Direktlänk till inlägg 10 november 2014

Tandläkaren,cp-regn och hundar!

Av Måna - 10 november 2014 21:27

rond två hos tandläkaren idag.
Jupps...
I väntrummet stannade andningen upp och hjärtat rusade.
Så humlans otaggad-naturligtvis...
Gick bättre idag.Gjorde inte lika ont när hon skrapa och gröpte i tanden.
Men det kliade...det cp kliade på ryggen,på näsan,i ögat,på ögonbrynet,armen och vänstra foten...det kliade så ända in i helvete!!!:-O
Så där TOK kliade...ryggen var allra värst,och efter 45 minuter ville jag klösa hela kroppen med naglarna!
I februari ska jag tillbaka...I FEBRUARI?!
Ska jag gå med en öppen tand tills dess?! What?

Det cp-regnar.
Å jag är mer än negativ,jag är skit negativ!!!
Allt är grått.allt är tråkigt.allt är jobbigt.och jag är trött...trött på morgonen,trött på vädret,på sysslor...asså på det mesta.
Orka??
Vart hämtar man energin?vart finner man glädjen och motivationen att göra saker igen-utan att stöna i en kvart,innan man gör det?
Och allt är skitigt!
Gegga,grus,lera...skitigt,skitigare,skitigast!!!
bah!!!

I häll regnet hade min vita springare,lyckats leta reda på det geggigaste gegghålan i hagen och RULLAT sig i...
Det droppade LERA om hennes täcke när hon kom in...lera...
Fick spola av hennes täcke från lera(!) ORKA!!!?

Har av en slump,hittat ett kull syskon till Nicki:-) En stycken Betty! Lite roligt faktiskt...och pratade med Nickis uppfödare och fick även en bild på en bror till Nicki-båda dom två är grövre än Nicki!
Men lite kul är det,tycker jag:-)

Helgen swichade iväg i rasande fart-det som var planerat,kanske blir till nästa helg då...
Mmm...det har varit något VARJE helg sen i augusti... Födelsedagar,inplanerade saker,aktiviteter...jisses!
NU ska jag inte vara surkuk och klaga för det;-) det ÄR roligt när det händer saker...men veckorna släpar sig fram och kaboff är helgen över(!)
På lördag blir en spännande kväll...eller det blir spännande fram till.Mitt nyfikna jag är i extas.;-)
Kul!!!
Å undrar vad det kan vara?Nakna karlar som kör ballong-dansen?En middag på tu man hand?En upplevelse?En McDonalds meny?En varm kaffekopp med tända ljus?En fika?Asså...tidpunkten på dygnet gör det inte så lätt...
Och vad skall jag feta ned kroppen i?!;-) Byxor,kjol,mjukisar,jeans,leggings???...och skor?platta,fina,praktiska,tofflor???
Uj uj uj....Ems,Ems,Ems!!!;-)

Har lite att komma ikapp med känner jag.Jag är en människa som är EXPERT på att skjuta saker framför mig...behöver ta tag i lite grejor,för att upprigga någon sorts balans i det hela...
Men det är just den där motivationen som regnat bort för länge sedan:-(

Jag skulle skriva ett inlägg...som jag fortfarande INTE har gjort,ska göra det nu...detta blir ett reklam inlägg(!) kan man säga...hahaha!
Ska bara komma på vad jag ska skriva först...

Annars,är allt som vanligt!
Lina till dagis imorgon(igen)och jag å Joel får slå ihjäl förmiddagen på bästa vis!
Vi hoppas på en regn-fri dag imorgon oxå OCH att det förbannade hästtäcket kommer till rätta/fram:-@




Skit tandläkare...skit tänder...ursäkta mitt tuggummi och galna blick;-) But that's meeeee!!!!

Nicki!

Betty!!!Nickis syster:-)

Charlie!Nickis bror!

 
 
Oslofru

Oslofru

12 november 2014 20:38

Så söta vovvar :)

http://www.oslofru.com

Måna

12 november 2014 20:43

Dom tackar så mycket;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Måna - 20 augusti 2023 08:51

Igår firade vi här hemma. I veckan fick jag godkänd F-skatt, så nu har jag min enskilda firma! Blev lite nervös faktiskt? nu då lixom? Vad händer nu? Det är ju ganska stort ändå. Även om jag har svårt att lägga utrymmet åt sidan så måste jag gö...

Av Måna - 12 augusti 2023 18:59


Äntligen välbehövlig SOL! Varmt och skönt här nere hela dagen. Passade även ypperligt bra eftersom vi rev tältet idag och satte upp det lilla tältet. Det var större än jag förväntat mig? så bara på plus. Så mesta delen av dagen har gått åt att p...

Av Måna - 8 augusti 2023 16:24

Hade lovat ungarna att vi idag skulle åka till Marieberg. Jag kan bara erkänna att jag hatar det. Jag är inte alls imponerad av det stället längre? tycker mest att det är krimskrams. En gång i tiden var Marieberg bra. Sen det där med att handla k...

Av Måna - 1 augusti 2023 20:52

Vi packade ihop och åkte hemåt, jag och J, i onsdags. Han hade hemlängtan och jag hade sagt att det var han som bestämde när vi skulle åka hem! Väl hemma efter dryga 3 veckor borta väntar en hel del tvätt,en hel del avsaknad av mat i kylskåpet och ...

Av Måna - 25 juli 2023 10:28


Vi stannar en dag till? och kanske ännu flera dagar? vi får se helt enkelt. Idag kommer J?s kompis hit så det lovar upp lite granna för honom. Dom har gått om varandra lite granna i sommar-tyvärr! Hon har varit här när vi inte har varit här och vis...

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10 11
12
13 14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards