Alla inlägg den 9 november 2012

Av Måna - 9 november 2012 20:32

Det blidde akuten inatt för hela slanten...

Jag vet inte,men känner spontant en STOR besvikelse på vården 2012.

Lina har sina "mag perioder" dock har det ALDRIG gått så här långt,nu gjorde det d.

Hon vaknade inatt och skrek,skrek och skrek.

Vi försökte,jag och Stefan.

Vi försökte massera.

Försökte prata med henne att försöka en sista lilla gång att bajsa.

Nej.

Vi gav upp och packade in oss samt snutte och hästen i bilen och for dom dryga tre milen till USÖ.

Lina är nästan hela tiden hysterisk för att hon ska till doktorn.

 

Vi får sitta i väntrummet,inte alls länge innan vi kommer visare till undersökning 1.

Hon gallskriker så fort någon annan än jag eller Stefan tittar på henne.

jag får snällt ställa mig på vägen tillsammans med henne och sedan väga mig själv-hinna få hjärtattack innan jag går av vågen.

Sköterska nummer 1,är rätt vänlig och lugn.

Sköterska nummer 2,som kommer in här är motsatsen.

"AV med byxorna-tempen ska tas NU"

Lina skriker,skriker och får ren och skär panik.

Vi lever på 2000-talet.

Jag trodde då att dom för i helvete kunde bojkotta den där jävla stjärttermometern-iaf på mitt barn,mitt förstoppade barn.

NEJ!

Tre vuxna kramp håller ett litet barn som skriker i panik.

"Mamma får ta tempen"

(tack som fan ditt äckel)

Vi blir hänvisade till rum nummer två.

En doktor(en kvinnlig)med ihopväxta murre-buske ögonbryn med brytande dialekt kommer in.

Lina drabbas av panik igen.

Murre-buskan börjar sätta på sig handskar och förkläde för att hon ska lyssna på Linas mage och hjärta.

Hon kommer inte närmare än 2 meter från Lina.

Som nu även slås och nästan visar tänderna och morrar.

"Aha...jaa...okey..."

Sen gå hon.

40 minuter senare i ett pytte litet undersökningsrum med en sjukhussäng och en metall pall i har iaf jag lätt drabbats av klaustrofobi samt nästan fått upp spyor i munnen.

Mina elefan fötter skriker och röven smakar just metall.

Lina tjatar om att hon vill åka hem.

Stefan muttrar något om "varför tror du att det skulle stå lust på väggen när det står luft?"

Sköterskan nummer 3 kommen in med en flaska modell-lika-stor-som Linas rumpa:-( Hälften av innehållet ska in där i...

Sköterska nummer 4 kommer in.Nu är d det där med att hålla fast Lina...

Även om det känns bättre denna gång att dom håller i henne,känns det inte fullt bra.Men detta är ju nödvndigt-inte som en stjärt termometer lixom...

Blöja pronto.

Vi blir ensamma.

Lina står på golvet och håller i sängen,skakar lilla stumpan och tar i så jag trodde att hon skulle spy.

Resultatet är en hård bajsboll i blöjan nästan som ett äpple.

Förstoppningen är över!!!!

JABBADABBADOOOO!!!!

Murre-buskan kommer tillbaka och börjar ha någon slags uppläxning av att man "kanske ska ska åka till vc först och inte akuten"

Hade inte klockan varit typ halv fem på morgonen och natten varit nog så jobbig-hade nog Stefan läxat upp henne för livet.

"Ni måste från å med nu,sätta en bajstid.bestämma en tid på dygnet när hon ska bajsa"

EHH....What???

som om alla människor i sverige har en egen "skit-tid" varje dag?!

Nee du murre-buskan,när är du fan helt ute och cyklar.

Och om du mot all förmodan skulle läsa detta----->

 

Torsdag=Stor handling på ica Maxi

Fredag=Irrade runt

Lördag=födelsedag firande med bla kusinerna

Söndag=Ems och kajsa på besök

Måndag=Jag skjutsar ned Lina till farmr klockan 09 på morgonen.

Jag fortsätter inte...men som småbarns förälder så kan man lätt se att på LÖRDAGEN är det kört.Vi har inte varit hemme samt att hon hade ett förväntansfullt kalas att se fram emot-så hon hoppade helt enkelt över att bajsa.Och på tisdagen-Då är det lixom redan försent...Då är det redan stopp.

Så du...Murre-Buskan,du kan stoppa upp ditt snack om bajs-tider och åka ned till bvc för eventuell kostråd till min dotter.

1-Slumpa sjärttermometern,vi lever på 2000-talet

2-Ge mitt förstoppade barn laxermedel istället för att lulla med ett förkläde,hon kommer inte spy åp dig-inte heller bajsa på dig,hon hade byxor på sig.

3-RAKA och PLOCKA dina ögonbryn

//Besök på akuten 9 November 2012

 

Föröverigt har vi haft en lugn,rofylld och gosig dag-jag och min dotter.

Vi har kommunicerat med varandra,tvättat hennes hår,gjort stallet tillsammans i samspel-utan bråk,hämtat posten,åkt kana ute,fikat hos farmor,pappa kommer hem med pizza och vi avslutar hela familjen i soffan tittandes på Törnrosa.

x antal bajja blöjor har det la blivit bytta idag-men det är väl laxermedlets effekt på det hela.

Hon somnade under tiden som jag läste kvälls saga för henne-visar sig om hon kommer in inatt till oss.

 

Annars väntar jag på mail,tre stycken faktiskt.

Det gör mig irriterad.

Har svarat på tre annonser,där den som annonserar INTE skriver ut sitt nummer-man får alltså maila annonsören.

Japp....och sen får man bara sitta på röva och vänta,vänta,vänta på att någon kanske evetuellt kanske igen,hör av sig om objektet finns kvar eller inte-eller så får man aldrig veta det.

första mailen skickades den 5:te

ett andra mail den 7:de

ett tredje den 8:onde

(tre olika annonsörer alltså)

INGET svar på någon av dom.Så står det Maila vid intresse.

ja,då kanske man skall ta och svar på mail man får då.

JAG vill ju veta om det finns kvar eller inte,om man ska vänta eller leta reda på något annat,eller-What?!

Så...jag får väl helt enkelt muttra vidare då.

Tre mail som jag INTE fått svar på.mummel mummel mummel!!!

 

Sista rycket.

Vovvar ska ut.

Kattpatrullen in.

Sen kanske sängen väntar!!!

 

 

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards