Alla inlägg den 27 februari 2015

Av Måna - 27 februari 2015 21:09

jag "slapp" åka till Fjugesta och handla häst foder idag:-)
Stefan skulle nedåt ändå och tig med sig Lina.
Sååå skönt...
Ja,ibland är det skönt att slippa åka,kånka ur två barn,jag två barn på affären,kånka in två barn...Vad är vi gjorda av?Stål?Betong?
Jag kommer vara glad den dagen Joel går i och ur bilen själv!:-)
Det är ett tungt jobb med honom.
Och när säckarna i i lyfta i bilen(enda gången jag ogillar att den är hög)är armar och rygg som spagetti.

Vi gick ut.
Idag gick vi ut,andas frisk luft,göra lite annat,röra oss.
Vi gick ned till sjön.
Tråkigt att behöva se att någon kört sönder hagen där nere.
Var någon igår som tvunget tog bilen ned...och UT i hagen.
Nu är det totalt sönder kört...Kan man inte visa respekt för någon annans mark?Undra om han skulle vilja att vi gjorde likadant,på hans gräsmatta?
Spelar ingen roll,mark är mark-vart än den ligger.
Och att hållas på detta vis...slutar bara med att vi tröttnar rejält och låter ingen fiska nedanför oss,lägga i sina båtar,parkera utanför svinhuset...
Nåja...hundarna drog som två skott!
Nicki den fan,slog på döv-öra och drog...Elsa springer ju iväg,men kommer hela tiden tillbaka till oss,INTE Nicki:-@
Joel halkade i leran,Lina tjatade om isen...ja...så där "underbart" det alltid blir när vi ska göra något...
Jag hade släpat med mig kameran och hoppades på att få lite härliga bilder...
När vi ångandes(jag ångade) kom hem igen,hade jag inte ens tagit ur kameran ur fodralet:-/
Nicki drog...
Såg inte röken av henne,bestämde mig för att skita i hund fan...
Men halvvägs upp,blev jag ju rädd för att hon skulle sprungit ut på isen och gått genom den(!)
Vi vände,vi traska och gick,hund fan kom....
Jag är inte förvånad att det blir så här,det tillhör bara vanligheterna.
Nicki hamna i bur och vi andra var ute på gräsmattan ett tag!:-)

Jag har funderat på detta med tiggare.nuförtiden sitter det typ en tiggare utanför var ingång till affärerna.
Jag tänker faktiskt inte uttrycka mig vad jag tycker och tänker till fullo.
Men jag måste medge att jag faktiskt tycker det är lite obehagligt.
Vid ett tillfälle jag och Joel varit på Ica maxi,gick en tiggar humma runt på parkeringen.
Hon var PÅ,och lät som hon skällde och gav sig lixom inte.Hon kom fram till oss,jag vinka iväg henne,men hon håller sig typ en halv meter bakom mig och drar en ramsa som jag inte kan ett enda ord i.
Jag tycker det är obehagligt.Om man vänligt men bestämt avvisar dom,då ska dom INTE stå kvar.
Jag står med en full vagn,min väska och min son sittandes i vagnen...med en människa som jag inte litar på bakom ryggen(OCH det handlar inte om att hon är en tiggare,hade det stått vem som Hellst okänd människa på samma vis hade jag då oxå upplevt det obehagligt)
Man går inte på,man kliver inte in i en annan människas "ring",vem du än är!
Vid varje ingång sitter dom.Dom tittar på mig när jag ska in,när jag går ut.
Jag känner mig skyldig,jag känner mig riktigt skyldig till att jag inte ger pengar...känner mig snål,dom får mig att känna mig illa till mods-över mig själv!!!
Ska man behöva göra det?eller är detta så "nytt" just nu...att man inte kört sig hantera det?

Nu har Joel mannen somnat in Stefans knä.
Blidde inte lång kväll för oss.
Ska mysa ned mig,äta lite godis,innan sängen hägrar för mig med!

Av Måna - 27 februari 2015 08:36

En ny dag har börjat starta upp.
Åh jisses hörni,vad SKÖNT att ljuset är här!!!
Imorse 07:07 kändes det som klockan var runt 10:-)
Jag som är vinter depritionist(själv påhittat ord va?)bara njuter av ljuset!
Men iom ljusets härkomst,kommer oxå en inre rastlöshet.
Jag VILL göra saker...städa trädgården,tvätta bilen,mocka hundskit,rätta till staket trådarna...ja,ni vet...Välkomna våren!
Det är vinter.
Jag är negativ mot den här falska våren...jag är övertygad om att äcklig vit och blöt snö kommer inta vårt landskap,MINST en gång till...kanske två....

Alldeles nyss kom ett stort gäng gäss flygande.
Ljudet är ju sjukt underbart att hör på,vad säger dom till varandra?
Tanken kom...Tänk om JAG var en gås....
Hahaha!!!
Jag skulle ALLTID få flyga sist med uppmaningen om att "Hålla käften".;-)
Jaa....
Jag skulle ju mest muttra där längst bak,om hur långt det var,att det tog lång tid,varför vi inte kunde stanna och vila,att jag jag var kissnödig(kissar gåsar???)
Vi skulle definitivt inte anlända NU...nej...pga min seg-het skulle vi bli försenade.
Dom skulle hacka och tjata på mig....och jag skulle pickla runt i min egna takt iaf.
Stefan däremot skulle alltid flyga först...hetsa om bråttom och heja-heja!
Nja...jag skulle inte passa som gås.;-)

Solen strålar och jag får acceptera magsjukan i huset.
Även om jag trott att det INTE varit magsjuka...får jag nog ge mig med det.
Joel har haft diarre sen i söndags...igår slog febern till för en stund,för övrigt är han pigg.Precis som Lina var förra veckan...:-/
Det är bara att hoppas att det stannar hos barnen.
Jag mår bra,bortsett från huvudvärk och slem/snor i liter vis...
Trots näs-täppa vill jag bara spy rakt ut vid blöj byte...
Yeah....lukten är obeskrivbar(!)
Men...jag är mamma och med allt som det hör till!så lite dålig lukt,matrester på golvet,insmetat ägg på bordet,utspilld mjölk hör ju livet till...:-)
Hahaha..."Hon" aka 2000-talet skrattar åt mig.Inte på ett dåligt vis...men från då till NU...jisses!!!;-)

Idag...ÄR det fredag!
Igår år vi familje pizza sibyll:-) Såå...jag måste laga mat idag...hum...!
Jag hoppas att det kan ge faaan i å börja blåsa idag....så vi kan gå UT!Andas andra dofter än ned skiten blöja,mat os och kaffe sump!!!

Vi startar här å nu,med Björn Rosenström(igen) och jaa...jag ÄR på bra humör!
Vi kanske skulle gå ned till sjön en sväng idag...eller...?!
Elsa och Nicki skulle behöva det:-)
Men nu...står Elsa och TJUTER om att det faaan är dags för mig att fixa frukost till dom!
Ciao!!!

Woop woop!!!!

Av Måna - 27 februari 2015 08:35

En ny dag har börjat starta upp.
Åh jisses hörni,vad SKÖNT att ljuset är här!!!
Imorse 07:07 kändes det som klockan var runt 10:-)
Jag som är vinter depritionist(själv påhittat ord va?)bara njuter av ljuset!
Men iom ljusets härkomst,kommer oxå en inre rastlöshet.
Jag VILL göra saker...städa trädgården,tvätta bilen,mocka hundskit,rätta till staket trådarna...ja,ni vet...Välkomna våren!
Det är vinter.
Jag är negativ mot den här falska våren...jag är övertygad om att äcklig vit och blöt snö kommer inta vårt landskap,MINST en gång till...kanske två....

Alldeles nyss kom ett stort gäng gäss flygande.
Ljudet är ju sjukt underbart att hör på,vad säger dom till varandra?
Tanken kom...Tänk om JAG var en gås....
Hahaha!!!
Jag skulle ALLTID få flyga sist med uppmaningen om att "Hålla käften".;-)
Jaa....
Jag skulle ju mest muttra där längst bak,om hur långt det var,att det tog lång tid,varför vi inte kunde stanna och vila,att jag jag var kissnödig(kissar gåsar???)
Vi skulle definitivt inte anlända NU...nej...pga min seg-het skulle vi bli försenade.
Dom skulle hacka och tjata på mig....och jag skulle pickla runt i min egna takt iaf.
Stefan däremot skulle alltid flyga först...hetsa om bråttom och heja-heja!
Nja...jag skulle inte passa som gås.;-)

Solen strålar och jag får acceptera magsjukan i huset.
Även om jag trott att det INTE varit magsjuka...får jag nog ge mig med det.
Joel har haft diarre sen i söndags...igår slog febern till för en stund,för övrigt är han pigg.Precis som Lina var förra veckan...:-/
Det är bara att hoppas att det stannar hos barnen.
Jag mår bra,bortsett från huvudvärk och slem/snor i liter vis...
Trots näs-täppa vill jag bara spy rakt ut vid blöj byte...
Yeah....lukten är obeskrivbar(!)
Men...jag är mamma och med allt som det hör till!så lite dålig lukt,matrester på golvet,insmetat ägg på bordet,utspilld mjölk hör ju livet till...:-)
Hahaha..."Hon" aka 2000-talet skrattar åt mig.Inte på ett dåligt vis...men från då till NU...jisses!!!;-)

Idag...ÄR det fredag!
Igår år vi familje pizza sibyll:-) Såå...jag måste laga mat idag...hum...!
Jag hoppas att det kan ge faaan i å börja blåsa idag....så vi kan gå UT!Andas andra dofter än ned skiten blöja,mat os och kaffe sump!!!

Vi startar här å nu,med Björn Rosenström(igen) och jaa...jag ÄR på bra humör!
Vi kanske skulle gå ned till sjön en sväng idag...eller...?!
Elsa och Nicki skulle behöva det:-)
Men nu...står Elsa och TJUTER om att det faaan är dags för mig att fixa frukost till dom!
Ciao!!!

[Bild]

Woop woop!!!!

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards