Alla inlägg den 8 april 2019

Av Måna - 8 april 2019 09:50

Om du någon gång funderar på att skaffa en ?sladdis? när barnen blivit lite äldre...skaffa en hundvalp;-)
Att gå upp och ut med Lexi en gång under natten-känns inte alls som en stor grej.Ut och ganska snabbt in och vi somnar om igen.
Men jösses vad trött jag ÄR!!!
Gubben satt i lördags morse med ögonen i kors och sa:Jag trodde småbarns åren var över!!!
Och då är det inte han som är uppe på nätterna;-)

Det smått tråkiga lugnet som tog över huset efter Nicki,har förvandlats till full rulle och obalans i rutinerna som vi skapat.
Jobbigt?
Nä...det är riktigt kul!
Jag tror även att människor behöver saker som vänder upp och ned på vardagen för att inte springa runt i sitt hamsterhjul utan mening...som lätt skapar annat skit:-/

Katterna har INTE accepterar Lexis inflyttning än.Även om Belle och Tiana tagit det mycket lättare än tex Cider,Nala är någonstans där mellan.
Men det kommer:-)
Elsa blir lite gladare dag för dag mot Lexi.Allra bäst är det ute och nere i stallet.Inne är hon fortfarande rätt grinig.

Måndag betyder simskola.
Idag är det sista gången-Woohoo!!!! Jag har lovat ungarna att dom ska få varsin munk,vilket dom sneglat på alla gånger(ska vi slå vad om att det just idag INTE finns munkar?!!!)Förutom när ungarna lyckades lura i sin pappa att köpa dom varsin munk;-)
Det känns skönt att det nu är sista gången.
Dom ville sätta Joel på en fortsättning,men jag tycker det är långt mellan,den börjar inte förns i september.
Och det är ju en hel sommar mellan.Vi hoppas på BRA väder och mycket bada/simma i havet.Så löser det sig nog ändå;-)

Imorgon ska jag in till stan med Håbbert för fukttest.Får jag känna på hur det är att dra med mercan:-)
Sen blir det städning och packning till helgen.Nu är det inte långt kvar!!!!
Om jag längtar?
Nej.
Just det här med kyla,dåligt väder,kaos vid uppställning,packning högt och lågt...det lockar inte mig det minsta!!!
Jag tycker mest att det bara är jobbigt.sen när allt är på plats,klappat och klart-då känns det bättre:-)
Och i sommar är det nemas-problemas...men just nu....
Till å med hösten är bättre-då vädret oftast håller sig fint tills vagnen ska hem.

Nu ska jag ta tag i dagen!
Hoppa in i duschen,lite pappers arbete,klura ut hur dom nya öronsnäckorna fungerar,förbereda en tidig mat och dammsuga av:-)

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards