Alla inlägg den 8 december 2013

Av Måna - 8 december 2013 10:04

Igår,åkte vi på julmarknad!
Wowwa Wiwwa!!
Trystorps slott anordnar julmarknad.
Det var väldigt länge sedan jag var på en julmarknad.
Efter julmarknaden skulle vi iväg och fira Jens,som nyss fyllt 30.

Innan vi tagit oss in i bilen,ramlar Lina och blir full i snö....!
Jag spexar i nylonstrumpor...yeah!

Besvikelsen var STOR!!!
Typ 5 stånd på ena sidan,5 stånd på andra sidan!
Just heller inget "juligt" på "marknaden"!
Kuddar?njae...det var klart på 5 minuter och en korv senare.
Meeen...Stefan var ju tvungen att snicksnacka med Johan himself innan vi kunde åka.
Lina grät,för att hon frös;-(
Jag kan erkänna att känseln i mina ben inte existerade...(ska man vara fin-får man lida pin)
Självaste Johan bjöd på glögg i mitten av rundeln!
En mugg till Stefan och en mugg till mig.Med muggen 1 dm från munnen insåg jag att denna glögg bör innehålla 97%sprit!
Tur att han var tvungen att gå iväg och koka mera,så att jag kunde hälla ut glöggen i granhögen lite snabbt;-) Någon kommer att få en ljuvlig doft av glögg spridandes i sitt hem;-)
Jag tog den frysande Lina och Joel i vagnen och gick tillbaka till bilen!
Stefan kom lagom när barn och vagn var inpackade.och där vid bilen hällde han ut sin glögg...
Makarna Hultquist blir bjudna på glögg av slottsherren,som vi båda häller ut....

Kvällen blev trevlig hos Jens & Erica!Trevliga människor och vänner!
Liiiite sena hem dock(inte meningen)då hade lite dåligt samvete för Nicki & Elsa!
Manne SKREK rakt ut när jag kom för att släppa in dom!
Jajaja!!!!
Var en halv bra film på tv,så vart uppe till tolv,så vart kvällsmys i soffan med vovvarna ändå:-)

Idag söndag!
Kall söndag!
Inser även idag att jag hatar vintern!!!
Igår kväll frös jag halva arselet av mig,andra halvan imorse!!!
Kan.verkligen.inte.tycka.om.vintern

Blir nog en lugn dag idag!
Joel vaknade tidigt imorse...så lite halv färs idag;-)
Behöver dock ned till Fjugesta en sväng:-/

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23 24 25
26
27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards