Alla inlägg den 9 september 2014

Av Måna - 9 september 2014 14:23

Munter göken sjunger "don't worry,be happy"
Jag tixar....
Hade lixom lyckats bemästra dom här tixen för en liten stund-men nu är di igång igen....:-/
Förbannat!
Ser ju ut som en mimiker...(?)

Hämtat ett något hostigt barn på dagis...som jag,när vi kom hem,fick kasta ur bilen-för att slippa få kräks i den(!)så in i h... Hostar hon:-(
Insåg även mitt misstag med att låta Joel sova kvar i bilen med öppna dörrar i söndags...
Trehundrasju JÄVLIGT irriterande flugor har bosatt sig i min bil!:-@
Å inte fan vill dom flyga ut heller?!
Å när man öppnar rutan i 80 km...kan dom flyga ut och VÄNDA och flyga in igen?!
Hur i hela fridens namn är det möjligt???
Är dom några sorts individer med super krafter eller!?
Vem kan det lixom??
Jävla flugor.
OM jag haft en flaska radar nu...hade jag gått ut-tömt innehållet i bilen,slängt igen dörren och väntat ut deras öde!Meeen....jag har INGEN radar hemma(!!!)

När vi åkte från Fjugesta,stod polisen på ett ställe med laser!
Det var väl på tiden!!!!
Den första bilen jag mötte,blev inkallad och stoppad...javisst...det är faktiskt bara 40 genom HELA Fjugesta!respektera det!
Fick ju då dock lite dåligt samvete för att jag inte "varnade" honom...nu får han böter!
Men samtidigt...man kan bli så trött!
Ett prakt exempel är:När man glider in i Fjugesta från andra hållet...dvs från "Kumla".där börjar 40 rätt tidigt...och det ligger ett hus där...där dom satt upp en egen skriven skylt "kör sakta"!
Okey...kan tänka mig att folk kör rätt fort där oxå!
MEN,härom dagen...kommer kvinnan i huset ikapp mig med sin bil...jag har precis kommit in i Fjugesta och håller mina 40km...detta gick tydligen FÖR SAKTA för henne...eftersom hon var tvungen att pressa upp sin jävla Volvo nos i arselet på min bil!
Varför!??
Det finns ett ordspråk som lyder:Behandla andra som du själv vill bli behandlad!
Samma här...varför ska vi åka lugnt förbi DITT hus...när du själv inte respekterar hastigheten i övriga "byn"???
"Byn" är ganska liten...så dom flesta vet ju vilka som bor i det huset(inte svårt att lista ut m bara hjälp av mina ord heller)vet ju vilken bil som tillhör dom-se dom fara fram på gatorna i en högre hastighet än 40...när dom själv vill att man ska köra lugnt förbi dom?!
Jag får inte ihop det!!!

Och vill tyvärr även säga...med all rätt,till dom som får fortkörnings böter idag!
Jag är INTE Guds ängel själv med att hålla hastigheter som 80,90,110...men försöker benhårt hålla dom lägre hastigheterna.
Å som statistiken visar...så är det flest föräldrar till barnen som går i en skola med 30 utanför,som åker fast för fortkörning just där!
Men...skärpning!!!våra egna barn vi pratar om.

Nu ska jag ta ett anabola päron och äta!

Av Måna - 9 september 2014 10:27

Vi försov oss...
F.u.c.k
Klockorna ringde om varandra...vi turades om att slå av dom!
Lina vaknade till liv före oss nere i fotänden...
Hahaha,jaa...hon sover som bäst där nere med fötterna upp mot oss!
Hon vaknade av skit hostan igår kväll och kom ned till oss...och somnade om där!
Joel vaknade strax efter min insomning...:-/
Men honom lyckades jag få att somna om i sin egna säng:-)

Lina sa först att hon inte skulle till dagis.
Men efter ca 30 minuter ångrade hon sig(!)
"Jag vill träffa mina kompisar idag"
Whaaaat!!!???man kan ju inte ångra sig så där bara?!?
Såå...blev bråttom bråttom...typ med frukost i handen vinkade jag av henne!!!!:-O
(Inte ultimata-mammamåna-grejen) hahaha!!!

Planerar lite inför Torsdag...
Suckar lite...men det blir som det blir!
Nervösa kontroll freaket jag...har inte 100% kontroll just nu!
Biter ihop och försöker ha inställningen:Det går bra!
Tror det blir som så att Lina följer med mig!hade Hellst även velat ha med någon mer...LÅNG tid i bilen...:-/
Well...det är som det är!
Om någon känner för att hålla mig sällskap i bilen under en hel dag,hojta till!;-)

Nu mot duschen!
Fräscha till sig lite...se någorlunda hyfsad ut-trots förkylningen från HELL!!!!:-/

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8 9 10
11
12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards