Alla inlägg den 8 augusti 2023

Av Måna - 8 augusti 2023 16:24

Hade lovat ungarna att vi idag skulle åka till Marieberg.
Jag kan bara erkänna att jag hatar det. Jag är inte alls imponerad av det stället längre? tycker mest att det är krimskrams.
En gång i tiden var Marieberg bra.
Sen det där med att handla kläder med en tonåring?.!

Idag gick det bra. J hade med sig en kompis som han gick själv runt med. L gick med mig. Och faktiskt så gick vi runt hela över och hela nedre våningarna.
Det enda jag var tvungen till att handla var en ny plånbok. Dragkedjan på min har gått sönder. Det enda som jag hittade som föll mig något i smaken var en ändå rätt full plånbok med en bulldog tryckt på,på dollarstore. Bättre än en trasig tänker jag.
Kommer garanterat att byta ut den inom snar framtid.
Jag investerade även i en till svamptork. Den jag har går på högvarv efter helgens svamp tur. Jisses vad kantareller vi hittade.
Det kommer bli kaos när trattkantarellerna är klara-förhoppningsvis.

L glömde nog bort det där med att hitta kläder och handlade bara smink. Det sparade både hennes och mitt humör.
J var nöjd över att bara få gå själv med sin kompis.
Alla nöjda-alla glada.

Förra måndagen stod snickarna här 07:00 och drog igång med byggandet.
Och nu är det snart klart-bara en dörr och ett sönder som är beställda,det kommer om några veckor.
S har ringt elektrikern och han kommer i slutet på nästa vecka.
Sen är det klart. Och här sitter jag och vet inte alls längre vilken ände jag ska börja i.
Jag försökte få S hjälp igår på Skatteverket. Slutade i katastrof. Han förstod inte mera än mig? va i??!!!
Jag tänkte att mam?s och papi får hjälpa mig via telefon på torsdag.
Det är lite prio ett.

Idag började vi med att åka till banken.
Jag hade en sak som var tvunget att fixas på banken. Rätt konstigt iaf när allt annat skall göras via internet banken.
Men nu kan jag beta av det från min lista.
Från noll till hundra kändes det som detta blev.
Kanske kanske snart? mitt egna företag är igång!

Förra veckan skrev vi på papperna på en ny beställd Polar!
Woohoo!!!
Den blir leveransklar i slutet på mars. Kan nog inte fatta det fortfarande.
Så när Håbbert kommer hem i oktober blir det att rensa ur allt och sanera vagnen. Den tar vi med upp till Kristinehamn när vi hämtar polaren.
Det kommer att bli så satans bra.

Imorgon drar jag och J ned för en sista lång vistelse i husvagnen. På planeringen är att S och L kommer ned på fredag. Sen startar ju skolan nästa vecka.
Det blir bara någon kort tur med innan skördefesten nu.
Tråkigt men sant.
Och jag undrar vart sommaren tog vägen? Eller den sommaren som inte blev någon sommar.
Jag älskar hösten-OM det är bra väder. Efter snart 39 år har jag kommit fram till att det är den årstiden jag gillar bäst.
Men som nu? när det bara regnar känns det lixom bara piss.
Nåja? vi kan inte klaga på vädret.

Nu ska jag packa och fixa lite med datorn. L tog tvättkorgarna med ren tvätt igår-men mina kläder ligger bara i en stor hög.



Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2023
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards