Direktlänk till inlägg 13 november 2014

bråk unge,häst täcket och piss regn!!!

Av Måna - 13 november 2014 15:58

Jabba-Joel är på strålande humör...Eller INTE!!! Jag tror jag blir tokig på unge herr Hultquist...What to do?  Ja...nu sitter han och skakar galler i sin säng,för att han ska få andas,jag ska få andas,Lina ska få andas OCH Elsa å Nicki ska få andas.

Lina sa på väg hem från dagis "Mamma jag vill inte vara med Joel,han är bara dum"

jag fick förklara för henne att det är hennes lillebror,och att man inte kan välja jämt omman vill vara eller inte vara med varandra.Att man kan hålla sig lite borta och ifrån...

men det är inte lätt,när hon oxå vill vara med sin mamma.....

Vi ger Joel ett nytt försök att ta det lite lugnt.


Jabbadoo vad det piss regnar och har gjort sen typ klockan 12... Yesssss!!! Jag vill inte ens kika ut på dom 4 krakarna till hästar...:-(

Dom kommer inte tveka över att få komma in ikväll.

Letar utan resultat efter ett nytt inne-täcke till Lollo.Att det ska vara så baske mig svårt att hitta täcken med lite FÄRG!!!Jag vill gärna ha lila och rosa...yes right va...In you fucking mind!!!!


Jag har glömt att skriva om mitt borttappade häst täcke...

Från det ena till det andra fick jag kontakt med en annan tjej som oxå köpt ett hästtäcke av den här tjejen...som oxå hade kommit bort i posten!

Ja,jag blev arg!!! DET händer inte...att posten "tappar" bort TVÅ täcken från samma avsändare... Jag skickade meddelande till henne att jag ville ha tillbaka mina pengar senast dagen efter,att jag annars skulle lägga en polis anmälan på henne.

Hon verkade uppriktigt ledssen och tyckte inte att det var kul att folk framhävde henne som oseriös.Men lite svårt att tro annat...

Vi kom överrens om att hon skulle sätta tillbaka mina pengar,för OM täcket är borttappat på posten-kommer det tillbaka till avsändaren...

När hon får tillbaka sitt täcke,kan hon gärna höra av sig till mig igen-För jag vill fortfarande ha täcket till Leotine.Och om det kommer till mig-sätter jag ju tillbaka pengarna till henne.

Jag fick tillbaka pengarna!!!!

Samma dag som hon satte över pengarna till mig,fick hon tillbaka ett annat täcke som hon skickat....som hade vägt 1 gram för mycket mot vad hon frankerat för...

KAN det vara som så att hon gjort det med mitt täcke oxå?att hon satt för lite porto på???

att hon sätter tillbaka pengarna,betyder ändå att hon inte tänkte blåsa mig,eller???

Så resonerar nog jag iaf!


Letar annars efter ett rosa träns till Lollo.... JA...å så var det d där med färger igen...

Hittade ett,i nylon...njae...

Nåja...jag KOMMER tids nog att hitta på ett.

Köpte sadeln,till Lina i julklapp!En rosa sadel:-) Hon kommer bli glad.Det får bli så denna jul:-) Ska kompletera med ett schabrak oxå...och kanske,kanske,kanske ett rosa träns:-)


Imorgon är det fredag!!!

All day long!

Vafan ska vi göra?Vafan ska vi hitta på,när ungarna slåss innan klockan är 08:30 på morgonen?

Först börjar vi att se efter vad det blir för väder....!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Måna - 20 augusti 2023 08:51

Igår firade vi här hemma. I veckan fick jag godkänd F-skatt, så nu har jag min enskilda firma! Blev lite nervös faktiskt? nu då lixom? Vad händer nu? Det är ju ganska stort ändå. Även om jag har svårt att lägga utrymmet åt sidan så måste jag gö...

Av Måna - 12 augusti 2023 18:59


Äntligen välbehövlig SOL! Varmt och skönt här nere hela dagen. Passade även ypperligt bra eftersom vi rev tältet idag och satte upp det lilla tältet. Det var större än jag förväntat mig? så bara på plus. Så mesta delen av dagen har gått åt att p...

Av Måna - 8 augusti 2023 16:24

Hade lovat ungarna att vi idag skulle åka till Marieberg. Jag kan bara erkänna att jag hatar det. Jag är inte alls imponerad av det stället längre? tycker mest att det är krimskrams. En gång i tiden var Marieberg bra. Sen det där med att handla k...

Av Måna - 1 augusti 2023 20:52

Vi packade ihop och åkte hemåt, jag och J, i onsdags. Han hade hemlängtan och jag hade sagt att det var han som bestämde när vi skulle åka hem! Väl hemma efter dryga 3 veckor borta väntar en hel del tvätt,en hel del avsaknad av mat i kylskåpet och ...

Av Måna - 25 juli 2023 10:28


Vi stannar en dag till? och kanske ännu flera dagar? vi får se helt enkelt. Idag kommer J?s kompis hit så det lovar upp lite granna för honom. Dom har gått om varandra lite granna i sommar-tyvärr! Hon har varit här när vi inte har varit här och vis...

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10 11
12
13 14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards