummlar jag för mig själv...

Men jag ska minnas denna stund,för alltid.
Det kommer en dag när ingen vill bada med mig längre.
När jag får sitta själv igen med mitt väldoftande bubbel,som då inte alls kan mätas med billigt "Ariel och Blunder" bubbel från Ullared.
Om jag ber Lina snällt,kanske jag kan få behålla dom när hon flyttar hemifrån;-) Så kan jag sitta där och minnas detta som sker nu:-)
Jag kommer förmodligen inte mummla "jävla ankor"...utan snarare fälla en tår,för att tiden gick så fort.

Så jag lägger ännu en notis på minnet.
För vad spelar det för någon roll att dela badkaret med 17 badankor,2 båtar,1mugg,1skål,1vattenkanna och 1tvättsvamp när en av dom underbaraste jag har-sitter där i med mig?!! <3

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards