Alla inlägg den 7 oktober 2015

Av Måna - 7 oktober 2015 21:47

Idag TVINGADE jag med min dotter(sonen följde med frivilligt)till skogen.
Mina barn är ANTI-skogen ungar...
Men idag hade jag bestämt att jag skulle ut och skörda trattisar.
Sagt och gjort.
Lina verkligen strålade med sitt missnöje över att vara där.
Joel pinna på(haha) och kikade på det ena och det andra:-)
Jag hade packat en påse med mutor som dom snällt fick dela på.

Trodde alla barn gillade skogen lixom...inte som min dotter,sätter sig på en stubbe och TJURAR:-/
Tjatar,piper,gnäller,skäller och lär allmänt anti:-O
Vad är det för fel på skogen?
Frisk luft,fåglar som kvittrar och luktar gott;-)
Idag var det dessutom helt underbart med att det blåste-för inte en enda mygg jävel visade sig:-)

Det bästa med att vara i skogen idag,tyckte Lina,var när jag sa att vi skulle åka hem...
Jag fick ändå med mig en halv 10 liters hink med trattisar:-)
For fram som värsta spindelmannen mellan stockar,barr och mossa.
Nu skiter jag i den dära svampen för i år... Inget lyckat svampår för min del!

Imorgon,imorgon är det dags.NY stallport!!!!!
Detta betyder,att dom kan gå in redan imorgon kväll... Men hagen är ju inte klar:-/
Och nu visade det sig att NÅGON RÅKAT köra sönder min nya hage;-(
NÅGON har kört på en stolpe med traktorn och haft sönder tråden,den nya tråden jag satt upp;-(
Åh...jag blev så ledsen...
Har slitit och slitit med den där hagen i 4 dagar och nu är det som jag gjort trasigt;-(
Suck!
"Vi får väl bara laga det"
Ja...men det är lixom hela grejen...:-/

Vi får se vad beskedet om en sadelkammare blir...jag kommer bli fattig:-/
Inte alltför långt in i framtiden hoppas jag...Men han har tydligen rätt mycket att göra.
Kaninerna ska ju även få flytta in:-)
Ska göra rent burarna och flytta dom.
Dom har oxå tröttnat på utelivet...ingen av dom sitter längre och tittar ut...
Hästarna har numer bestämt sig för att VISA att dom vill in...
Nu står dom här uppe utanför dörren,varje morgon och glor på mig när jag går ut...
Dom har aldrig stått där!!!

Så fort dom blivit installade ska jag täcka små tjejerna!
Är du helt galen,tänker du nu!
Men nej...jag har redan fått 2 bomulls tussar där ute...och vill inte att dom drar på sig DEN pälsen.
Den blir lite för tät för vinterklimatet...och bidrar med mera skit och bös än skydd mot kyla...
Thif verkar inte lägga någon värstans päls?!
Jag har ju att välja på...bland mina hästtäcken...:-D

Annars lugn dag.
Imorgon får vi stallpyssla lite granna.Små fixa lixom...
Skiter även denna torsdag att åka till Ica maxi.
Nää....vi har så himla mycket i frysen att ta av-så får göra en "frys rensning" nu.

Nu ut med Dogsen och sen mot sängen!!!!

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards