Alla inlägg den 2 maj 2014

Av Måna - 2 maj 2014 15:47

Har jag inte rätt att vara slv en stund längre,eftersom hästarna går ute om nätterna.
Jag behöver det!!!för att orka hålla uppe det lilla humör jag har...

Jag VET,att det finns ensamstående föräldrar.
Att det finns människor som har fullt upp med viktigare saker.
Men allt är inviduellt...man ska inte se snett på människor för det...alla är olika,med sina olika bekymmer/laster.
Jag KAN ringa till min syster tex dagar när livet är piss och säga det till henne...även om allt är svart,är det inget mot vad hennes liv blev...!
Men skulle jag undvika att prata med henne om saker som tynger mig,för att bland D värsta som kan hända-hänt henne?
Nej.
Då skulle man inte vara en ärlig människa mot sina nära och kära,och man skulle kväva sig själv!

Idag blev D en jobbig dag!
När jag har en jobbig dag,beundrar jag dom ensamma föräldrarna.
Två timmar i stallet är all tid jag har utan barnen...ska jag göra något annat utöver det,är det måttligt med gnäll här hemma.
Ingen vill veta hur det låter dom två ggr på året som jag ska till Ullared;-(
Nu tänker jag inte gå djupare på detta...
Men automatiskt har min två egna timmar försvunnit...putts väck!all tid jag har utan barnen är måndag kvällar 17-20.
Jag är trött.
Jag är irriterad.
Alla människor behöver inte "egen tid",men JAG behöver.
Behöver få andas.
Behöver få slippa tjatet,bråket,mamma jag vill ha,jag vill ha.
Behöver få strosa lite lugnt.
Behöver vila mina öron.
Mammor blir oxå trötta,less,sura,irriterade...!

Jag älskar mina skit-ungar över allt annat!!!!!Men är man ALDRIG utan,blir det inte man saknar...!

Lina städar sitt rum under vilda protester,gapar å skriker och kastar grejer.hon skulle ju städa?!inser hon inte att hon får dubbelt upp nu???
Joel är piss'off!vill INTE sova eftermiddag och passar på att bara göra otyg:-/

Hallelulija!!!!
Ikväll sover jag tidigt!

Av Måna - 2 maj 2014 14:20

Lina...
Joel...
Nu i soffan och hoppas att Joel vill sova en stund...vet inte vad jag gör annars!!!!:-O
Matt,blä bajskorv,stel å gammal...jaa...mår då där då man lika gärna kan gå å försvinna lixom

Av Måna - 2 maj 2014 08:37

Fredag hela dagen!
Lina har redan börjat tjata om fredagsmys...!;-)

Trött,tröttare och tröttast idag!Trodde faktiskt aldrig att jag skulle få upp ögonen...
Men nu börjar D reda upp sig:-)

Två snorisar här hemma!Joel värst..han är dock väldigt duktig på att ta nässpray:-)
Lina provade saxen igår...själv...
I sitt experiment att agera frisör,klippte hon sig i armen.
Jag grinade.
Lina grinade.
Av olika anledningar..hon för klippet i armen.jag för klippen i håret.
Hennes LÅNGA fina hår(nästan ned till rumpan)
Efter om-plåstring av armen och en noggrannare titt på förödelsen,insåg jag att det inte var katastrof iaf...
Lite kort på ett ställe fram i pannan..och tur att hon bara klippt fram i håret!!!!
Nu har fröken sax förbud samt "ensam-på-toaletten" förbud!!!!!
Tänk...vilken katastrof det kunnat bli!!!!:-O

Det körs bajs här idag...
Fru "jag är kräsen" Hultquist får kväljningar när jag går ut...
Det STINKER,jag menar det,verkligen!
Nästan så att jag vill ta fram silikon-sprutan och täta fönster,dörrar,kattluckan,altandörrarna och luftintag...!!!
Inte läge för att hänga tvätt ute kan jag lova,knappt ens gå ut...
Tillåmed Stefan mummla imorse om att D lukta skit...JISSES!!!Herr "jag har inget luktsinne" kände det tillåmed...:-/

Försöker bli av med lite möbler.
1 tv hylla.
1 byrå.
6 stolar.
Det går inge bra!jag är inte någon försäljare och hjälper inte att jag skänker bort sakerna heller(!)
Byrån ser D ut som jag blir av m idag!
Dom 6 stolarna...
Annonsera ut dom på fb(för jävla bra det där med annonsering på fb)bud...en tjomme vann med bud lagt på 100:-,hon drog sig ur pga avståndet(jaa...alla bor INTE i centrala Örebro)numer 2 drog sig ur pga att hon inte läst att stolarna var rangliga...men hallå?!Tror folk att jag säljer 6 skinnstolar för 100:- om dom är i nyskick???
Person numero 3 väntar jag på att få svar ifrån.
Krävs lite fix med dom...grymt sköna att sitta på jue!!!tråkigt att elda upp dom:-(

Rensade ur garderober igår...att JAG har så mycket kläder...så mycket att jag mår illa av att se det,kastade allt i en hög och stängde dörren!"Tar det en annan dag"!
Å barnkläder då?!hoho...:-( vart gör man av allt man inte vill ha kvar?!slänger???
Sjukt....NÅGON måste väl vilja ha det???

Nu är det hög tid att snurra igång på dagen!!!
Dammsuga av här nere.
Tämja barnen.
Lägga Joel.
Tvätta håret.
Well...det där vanliga!!!!
Capisch!!!

Å på tal om "Jeppe",så ringde dom i onsdags!klappat och klart,hundgrindar till bilen m mellanvägg beställt!!!woohoo!!!ska bli skönt!:-)
Har även hittat ett ställe som är hög-intressant för sommarens semester:-) ska spåna lite till...men verkar bra!!!



Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards